בנימין נתניהו (צילום מסך מתוך הצהרה לתקשורת - לע''מ)
בנימין נתניהו (צילום מסך מתוך הצהרה לתקשורת - לע''מ)

דודתו של החטוף שחזר בעסקה: "במקום שראש הממשלה ימוטט את החמאס – הוא ממוטט את המדינה"

יעל אנגל-ליצ'י, דודתו של אופיר אנגל, ששוחרר מהשבי בעסקה של סוף חודש נובמבר, מותחת ביקורת נוקבת על הממשלה ובעיקר על העומד בראשה. "אני לא רואה שראש הממשלה שלי עושה מאמצי שיא להציל את החטופים ולהחזיר אותם הביתה. אני משתגעת מזה"; "יהיה מספיק זמן לחזור ולהכות בחמאס, אבל יש לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים הביתה"

פורסם בתאריך: 2.9.24 14:24

לפני קצת יותר מ-9 חודשים, ב-29.11.2023, קיבלה משפחת אנגל בחזרה את הבן אופיר, שנחטף לעזה בשבת השחורה של ה-7/10 ושוחרר במסגרת עסקת החטופים היחידה שהתקיימה עד כה.

8 חודשים ועוד ארבעה ימים חלפו מאז – ועשרות משפחות אחרות עדיין ממתיניות בציפייה ובעיניים כלות לשובם של החטופים והחטופות משבי החמאס בעזה. בינתיים – זה לא קורה. למרות הרבה מאוד דיבורים – אין באופק עסקה לשחרור חטופים, ולא רק זאת – גם אופציה צבאית לא בדיוק על השולחן כפי שהוכח במוצ"ש האחרון. מחבלי החמאס רוצחים את החטופים והחטופות אם הם מרגישים שכוחות צה"ל בדרך. כך נרצחו הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב זכרם לברכה.

רצח ששת החטופים והחטופות עורר סערת ענק והזעם האצור בדרך להשתחרר. גם אצל משפחות שיקיריהן שוחררו בעסקת החטופים של חודש נובמבר. הנה, תראו מה אומרת יעל אנגל-ליצ'י, דודתו של אופיר אנגל, שהיתה פעילה מאוד במטה החטופים והחטופות וייצגה את המשפחה בתקשורת.


נעדר - אופיר אנגל (צילום: באדיבות המשפחה)

אופיר אנגל (צילום: באדיבות המשפחה)


"בנימין נתניהו מעוניין לשמור על הקואליציה שלו ולכן, לא רק שהוא לא רוצה עסקה, הוא מכשיל אותה במכוון", אומרת אנגל-ליצ'י בשיחה עם "כל העיר". "איך אני יודעת? כי יואב גלנט, שר הביטחון שלו, ואני מכירה את המשפחה ואי אפשר לחשוד בו שהוא שמאלני, תומך בעסקה כי הוא יודע שהחטופים בסכנת חיים. גם גורמי הביטחון האחרים כמו השב"כ, המוסד והצבא תומכים בעסקה. הם אומרים שהם יידעו איך להתמודד עם הטרור בהמשך. הם אומרים שהמלחמה לא תסתיים ותתחדש בהמשך".

אבל יש לא מעט אנשים, גם אנשי צבא וגם מהפוליטיקה, שטוענים שעסקה היא הפקרות, שסעקה מסכנת את ישראל ותוביל ל-7 באוקטובר נוספים.
"ה-7 באוקטובר היה מחדל פסיכי שלא היה צריך לקרות, אבל אם ישוחרר או לא ישוחרר מחבל כזה או אחר, זה לא ימנע מחבלים אחרים שיקומו. גם אם נהרוג אחד, יבואו ארבעה אחרים. אם לא יהיה סינוואר, יהיה מישהו אחר. את החמאס צריך להמשיך ולכתוש גם אחרי העסקה".

את מצד אחד כועסת, אבל יש גם עצב בקול שלך?
"אני עצובה מאוד כי גם אם החמאס לא רוצה עסקה, אני לא רואה שראש הממשלה שלי עושה מאמצי שיא להציל את החטופים ולהחזיר אותם הביתה. אני משתגעת מזה. אמא של אליה כהן, סיגי, אמרה באחת ההפגנות שהיא פשוט לא מאמינה שלא עושים מאמצים גדולים להחזיר את הבן שלה והיא באה ממשפחה ימנית. אין כאן עניין של שמאל וימין, זו רק מכונת הרעל של ראש הממשלה שמצליחה לפרק את העם לפורום תקווה וגבורה. זה מה שעושה ראש הממשלה שלנו – מפצל ומפלג את העם. כאילו מי שנחטף הוא שמאלני ומי שמת הוא ימני. אין לי בעלות על החטופים ולאחרים על המתים. כל אחד רוצה את החטופים בבית. במקום שראש הממשלה ימוטט את החמאס – הוא ממוטט את המדינה".

 

 

אנגל-ליצ'י ממשיכה למתוח ביקורת חריפה על הממשלה ובעיקר על העומד בראשה: "אנחנו רואים שהמשך לחץ צבאי לא מביא לתוצאות הרצויות, אנחנו רק מחזירים אותם הביתה בארונות קבורה. כשהצבא מתקרב אל החטופים – פשוט יורים בהם. אני לא מבינה איך לא רואים את זה. רק עסקה תוכל להשיב אותם הביתה, אין לנו אפשרות אחרת. כואב לי הלב על המשפחה של הרש גולדברג-פולין ז"ל שנרצח בשבי, אני מכירה את ההורים, וזה פשוט סיוט וכאב לב אחד גדול. אסור שעוד משפחות יעברו את זה. אף אחד לא מבין מה הן עוברות.

"למזלנו והיה לנו הרבה מזל תודה לאל, אופיר הצליח לחזור הביתה, וזה קרה בזכות עסקה. הוא סיפר לנו על הגהינום שעבר, כל יום שהם שם זה גהינום, אני לא יכולה לתאר מה עובר על המשפחות ובוודאי על החטופים".

מה את מבקשת או מציעה?
"יהיה מספיק זמן לחזור ולהכות בחמאס, אבל יש לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים הביתה. פגשתי את הדס קלדרון שגם שוחררה בעסקה, ואבא שלה עופר ביקש ממנה שתעשה הכל כדי לשחרר אותם מהתופת. לא הגיוני שילדה בת 17 צריכה לעבור את זה. יוסי שרעבי, מת מטיל של הצבא שלנו, נועה ארגמני ואיתי סבירסקי ניצלו ורק נפצעו, אבל המחבל שם לא הסתדר עם שניהם, אז הוא החליט לרצוח את איתי. צריכים להבין שכל רגע שעובר – החטופים בסכנת חיים והם מסיימים את חייהם שם. כולם רואים את זה כשאנחנו מתבשרים על עוד חטופים שנרצחו או שחולצה גופתם בזמן שהם היו בחיים שם. אין לחמאס ערך לחיי אדם, ולכן – כל עוד יש אפשרות לעשות עסקה חייבים לעשות כדי להציל אותם. זה גזר דין מוות עבורם אם לא תהיה עסקה".


מימין - הירש גולדברג-פולין ז"ל, אורי דנינו ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה)

מימין – הירש גולדברג-פולין ז"ל, אורי דנינו ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה)


לאנגל-ליצ'י יש ביקורת קשה גם על חברי הקואליציה והמפלגות האחרות שלא עושות מספיק לדבריה. "אני בעצמי דיברתי עם חברי כנסת חרדים ודתיים, אני לא מבינה איך לא חשוב להם לעשות פדיון שבויים. איך במפלגות החרדיות, במיוחד אריה דרעי, שלא אומרים לנתניהו אולטימטום הפוך – או שתעשה עסקה או שנפיל את הממשלה. אין צדיקים בסדום בליכוד? יש אנשים איכותיים וטובים בליכוד, איך יכול להיות שאין חמישה חברי כנסת צדיקים שלא ילחצו לעסקה ובכך ישימו לזה סוף. איך זה יכול להיות? אני פשוט לא מבינה את זה".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    די עם זה ראש הממשלה הוא יחיד שעושה הכול די עם כול השמאל שרק הופך לנו את המדינה

  2. ירושלמית

    צודקת, בלי ביבי היו אוכלים אותנו חיים, וחס וחלילה לא היתה נשארת לנו מדינה.
    ביבי עושה הכל על מנת שנישאר חזקים להיתמודד בלחצים מבפנים ומבחוץ.
    חייבים רפורמה מישפטית על מנת לנצח!

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר