הכינוס החגיגי לציון פתיחת שנת המשפט תשפ"ה (צילום: יוסי זמיר, לשכת עורכי הדין ירושלים)
הכינוס החגיגי לציון פתיחת שנת המשפט תשפ"ה (צילום: יוסי זמיר, לשכת עורכי הדין ירושלים)

שנת המשפט תשפ"ה נפתחה – השופט סולברג: "לעיתים ויתור קטן הוא למעשה רווח גדול"

ועד ירושלים בלשכת עורכי הדין אירח בתחילת השבוע כינס מיוחד לציון פתיחת שנת המשפט. בהתכנסות, שבה נכחו בכירי מערכת המשפט, הוענקו ל-5 עורכי דין ירושלמים אות יקיר המחוז ונישאו דברים הקוראים לאחדות במערכת המשפטית ובמדינה כולה. "שווה להתפשר", הוסיף שופט העליון נעם סולברג

פורסם בתאריך: 12.9.24 21:02

"אני קורא לשר המשפטים ולכלל חברי הוועדה למינוי שופטים להתכנס ולבחור שופטים למחוז ירושלים – המחסור בשופטים פוגע במערכת, בעורכי הדין ובציבור כולו", כך אמר בשבוע שעבר עו"ד ארז צ'צ'קס, יו"ר ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין ארז. הדברים נאמרו בכנס השנתי לציון פתיחת שנת המשפט תשפ"ה, שהפכה בשנים האחרונות לאחד מהאירועים החשובים בקהילה המשפטית הירושלמית.

את הטקס החגיגי כיבדו בנוכחותם בכירי המערכת המשפטית – ברמה הארצית והירושלמית. בין הנוכחים – שופט העליון נעם סולברג, נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים משה סובל, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה שרה ברוינר ישרדזה, נשיא בית משפט השלום בירושלים שמואל הרבסט, שופטי בית משפט שלום, ראש הרשות לרישום מקרקעין עו״ד דוד שני, היועץ המשפטי לעיריית ירושלים עו״ד אלי מלכה וכ-300 עורכי ועורכות דין ויועצים משפטיים של רשויות שלטון.


הכינוס החגיגי לציון פתיחת שנת המשפט תשפ"ה (צילום: יוסי זמיר, לשכת עורכי הדין ירושלים)

הכינוס החגיגי לציון פתיחת שנת המשפט תשפ"ה (צילום: יוסי זמיר, לשכת עורכי הדין ירושלים)


הכנס כלל הרבה עניינים מקומיים, אבל גם כאלה אקטואוליים, שמלווים בשנתיים האחרונות את מערכת המשפט הישראלית. הדובר הראשון היה השופט סולברג, שהתייחס לפרשת 'שופטים', שנקראה באותו השבוע, ומתייחסת לציווי למינוי שופטים. "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך", ציטט השופט סולברג מהכתובים, והוסיף: "הרי לנו מִצווה מפורשת, המוטלת על הציבור, ועל השליחה שלו: הוועדה לבחירת שופטים. חובה למנות שופטים בשערי כל עיר ועיר".

עוד אמר סולברג: "שווה גם לוותר – להתפשר, לפנים משורת הדין. לעיתים ויתור קטן הוא למעשה רווח גדול", וביסס דבריו מהמקורות.

יו"ר ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין עו"ד צ'צ'קס הוסיף בדבריו את חשיבות האחדות בין החברים, להניח בצד את המחלוקות לטובת המהות, לטובת ה-ביחד, והוסיף שאין לאף אחד את הפריווילגיה לוויכוחים מיותרים. הוא קרא, כאמור, לשר המשפטים לכנס את הוועדה למינוי שופטים והסביר כי "מדובר באינטרס משותף, למען ציבור המתדיינים בישראל, למען עורכי הדין, למען השופטים, ולבחור סוף סוף שופטים למחוז ירושלים".

 

 


עו"ד ארז צ'צ'קס (צילום: יוסי זמיר, לשכת עורכי הדין ירושלים)

עו"ד ארז צ'צ'קס (צילום: יוסי זמיר, לשכת עורכי הדין ירושלים)


"המחסור בשופטים פוגע במערכת המשפט", הוסיף צ'צ'קס, "בעורכי הדין ובראש ובראשונה בציבור הישראלי שאינו מקבל מענה וסעד משפטי הולם לצרכיו השונים".

רגע שיא בערב הפתיחה השנתי היה בהענקת אות יקיר המחוז לחמישה עורכי דין, חברי מחוז ירושלים הראויים לציון והוקרה, על פעילותם המקצועית רבת השנים, על תרומתם החשובה למקצוע עריכת הדין וקידום ענייני הקהילה המשפטית הירושלמיות הרב תרבותית:

– השופט בדימוס עו"ד אהרון פרקש.
– עו"ד יורם ניצן
– עו"ד חגי סיטון
– עו"ד ד"ר איהאב אבו גוש
– עו"ד אינגריד הר אבן

בחלק האמנותי נהנו המשתתפים מהופעה של יהורם גאון, ששר שלושה משיריו אותם הקדיש לחברו עו״ד חגי סיטון. הטקס נחתם במופע בידור מרתק של הסטנדאפיסט מני עוזרי.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. נטראלי

    להוציא את עו"ד מהבעדה המושחתת עו"ד שמופיע לפני שופט זה השחתה של הצדק הביתה מהוועדה

  2. אפי

    עד עכשיו לא היו חסרים שופטים, אז מדוע משפטים ופסקי דין נמשכים למעלה מ-5 שנים ויותר.

  3. אליקו

    לוין צודק
    הועדה הפכה עצמה בלתי רלוונטית, אין שום יכולת לנבחרי הקואליציה למנות שום שופט. זה הפך למשחק של שופטי בית המשפט העליון ונציגיו, אם יכולת וטן, אז שהם פשוט יעשו את המינוי בלי ועדה.
    לוין אנחנו איתך

  4. בוזגלו פרידמן

    איפה כל השופטים והפרקליטים הישרים מה קורה עים התיק של רות דוד איך אמרו אם היא תפתח את הפה תהיה רעידת אדמה תתביישו לכן צריך להמשיך עים הרפורמה

  5. יינון

    למה לא פנה לשופטי העליון, ואמר להם, זו לא העת למלחמות, בעיקר כשהן בניגוד לחוק ? המלחמה לא חלה על השופטים ? מצ"ב הרום הוא רק דל אוהבי המדינה הדואגים לשלומה וביטחונה ? צבועים.
    אני קורא לשר נמשפטים לפעול על פי החוק, אם להם לא אכפת מהעם, למה שלנו יהיה איכפת מהם ???

  6. יונתן

    אתם באמת רוצים שהשופטים יתמנו במרכז הליכוד?? תעצרו שניה ותחשו על ההשלכות. כשיש ממשלה ששולטת בכנסת ובמערכת המשפט אז זו דיקטטורה נוסח רוסיה. מי יפקח על ממשלה כזאת? כשכל השופטים תלויים הפוליטיקאים שמינו אותם? זו בעיה לדורות. אוטוסורדה של שחיתות. כששופט ממנה שופט, לא יוצא לו מזה כלום באופן אישי כי אי לשופט מאיפה לגנוב. כאשר ממנה שופט אז השר יכול להרוויח באופן אישי. מבינים??

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר