כפיר ניימן, כיכר ספרא (צילומים: שלומי פרי, ארנון בוסאני)
כפיר ניימן, כיכר ספרא (צילומים: שלומי פרי, ארנון בוסאני)

ממאבטח ראש העיר – לראשות אגף קידום עסקים: המינוי שהדהים רבים בכיכר ספרא

כחודשיים אחרי עזיבת ראש האגף אמיר חכימיאן, נבחר מחליף - כפיר ניימן, מי שהיה מאבטח ונהג של ראש העיר לשעבר ניר ברקת, ולפני כשלוש שנים שימש כמאבטח של ראש העיר משה ליאון. בתפקידו האחרון שימש כמנהל פרויקט בחברת אבטחה. רבים בעירייה תוהים - איזה כישורים ניהולים הוא מביא עימו? תגובת ניימן לא התקבלה למרות פניית "כל העיר"

פורסם בתאריך: 3.9.24 16:41

בכיכר ספרא ובקרב בעלי העסקים בירושלים מסתובבת ביממה האחרונה תהיה מעניינת – האם מנהל האגף החדש לקידום עסקים בעירייה יצליח לקדם את העסקים בירושלים כפי שקידם את עצמו בתוך מספר שנים?

ועכשיו לפרטים – אתמול, שני, נבחר מנהל חדש לאגף קידום עסקים – כפיר ניימן שמו. בתפקידו האחרון שימש כמנהל פרויקט בחברת אבטחה. עוד קודם לכן עבד במכירות בחברת 'Johnson&Johnson'. אבל החלק היותר מעניין ברזומה של ניימן נוגע להיכרות שלו עם עיריית ירושלים וגם עם ראש העיר – הנוכחי והקודם.

ניימן שימש כמאבטח של ראש העיר לשעבר ניר ברקת, ובהמשך הפך לנהג של ברקת. לפני כשלוש שנים הוא עבד כמאבטח של ראש העיר משה ליאון בעיקר בסופי שבוע. סוג של השלמת הכנסה, כפי שציינו היום גורמים הבקיאים בפרטים.

באגף לקידום עסקים זועמים על המינוי. מנהל האגף הקודם אמיר חכימיאן עזב, כידוע, בתחילת חודש יולי. מאז חיפשו בכיכר ספרא אחר מחליף. שמות רבים נזרקו לאוויר, והיו גם לא מעט מתמודדים. גם כאלה מתוך האגף, שחשבו שהם ראויים לקידום. יחד עם זאת, הם גם הבינו שמחפשים מועמד חיצוני, ובשיחות סגורות הם אמרו שאם יגיעו תותח מבחוץ – שם גדול שיעשה שינוי – הם יחבקו אותו. למנהל כזה הם לא ציפו. "יש אכזבה גדולה מאוד באגף", אומר ל"כל העיר" גורם המעורה היטב בפרטים. "מאוכזבים שלא קידמו מישהו מבפנים. בכלל, יש קצת בלגן עם לא מעט עזיבות בתקופה האחרונה – ובכלל לא בטוח שהמינויים החדשים מספיק טובים".


כפיר ניימן (צילום: שלומי פרי)

כפיר ניימן (צילום: שלומי פרי)


גורם פוליטי בכיכר ספרא טוען: "המינויים החדשים – ורמתם – הם עדות מוחלטת לנטישת הדרג המקצועי הבכיר את העירייה".

וזה עדיין לא הכל.

גם בסביבת ראש העיר הביעו תמיהה גדולה על המינוי, שלא לומר אכזבה. "מנהל לשעבר בחברת אבטחה – באמת?", תוהה אחד המקורבים לראש העיר. "חשוב לומר, אין פה עניין פרסונלי. לא רבים מכירים את הבחור. ובטח שאין בעיה שהוא צמח מלמטה והצליח להגיע לעמדת השפעה. העניין הוא שזה תפקיד מאתגר בארגון מסובך בזמן שהוא גם ככה קשה. היו אופציות ראויות יותר. אנשים עם רזומה ועשייה ניהולית. לא מתגלחים על חשבון עסקים גוססים בעיר בירה בזמן מלחמה. פשוט לא".

 

 

כאמור, בכיכר ספרא ישנה תמיהה גדולה על המינוי. "יש שבר גדול", אומר גורם המעורה בפרטים. "יש גל גדול של עזיבות של אנשים טובים – וכשזה קורה, צריך לשאול למה? זה לא רק שבנאדם רוצה להתקדם – יש מעבר".

אותו גורם מתייחס גם לאגף לקידום עסקים ואומר: "יש באגף תחושה של אובדן דרך. הדרישות בתפקיד הן ניהול עובדים, חזון, פיתוח עסקי – זה לא עולה מהרזומה של המנהל החדש. לא נראה שיש לו את הניסיון הנדרש. יש חוסר אמון בהנהלה, בהחלטות שמתקבלות".

בהודעה על מינויו של ניימן נכתב: "מביא עמו עבר עשיר של ניהול מערכות מורכבות במגוון תחומים, כשבין היתר כסוכן מכירות בחברת Johnson&Johnson. בתפקידו האחרון שימש כמנהל פרויקט אבטחת אישים בחברת T&M".

עוד מצוין בהודעה כי ניימן הוא בעל תואר שני בכלכלה ובשירות המילואים שלו הוא משרת כמפקד פלגה ביחידה מיוחדת.

"כפיר בחור טוב. נחמד מאוד. אבל הוא לא היה דומיננטי ולא החזיק הרבה. אחרי שנה הוא הועזב. לא הותיר רושם מיוחד", אומר בכיר בחברת 'Johnson&Johnson' בשיחה עם "כל העיר". "הוא היה סוכן ברמה ההתחלתית. לא עשה תפקיד ניהולי".

כפיר ניימן לא מסר את תגובתו למרות פניות "כל העיר".

 

תגובות

19 תגובות
19 תגובות
  1. רעננה זה עיר שמגדלת מושחתים

    ראש העיר המושחת בעולם רוצה אגף מושחת רוצה חייל שלו שירים לו טלפון ויעשה כדברו דרך הגב למי שלא יודע יש מבחני סף והבחור לא עבר אותם בכלל בושה

  2. לחקור דחוף

    למה זה מריח מסריח ה זה מסריח זה שקוף שיש פה קומבינה @רפי גינת @חיים אתגר

  3. מארסנל ומחריבך ממך יצאו

    חובות צריך לשלם אפילו עם זה על חשבון עובדים חרוצים שנותנים את הנשמה ראש עיר מושחת מחריב את העיר

  4. סמי בן טובים

    תלמדו קצת לפרגן! הבן אדם תותח על חלל! עוד תיוודעו לכך! הוא הרבה יותר טוב מהליצן שהיה עד כה חכימיאן

  5. אבינועם (שם בדוי)

    כנראה הוא מביא את אותם כישורים ניהוליים שגרמו לראש העיר לעבוד עם היזמים, נגד התושבים, לבנות עיר ללא תכנון ולגרום לחורבנה.
    מעניין מה גרם לראש העיר לבחור בו לתפקיד?

  6. אזרח מאוכזב מהשטוית שעושים

    ראש העיר מנהל כמלך עשה מסללול לאופנים מפינת בגין עד למש שרת שעלה מיליונים בעבר אופנים אחד שעובר פעם בחודש

  7. בורקס מוסא

    עיריית ירושלים זאת העירייה הכי מושחתת בארץ.תמיד היתה,אבל בתקופת משה ליאון הם שוברים שיאים חדשים כל שבוע.חכו לפרשת שחיתות מהגדולות שידעה המדינה בתחום הפינוי בינוי.העיר למעשה נמכרת לכל מי ששם ככסף בכיסים הנכונים.אלפי אנשים עומדים לאבד את ביתם וכספם בשנים הקרובות.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הריקבון מגיע לבירה..לא שמלכתחילה ראש העיר היה ידוע בניקיון כפיים.. זכורה פרשת עמדי..כן עמדי שנתן שרותים פרטיים לנתניהוז ..ומי אישר תשלום מקופת נמדינה.. נכון מר ליאון כשהיה מנכ"ל מרד רוה"מ ..
    מזל שרובינשטיין (היועמ"ש אז) סגר את התיק..

  9. ירושלמי בלב

    כפיר, תלמד ותשנן את הפתגם ״הכלבים נובחים והשיירה עוברת״
    תצליח ותוכיח בעיקר לעצמך שאתה דבק במטרה וחותר להצלחה!
    יברכך השם וישמרך.

  10. שמואל

    במצב של העסקים בעיר כל מי שיגיע יצליח.
    לא נעשה כמעט כלום בתקופה של המנהל שעזב.
    לא מכיר את הצנהל החדש שיהיה בהצלחה.
    לדעתי היו צריכים לקדם מישהו.י מתוך האגף או העירייה.

  11. אלי כהן

    חבל ירושלים עיר מדהימה נולדתי וגדלתי בה עד שעזבתי למרכז
    מקווה שראש העיר יקח הנושא לידיו האמונות
    נראה שאין בררה משהו לא בריא מתרחש

  12. יד אלוהים

    טוב ריקבון תמיד היה זה לא חדש . אבל מאידך יכול להיות שיש לו הכישורים לניהול לפעמים לעובד הזוטר כישורי ניהול יותר טובים מלראש בממשלה . ולפעמים עם כול הרזומה והרשעמת תאריך לא יכול לא יודע לנהל . זה לא משנה יש בעלי כישרונות מולדים אין מה לעשות .לא אמרתי שהוא ספציפי כל אלא בכללי. גם 120 חברי כנסת לא מנהלים את המדינה כמו שצריך אז מה הציפייה שבעירייה?

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר