איל בורמן ז"ל (צילום : באדיבות שרגא בודין)
איל בורמן ז"ל (צילום : באדיבות שרגא בודין)

הקהילה העסקית בעיר מרכינה ראש: איל בורמן – אחד מעמודי התווך הלך לעולמו

החברים נפרדים מאיש העסקים איל בורמן, מסעדן ומלונאי בעבר שמזה למעלה מ-20 שנה הוא הבעלים והמנהל של 'סזאן קייטרינג', הלך היום, חמישי, לעולמו - 11 חודשים לאחר שנפצע באורח קשה בתאונת אופניים - תאונה ממנה לא התאושש.

פורסם בתאריך: 5.9.24 20:07

"איל בורמן היה דמות אבהית לרבים מעולם הקולינריה והאירועים הירושלמית, הרבה יותר מקולוגה או מחבר – ממש אבא. איש מדהים, של נתינה אינסופית. תמיד נכון לעזור, לשמוע, לתת עצה טובה. תמיד נכון לתרום ולתת – אם מעצמו ואם דברים חומריים. מעולם לא רמס מישהו בשביל ההצלחה – וכמו שכולם יודעים, הוא היה מצליח מאוד. כריש בעסקים, אבל בצורה מכובדת ומכבדת. רצה שכולם יצליחו, שכולם ירוויחו", כך, במילים חזקות ועם הרבה כאב נפרד שרגא בודין מחברו הקרוב, מהקולוגה, אולי אפילו המנטור שלו איש העסקים איל בורמן, מסעדן ומלונאי לשעבר ובכ-20 השנים האחרונות הבעלים של 'סזאן קייטרינג', שהלך היום לעולמו. בן 63 במותו.

הלווייתו של בורמן ז"ל תתקיים מחר, שישי, 6.9, בשעה 11:00 בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא. השבעה תתקיים בבית המשפחה, רח' ביאליק 11 בבית הכרם. שעות הביקור: מוצ"ש – 22:00-19:00, ראשון-רביעי – 14:00-10:00, 20:00-16:00.

בורמן ז"ל הוא מחלוצי עולם הקולינריה והאירועים בירושלים. כבר למעלה מ-35 שנה שהוא בתחום, ובזמן שרבים שהחלו את דרכם ביחד איתו בענף (שמות כמו שלמה קורץ, יהודה זידרמן, יוסי שטרק) עזבו, הוא נשאר בתחום והתפתח בו. לפני כ-20 שנים לערך, הקים את 'סזאן קייטרינג', שדרכו הוא הפך להיות לדמות מוכרת בכל בית ירושלמי – שכן כמעט ואין תושב ירושלים אחד שלא היה באירוע כזה או אחר שבו האוכל של איל ז"ל כיכב בו – בין אם באירועים בבית שמואל, בחאן הירושלמי, בכנסייה הסקוטית, בחצרות המלך דוד ועוד ועוד ועוד.

בודין, בעבר אושיית חיי לילה וכיום בעלי עסקים רבים מתחום האירועים, מכיר את בורמן ז"ל כבר עשרות שנים, אך לדבריו, "ב-5 השנים האחרונות הפכנו לחברים בנפש. אין יום שבו לא היינו נפגשים, גם אם זה ל-10 דקות. מדברים, שותים כוס יין – האהבה הגדולה ביותר של איל – ונהנים".


איל בורמן ז"ל (מימין) ושרגא בודין (צילום: באדיבות שרגא בודין)

איל בורמן ז"ל (מימין) ושרגא בודין (צילום: באדיבות שרגא בודין)


כאמור, לפני כ-11 חודשים, בזמן שרכב על אופניים – כפי שעשה מדי שבת שנים אחורה – עבר איל ז"ל תאונה קשה. "זה היה ביום שבת בבוקר, שבוע לפני השבת של ה-7/10", משחזר בודין. איל, כרגיל, נסע על האופניים במהירות גבוה. באזור הירידות של עין כרם הוא החליק על הכביש. לא ברור מדוע מה קרה, אולי עלה על אבן, אול בור שהיה. אבל הוא התרסק. מהתאונה הוא לא התאושש. היה מאושפז מאז בבית החולים, עבר אינספור ניתוחים. לא היה פשוט לראות אותו במצב הזה – כי איל היה איש של החיים, של עשייה – תמיד עם חיוך על הפנים ואנרגיות".

מה הדבר שהכי מאפיין את איל מבחינתך?
"היתה לו כימייה מדהימה עם כולם. הוא ידע להתחבר לכל אחד, וידע גם לחבר בין אנשים. בעסקים, המאפיין הבולט שלו היה הכבוד לכולם. הוא מעולם לא רמס מישהו בשביל ההצלחה שלו, רצה שכולם יצליחו – ושלא יובן, הוא היא איש עסקים חד מאוד, אבל תמיד בדרך ארץ תוך הסתכלות על האחר. למרות התחום הקשוח – לאיל לא היו יריבים".

"זה יום עצוב לירושלים", מוסיף איש העסקים שרון ארד, קולגה לשעבר בתחום האירועים. "איל היה מעמודי התווך של ענף האירועים. בעלים של חברת קייטרינג, אולמות אירועים, העסיק מאות עובדים ועשה אלפי אירועים. מקצוען ברמות על. לא נראה לי שיש תושב ירושלים שלא פגש את איל באחד מהמקומות אותם ניהל, תמיד חייך והיה אדיב ודאג לכולם".

ארד מדגיש כי "איל היה איש של אנשים, ללא טיפת פוזה ואגו. איש עם המון חסדים, תרם וסייע והכל בלי לבקש קרדיט, נהפוכו ביקש לתת בסתר. לא אחת פניתי אליו לסייע למשפחות נזקקות, חיילים בודדים ועוד, לא רק שסייע במה שבקשתי תמיד נתן יותר".

על התאונה הקשה שעבר אומר ארד: "אני לא נכנס לחשבונות שמיים – אבל לדעתי הפעם היתה טעות בזיהוי. איל היה צריך להיות איתנו עוד המון שנים. פשוט עצוב".

יהי זכרו ברוך.

 

 

וברמה האישית?
"היחסים בינינו היו הרבה מעבר לעסקים, שהיו רבים. הוא עשה את הקייטרינג בכל המקומות שלנו – בוסתן אבו גוש, תור-סיני, האגם בגן הבוטני וכו', אבל זה היה הרבה יותר. בחמש השנים האחרונות הגענו לרמת קרבה אחרת, והרגעים הקטנים הללו איתו הם שהכי חסרים לי בשנה האחרונה. איבדנו איש יקר, איש ירושלים אמיתי. צעיר בנפש – אמנם נפטר בגיל 63 – אבל ברוח הוא היה בן 40".

חבר נוסף של בורמן ז"ל הוא שמוליק לוי, קפטן בית"ר ירושלים לשעבר, שמספר: "החברות בינינו נמשכת שנים, ובמהלך השנה האחרונה עכבנו בדאגה גדולה אחר מצבו. קיוונו. התפללנו. לצערי זה לא עזר. את מידת ההערכה שלי לאיל אפשר אולי להבין משני סיפורים שהם בעלי משמעות אישית גדולה עבורי. איל הוא זה שמשך אותי לתחום רכיבת האופניים. כשראיתי את האהבה שלו, ואת צורת הדיבור שלו על אופניים – השתכנעתי, ואני לא מצטער.

"לפני קצת יותר משנה, ממש חודשים ספורים לפני התאונה שלו, הוא הכניס אותי גם לעולם של היוגה הסביר לי את היתרונות, איך זה יעשה טוב. והשתכנעתי. זה סיפורים שממחישים את מידת ההערכה שלי אליו יותר מהכל, עד כמה שהוא היה דמות משמעותית".

 

תגובות

11 תגובות
11 תגובות
  1. אילנה סממה

    וואו, כל כך אהבתי אותו. את אייל הכרתי בפעם הראשונה, כבאתי אליו לאן הירושלמי לחגוג להן שלי בר מצווה. אדם מקסים, הוא לימד אותי, מבלי שהוא יודע, איך להתייחס ללקוח. מאז בכל ארוע שלנו, פניתי רק אליו. אדם מקסים!!!. עצוב כל כך….

  2. לשעבר

    מכיר אותו משירות הצבאי,התחיל בשייטת למעלה משנה,עבר לצנחנים,איש מדהים,ספורטאי,חביב הגון וישר.
    תהה מנוחתו עדן,עצוב.

  3. גולדברג רות ירןשלים

    אייל שהכרתי עוד שהיה במסעדה בבצלאל ובחאן נערכו אירועים . אייל התייחס לכל אלה שהיו בקשר שאדם נדיב עם אכויות אנושיות מאד עצוב יהי זכרן ברוך!!!

  4. איציק הכהן

    הכרתי אותו כשהיה נשוי לגלי המדהימה שהייתה כל עולמו. כאב לי לשמוע על התקופה האחרונה בחייו שהובילה לטרגדיה האיומה.

  5. דניאל מנצורי

    משפחת בורמן היתה אחת הלקוחות שלי הכרתי את כל המשפחה דרך עבודות אחזקה ושיפוצים עוד לפני 40 שנה בזמן שגרו בבית הכרם ולאחר שהמשפחה עברה לרחוב נעומי האמא רות בורמן ז״ל ופרופסור ג׳ו בורמן ז״ל והילדים נקשרנו בהצלחתי בענף השיפוצים יהי זכרו ברוך

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר