האלימות בגן העצמאות (צילום: באדיבות המצלם)
האלימות בגן העצמאות (צילום: באדיבות המצלם)

החרמת שלט 'סליחה הירש' ודחיפות בני משפחה של נרצחים – צפו ב"מופע" של המשטרה והעירייה

צפו - צוותים של הפיקוח העירוני בליווי שוטרים מתחנת לב הבירה פינו באגרסיביות קבוצה של כ-20 צעירים וצעירות שמחו נגד "הפקרת החטופים". במהלך הפינוי - הפיקוח העירוני החרים שלט שבו בקשת סליחה מהחטוף הירושלמי שנרצח; שוטרים דחפו באלימות את בת דודתה של כרמל גת, שאף היא נרצחה. וגם - מה הקשר לשגרירות ארצות הברית והאם מותרת מחאה בגן העצמאות?

פורסם בתאריך: 9.9.24 16:06

דחיפות אלימות, החרמת שלטי מחאה שעליהם כיתוב דוגמת 'סליחה הירש', משפטים נגועים פוליטית ועוד – כך נראה הבוקר, שני, בגן העצמאות, כששוטרי תחנת לב הבירה ביחד עם פקחי עיריית ירושלים הגיעו לפנות קבוצה של כ-20 צעירים וצעירות שביקשו למחות על השארת החטופים והחטופות בעזה.

בין המוחים – שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת, שנרצחה לפני כשבוע וחצי על ידי מחבלי החמאס הנתעבים. בין השלטים שהוחרמו – כאמור – שלט המבקש את סליחתו של הירש גולדברג-פולין, תושב ירושלים שנחטף לעזה בשבת השחורה של ה-7/10 ובשבוע שעבר, לאחר 11 חודשים בשבי, נרצח גם הוא.

במשטרה ובעירייה טוענים כי הצעירים הללו התקהלו באופו לא חוקי. קצין המשטרה במקום אף כרז להם על התקהלות בלתי חוקית – אך עולה השאלה – מדוע? הצעירים הללו ישבו על הדשא בגן העצמאות עם שלטים הקוראים ומבקשים את שחרור החטופים והחטופות. הם לא חסמו כבישים, ככל הידוע גם לא תכננו לעשות זאת. רק להביע את מחאתם בגן העצמאות – מהמקומות המרכזיים ביותר בירושלים.



והנה, תקראו מה אומר החוק בנושא של התקהלות אסורה: "שלושה אנשים לפחות שנתקהלו לשם עבירה, או שנתקהלו למטרה משותפת, ואפילו כשרה, ומתנהגים באופן הנותן לאנשים שבסביבה יסוד סביר לחשוש שהמתקהלים יעשו מעשה שיפר את השלום, או שבעצם התקהלותם יעוררו אנשים אחרים, ללא צורך וללא עילה מספקת, להפר את השלום, הרי זו התקהלות אסורה, והמשתתף בהתקהלות אסורה, דינו – מאסר שנה אחת".
אז מה הניע את הקצין לחשוב שבכוונתם להפר את הסדר? אולי מדובר רק על הסדר הפוליטי? שאלות שלא נמסר עליהן מענה. ומדוע השתמשו באלימות? ומה באשר למשפטים דוגמת "לא ניתן יד לשחרור מחבלים" שאמרו השוטרים והפקחים למפגינים (הם שומרים על החוק או על הפוליטיקה האישית שלהם)? שאלות למכביר – תשובות מעטות.



סגן ראש העיר יוסי חביליו, שביחד עם חברי סיעת 'האיחוד הירושלמי', ובעיקר חברת המועצה יעלה דה לנגה-ביטון מנסה לסייע למוחים, אומר: "בושה שעיריית ירושלים ומשטרת ישראל מפנות בכח מאהל סטודנטים שמטרתו קריאה לעיסקה לשחרור החטופים וכל זאת במקום המותר על פי נהלי העירייה לקיום מאהל מחאה".

 

 

דה לנגה-ביטון, כאמור, פעלה ועודנה פועלת מול גורמי האכיפה בעירייה בנושא. לדבריה, ראש העיר קשוב מאוד לצרכי משפחות החטופים והיא מקווה ומאמינה שהדבר יתוקן במהרה.

ממשטרת ישראל נמסר: "החל מליל אמש פועלת המשטרה יחד עם עיריית ירושלים להחזרת הסדר הציבורי, אותו מפרים משתתפי מחאה בלתי חוקית ברחוב אגרון, סמוך לשגרירות האמריקאית. לאחר שכבר אמש הוכרז והובהר כי מדובר בהתקהלות בלתי חוקית, אותם מוחים המשיכו במעשיהם גם הבוקר. לאחר שהוכרז פעם נוספת והמשתתפים לא נענו להוראת השוטרים, פעלו כוחות המשטרה להרחקתם מהמקום. נדגיש כי חופש המחאה והביטוי של כל אזרח חייב להתקיים לצד ציות לחוק, ומחובתה של משטרת ישראל לפעול לשמירת הסדר במרחב הציבורי".



ומה אומרים בעיריית ירושלים על הפיקוח העירוני? "המחאה והלינה במתחם גן העצמאות בוצעו חרף העובדה כי הבקשה שהוגשה לעירייה בדבר קיום המחאה – נדחתה. משכך, הגיעו הבוקר לגן צוותי אכיפה עירונית בליווי משטרתי, ולאחר מספר התראות שהופנו למוחים על ידי המשטרה, הם פונו מהמתחם. עיריית ירושלים מכבדת את זכות המחאה ומעניקה לכל פונה את האפשרות למחות, לצד שמירת הסדר הציבורי ובהתאם לחוק ולנוהל העירוני. נציגי העירייה הציעו למוחים לקיים דיאלוג במטרה לאפשר להם זכות זו תחת המגבלות. פגישה כזו נקבעה להמשך היום".

עוד נמסר מהעירייה: "העיר ירושלים כולה מייחלת לשובם של כל החטופים לחיק משפחותיהם במהרה. עיריית ירושלים מזדהה עם כאבן של המשפחות ותמשיך לפעול להעלאת המודעות בנושא, כפי שעשתה עד כה".

אולם למרות דברי העירייה, בגן העצמאות ישנו מתחם המאושר על פי נהלי העירייה (נספח 8) להפגנות, מחאות ואף הקמת מאהלים (מתחמים דומים קיימים בגן הוורדים ובגן סאקר). לפיכך – עוד יותר מוזר שעיריית ירושלים פעלה לפירוק המחאה (באגרסיביות) בזמן שיש נוהל המאשר את קיומה.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר