פארק המסילה (צילום: עיריית ירושלים)
פארק המסילה (צילום: עיריית ירושלים)

ניסה לירות בערבים בפארק המסילה: נעצר חייל מילואים מירושלים

ימ"ר ירושלים ביחד עם שב"כ עצרו לאחרונה גבר כבן 34, חייל בשירות מילואים, אשר ניסה לפגוע בערבים על רקע לאומני בפארק המסילה. כתב אישום יוגש בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 2.9.24 08:02

בשקט, כמעט מבלי שמישהו ישים לב, אירוע ירי חמור אירע לפני למעלה מ-3 שבועות בפארק המסילה. היה זה ליל שבת, ה-9.8, כשתושב ירושלים (בן 34), חייל בשירות מילואים, לקח את נשקו הצה"לי ויצא לפגוע בערבים על רקע לאומני. כך הותר אמש (ראשון) לפרסום.

מהודעת ימ"ר ירושלים ושב"כ, אשר ניהלו במשותף את החקירה, עולה כי החשוד נעצר כבר לפני מספר שבועות ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט. כעת, הושלמה החקירה ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

האירוע עצמו, כאמור, התרחש בסוף השבוע לפני כשלושה שבועות – 10.8-9.8 – כאשר התקבל דיווח על ניסיון ירי בוצע לעבר בן מיעוטים שעבר בפארק המסילה. חייל המילואים החשוד נעצר מספר ימים לאחר מכן, והועבר לחקירת שב"כ וימ"ר ירושלים.

"ממצאי החקירה מלמדים כי החשוד יצא מביתו בליל שבת כשהוא חמוש בנשק אותו החזיק במסגרת שירות מילואים, וזאת לצורך מסע חיפושים אחר קורבן ממוצא ערבי לאורך פארק המסילה", נמסר מהמשטרה. "משזיהה החשוד קורבן פוטנציאלי, הושיב אותו על ספסל לצד הדרך והחל לתחקר אותו כשהוא מצמיד את הנשק לגופו".

 

 

 

על פי המשטרה, לאחר שהחשוד השתכנע כי מדובר בערבי, דרך את נשקו וניסה לירות בו אולם הקורבן הצליח להסיט את הנשק ונמלט, ולאחר מכן התקשר לדווח על האירוע למשטרה. "בשלב זה", מציינים במשטרה, "החשוד עבר לחפש אחר קורבן נוסף למעשיו, ופנה אל העוברים והשבים בשאלה היכן יוכל למצוא ערבים. משנואש מלמצוא, שב לביתו".

עוד נמסר מהמשטרה כי בחקירה טען החשוד שביצע 'ירי הרתעתי' לעבר הקורבן, זאת על אף עדויות סותרות שנאספו על ידי חוקרי ימ״ר ירושלים והשב״כ.

מעצרו של החשוד הוארך, כאמור, מעת לעת תחת צו איסור פירסום. בימים האחרונים הושלמה בימים אלו החקירה בעניינו תוך ביסוס תשתית ראייתית. לפני מספר ימים (29.8) הוגשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות לקראת הגשתו של כתב אישום הצפוי נגדו במהלך בימים הקרובים.

"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה איום על חיי חפים מפשע הנעשים על רקע גזעני וממניע אידיאולוגי, על ידי מי שהופקד בידיו נשק למטרות הגנה על ביטחון המדינה, ומחשיב אותם למעשי טרור, על כל המשתמע מכך", נמסר מהמשטרה.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר