בניין העירייה בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)
בניין העירייה בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)

שביתה כללית במשק? לא בירושלים. העירייה תפעל, גם בתי החולים. כאוס בחינוך

בצל הירצחם והחזרת גופותיהם של 6 חטופים וחטופות, ההסתדרות הארצית הודיעה על השבתת המשק, אך במחוז ירושלים לא כולם נענו לקריאה. בעירייה יעבדו כרגיל, גם בהדסה לא ישבתו. במערכת החינוך שורר כאוס, אך נראה כי למעט התיכונים יתקיימו לימודים בירושלים. הרכבת הקלה תחל לפעול רק בשעה 12:00

פורסם בתאריך: 1.9.24 20:49

רבבות בני אדם יצאו היום (ראשון) לרחובות, בהם אלפי בירושלים, להפגנות גדולות שהתקיימו לאחר היוודע דבר הירצחם של 6 חטופים וחטופות בשבי החמאס בעזה. הקריאה בהפגנות היתה ברורה – להחזיר את כולם הביתה. עכשיו. בכל דרך אפשרית.

אל רבבות המפגנים בכל רחבי הארץ, הצטרף בשעות הצהריים גם יו"ר הסתדרות העובדים הכללית ארנון בר דוד, אשר הודיע כי החל מחר המשק יושבת לאות הזדהות עם משפחות החטופים ותוך קריאה להחזרתם ארצה של החטופים שנותרו בשבי במהרה.

אולם מאז ההכרזה, שורר כאוס וחוסר ודאות – בעיקר סביב הפעילות במערכת החינוך בירושלים, אבל לא רק, כי למרות הכרזת יו"ר ההסתדרות – במחוז ירושלים של הסתדרות העובדים לא הצטרפו לשביתה. המשמעות – בעיריית ירושלים יפעלו כרגיל ויינתנו השירותים לתושבים, כולל הפעלת גני הילדים וגם מסגרות הצהרון (היכן שנמצאו מספיק עובדות צהרון כדי לפתוח).

בנוסף, ל"כל העיר" נודע כי בתי החולים הירושלמים – הדסה ושערי צדק – יפעלו כרגיל, וזאת למרות ששמם הוכנס לרשימת השובתים (גם שמה של עיריית ירושלים נכלל ברשימה שפרסמה הסתדרות העובדים).

הכאוס, נמשך. בבתי הספר היסודיים, שהמורים והמורות בהם משתייכים להסתדרות המורים, יסיימו את הלימודים בשעה 11:45 – מוקדם יותר מהרגיל (בחינוך המיוחד יפעלו כרגיל). לעומת זאת, בשלב זה נראה כי בחטיבות הביניים ילמדו כרגיל – כל בית ספר וכל שכבת גיל לפי מערכת הלימודים שניתנה היום (ראשון, היום הראשון ללימודים) בכיתות.

בתיכונים, כידוע, שובתים בלי קשר להשבתת המשק – וכך גם מחר לא יתקיימו לימודים בתיכונים הירושלמים.

לפני שעה קלה הוציאה עיריית ירושלים הודעה רשמית, לפיה: "מערכת החינוך בירושלים תעבוד מחר (יום ב׳, 02.09) כרגיל, וכך גם משרדי העירייה. עיריית ירושלים מבקשת מכל הסייעות להגיע לגנים ולבתי הספר כרגיל".

יחד עם זאת, בעירייה ציינו כי "הרכבת הקלה בעיר תחל את פעילותה מחר בשעה 12:00 בצהריים".

 

 

בשל הכאוס וחוסר הוודאות, יו"ר ארגון ההורים העירוני אריק קפלן כתב הערב להורים: "אני מבקש לאור הבלבול הגדול שקיים כרגע אצל כולם להבהיר כדלקמן: הלימודים בבתי הספר מסתיימים ב-11:45. תיכונים – שביתה. גני ילדים – מכיוון שעיריית ירושלים לא הצטרפה לשביתה ומכיוון שככל הנראה ההסתדרות במרחב ירושלים גם לא תצטרף- כנראה שיהיו גני ילדים מחר וכן צהרונים (לצערנו עדיין לא באופן מלא)".

יחד עם זאת, קפלו הוסיף וביקש: "תקשיבו לאמצעי התקשורת ולהודעות של עיריית ירושלים. אנו גם נעדכן אתכם. בתקווה לימים טובים יותר ולשובם של החטופים בהקדם בשלום. משתתפים בצער המשפחות שאיבדו היום את יקיריהם".

את שבירת השביתה של מחוז ירושלים בהסתדרות לא אהב סגן ראש העיר יוסי חביליו (האיחוד הירושלמי), שאמר בשיחה עם "כל העיר": "אני חושב,שעיריית ירושלים צריכה להצטרף לשביתה הכללית שהוכרזה על ידי ההסתדרות ומצטער על החלטתה לא לעשות זאת. הרש גולדברג פולין ואורי דנינו ז״ל היו בניה של ירושלים, אותם לא הצלחנו להציל אבל לפחות נקווה להציל את האחרים".

כאמור, ל"כל העיר" נודע כי בבתי החולים של הדסה יפעלו כרגיל – אך עדיין יכול להיות חריגות בהתאם להחלטה של ההסתדרות הרפואית (הר"י) שעדיין לא פורסמה. באשר למרכז הרפואי שערי צדק – בשעה זו טרם ידוע אם תתקיים שביתה או לא.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר