אורי דנינו (צילום: אלבום משפחתי)
אורי דנינו (צילום: אלבום משפחתי)

"סלח לי – הבן שלי נרצח במנהרה שאתה בנית במשמרת שלך" – השיחה הקשה בין אביו של אורי דנינו לבנימין נתניהו

בשבוע שעבר הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לניחום אבלים בבית משפחת דנינו, שבנה אורי ז"ל נרצח לפני כשבוע וחצי אחרי 11 חודשים בשבי החמאס. בביקור הניחומים, כך נחשף בתוכנית 'בנימיני וגואטה, בכאן רשת ב', הוטחו בו מילים קשות: "אל תתעסקו בפוליטיקות ולא ספינים - אין שום מחיר לחיי אדם". האזינו

פורסם בתאריך: 9.9.24 18:47

"תפסיקו, תפסיקו אתם שם למעלה להתעסק בשטויות. לחרחר ריב ומדון. לא מגיע לנו את הארץ הזו ללא אחדות. לא תהיה לנו תקומה. תסגור בבקשה את הלשכה שלך 10 דקות ביום. אין טלפונים, אין אנשים – ותחשוב איפה הערך היהודי שאתה מביא. תתמודד אתה עם בוראך. תחשוב איפה הערך היהודי שאתה מביא", כך הטיח בשבוע שעבר אלחנן דנינו, אביו של רס"ר אורי דנינו ז"ל בראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לביקור ניחומים. כך נחשף היום, שני, בתוכנית הרדיו 'בנימיני וגואטה, בכאן רשת ב'.

בשבוע שעבר, כזכור, הובא רס"ר אורי דנינו ז"ל למנוחת עולמים. כמעט 11 חודשים הוא היה בשבי החמאס בעזה, אחרי שנחטף ממסיבת הטבע 'נובה' בשבת השחורה של ה-7/10. כמעט 11 חודשים שהוא שרד במנהרות, כשעל פי הדיווח של צה"ל – מדובר היה בתנאים תת תנאים.



לפני כשבוע וחצי, אורי דנינו נרצח ביחד עם עוד 5 חטופים וחטופות, במנהרה ברצועת עזה. המחבלים הנתעבים חששו שישנה פעולה לשחרור החטופים – ורצחו אותם בדם קר. ימים ספורים לאחר הלוויה בהר הרצל, הגיע ראש הממשלה נתניהו לנחם את המשפחה, ושמע שם מילים קשות. מאוד מאוד קשות.

"אני רוצה להגיד לכם שהתפללנו וקיווינו להביא אותו ואת האחרים, וזה לא עלה בידינו", אמר נתניהו למשפחת דנינו. "אני מתנצל בפניכם שלא עלה בידינו. כל כך היה מגיע לו להיות איתכם, ולכם מגיע להיות איתו".


אורי דנינו (צילום: דובר צה"ל)

אורי דנינו (צילום: דובר צה"ל)


ואלחנן דנינו, אביו של אורי ז"ל, פשוט הוציא את אשר היה על ליבו ב-11 החודשים האחרונים: "אין לנו שום זכות קיום בארץ הזו ללא ריבונו של עולם שהנחיל לנו את הארץ הזו. אל תהיה דתי, אל תהיה אפילו מאמין. הקדוש ברול הוא שמחבר ביו כולנו. האסון הזה קרה בגלל הפילוג והפירוד שהיה. זה ברור כשמש. אל תתעסקו בפוליטיקות קטנות וזולות, ולא ספינים – אין שום מחיר לחיי אדם. פונה מפה בשביל האחרים שנשארו שם. לא מעיז לחשוב על המשפחות האחרות שישבתי איתם ב-11 החודשים האחרונים. לא מעז".

דנינו הוסיף ואמר בקול שבור: "השם ירחם עלי זיכה אותי לנס, לנס שהבן שלי קבור בהר הקודש בעיר הקודש. אני צריך לחשוב על נס כדי לקבור את הבן שלי? לאיזה מצב הבאתם אותנו? לנס? שהם (הילדים שלו) יקברו את אח שלהם בגוף שלם זה נס? לאיפה הבאתם אותנו. תתעוררו. בבקשה. תגבירו אחדות. תגבירו את אהבת ישראל. מספיק עם הספינים והשטויות. אתה מנהיג. נשלחת להנהיג. תנקה מעליך את כל השטויות.
תפסיקו להתעסק בלאסוף מנדטים. בסקרים. מה יביא מנדטים ומה לא. תפסיקו".



 

 

בהמשך, כך על פי ההקלטה שהגיע ל'בנימיני וגואטה' בכאן רשת ב', אמר דנינו לראש הממשלה: "אני לא יודע אם היתה עסקה או לא עסקה, לא נכנס לזה. אבל סלח לי אדוני – הכל קרה במשמרת שלך. הבן שלי נרצח במנהרה שאתה בנית במשמרת שלך. סלח לי. סלח לי. הרבה שנים אתה בשלטון. הרבה מאוד. הבטון והדולרים נכנסו במשמרת שלך".

"אני לא אדבר על הבן שלי", הוסיף אלחנן דנינו, "אנחנו מקבלים את הדין באהבה. אבל אתה חייב את חייהם של כולם. אמרתי לך בטלפון. אנחנו בדיוק בפרשה שבה נאמר "מת גם מחוץ לעיר, אל יאמרו זקני העיר ידינו לא שפכו את הדם הזה. כי מגלגלים זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב". אני חס וחלילה לא קובר. לא קובר. לא שותף לשיח שבחוץ. שתקנו 11 חודשים כי אנחנו מאמינים בריבונו של עולם. אבל אנחנו רואים שכלום לא משתנה. תסגור את עצמך בחדר תחשוב על הערך היהודי שאתה מביא. לא נשלוט פה נשלוט שם. קיבלנו סטירה. לא חיל האוויר ולא חיל רגלים.  הבן שלי היה בכוחות. אף אחד לא יכול להגיד לי שאני איזה דוס שלא מבין. אני חינכתי אותו לצבא. אני הייתי בצבא".

בקטע אחר בשיחה נשמעים בני הזוג נתניהו יותר. ראש הממשלה נשמע אומר: "אני לא אספר לך מה קרה בחדרי חדרים, זה גם לא כזה מעניין (שרה נתניהו ברקע: היית די לבד). כן, לבד, מול כל העולם. מול נשיא ארצות הברית, מול… מול איראן. (שרה נתניהו ברקע: "גם מול גורמי הצבא). זה לא רק חמאס, זה לא רק חיזבאללה, זה נשק אטומי שיטילו עלינו".

עוד אמר נתניהו: "אני נכנס יום-יום לחדר ושואל את עצמי למה אני כאן? למה? ליהנות? בשביל מנעמי השלטון (שרה ברקע: "איזה מנעמים?)".
אלחנן דנינו עוצר את נתניהו ומטיח: "לא עשית את זה 15 שנה, אל תבוא עכשיו אחרי שהם (החטופים) שם. 15 שנה ישבת בשקט, לא עשית כלום".

נתניהו: "לא עשיתי כלום?".

אלחנן דנינו: "ציידת אותם בחרבות, ציידת במנהרות ודולרים. לא עשית כלום".

נתניהו: "אלחנן, אני יכול להשיב לך על האיומים ועל…".

אלחנן דנינו: "לא אכנס לזה. אתה באת לשמוע או להשמיע? כי מה שיש לך להשמיע – שמענו כבר 15 שנה".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. עמי

    נתניהו היה היחיד שעמד בפרץ ודרש מלחמת חורמה, אך המשפטנים דרשו הקש בגג, וגם זאת 10 שעות מתחילת המלחמה. אנרכיסטים מקפלן עשו הדממה לצבא, ומראש סגרו כיתות כוננות ואספו נשקים מהיישובים, הורידו בלוני תצפית- והסתירו המודיעין מראד הממשלה!!!

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר