פעילות משטרת ירושלים סביב החזרה ללימודים (צילומים: דוברות המשטרה)
פעילות משטרת ירושלים סביב החזרה ללימודים (צילומים: דוברות המשטרה)

פיקוח ומניעה: פעילות משטרת ירושלים במוסדות החינוך ביום הראשון ללימודים

עשרות שוטרים ושוטרות, לוחמי ולוחמות מג"ב ומתנדבים ומתנדבות של משטרת ירושלים התפרסו לאורך כל היום סביב מוסדות החינוך בעיר, על מנת להבטיח את ביטחונים של התלמידים והתלמידות שחזרו הבוקר, ראשון, 1.9, לספסל הלימודים. בסופ"ש - מבצע אכיפה ופיקוח כנגד רכבי הסעות

פורסם בתאריך: 1.9.24 14:20

היום, ראשון, לרגל פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה (וכמדי שנה), התפרסו כוחות מתוגברים של משטרת ירושלים בכל רחבי העיר – שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של הילדים שחזרו הבוקר לספסל הלימודים.

במהלך היום ניתן דגש בקרבת מוסדות החינוך לשמירת הסדר הציבורי, הכוונת התנועה, ויצירת סביבה בטוחה ותקינה לפתיחת שנת הלימודים.

יצוין כי במהלך השבוע האחרון ערכו שוטרי מחוז ירושלים ביקורות בסביבת מוסדות החינוך על מנת לוודא את היבטי הבטיחות בקרבתם, כולל בדיקת תמרורים ומעברי חצייה, ואזורי הורדת תלמידים בטוחים בסמוך למוסדות אלו. כך גם במהלך היום, נוקטים השוטרים בפעולות פיקוח ומניעה של חסימת נתיבי נסיעה, ועומסים הנגרמים כתוצאה מעצירת כלי רכב בעת הורדת נוסעים בכניסה לבתי הספר.

"אנו פונים לציבור הנהגים לנהוג במשנה זהירות בקרבת מוסדות החינוך, להאט את מהירות הנסיעה ולוודא שהתלמידים יחצו את הכביש בבטחה", נמסר מהמשטרה. "להורים אנו ממליצים, הסיעו את ילדיכם תוך הקפדה יתרה על תקנות התעבורה, וודאו כי הם יורדים מהרכב בצד המדרכה הקרוב ליעד. לצד אלו, מומלץ גם בימים אלו להדריך את ילדיכם בנושא כללי הבטיחות הבסיסיים, בחרו יחד עם הילדים את המסלול הבטוח להליכה מהבית לבית הספר ובחזרה. מומלץ לתרגל את ההליכה במסלול ולספק הסבר על הסכנות שבדרך וכללי הבטיחות, למשל: לא לדבר עם אנשים זרים, ללכת רחוק משפת המדרכה, לא להתפרץ לכביש, לבחור במעברי חצייה מרומזים ככל שניתן. אל תאפשרו לילדים מתחת לגיל (9) לחצות כביש לבד, הסבירו להם את הכללים לפני חציית כביש".


פעילות המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה במוסדות החינוך (צילום: דוברות המשטרה)


פעילות המשטרה במוסדות החינוך (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה במוסדות החינוך (צילום: דוברות המשטרה)


 

 

בתוך כך, במהלך השבוע האחרון, בדגש על יום שישי, ערכה משטרת ירושלים מבצע אכיפה כנגד רכבי הסעות תלמידים, במטרה להבטיח את תקינותם רגע לפני תחילת השנה. במשטרה מציינים כי מחצית מכלי הרכב שנבדקו נמצאו לא תקינים, עם שלל בעיות ותקלות: מושבי רכב לא תקינים, התקני ריסון (חגורות בטיחות) לא תקינים, שילוט אזהרה ייעודי לרכבי הסעה חסר, תקלה בכרית אוויר ועוד

"בפעילות בימים האחרונים, אותה ערכו בלשי יחידת התנועה המרכזית ויחידת האופנועים בסיירת התנועה של מחוז ירושלים, נבדקו על ידי השוטרים, שחלקם בעל הסמכת סייר-בוחן רכב, נבדקו 42 רכבי הסעות לאיתור ליקויי בטיחות המהווים בין היתר סיכון למשתמשי הדרך, ובעיקר- לאותם ילדים היושבים בתוכו", נמסר מהמשטרה. "מתוך עשרות כלי רכב אלו שנבדקו, נמצאו ליקויים ב-19 מהם, קרי – כמעט מחציתם של רכבי ההסעה שנבדקו. כמוכן, נרשמו דו"חות תנועה בשל ליקויים שאותרו על ידי השוטרים, ל-15 מכלי הרכב".


האכיפה נגד רכבי הסעות (צילום: דוברות המשטרה)

האכיפה נגד רכבי הסעות (צילום: דוברות המשטרה)


פעילות המשטרה במוסדות החינוך (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה במוסדות החינוך (צילום: דוברות המשטרה)


קצין אגף התנועה סנ"צ ערן דילון ציין: ״לקראת פתיחת שנה"ל הקרבה, ערך אגף התנועה בירושלים פעילות מקדימה במספר היבטים מצילי חיים. מחד, הובלנו יחד עם עיריית ירושלים טיפול במפגעים שאותרו ברחובות העיר, בדגש לקרבת מוסדות חינוך, ומאידך, ביצענו בימים האחרונים פעילות לבדיקת תקינות רכבי הסעות של תלמידי מוסדות החינוך ואכיפה בשל ליקויים כנגד נהגיהם, כאשר המטרה היא אחת- נסיעתם בבטחה של תלמידי מוסדות החינוך בעיר, ופתיחת שנה"ל תשפ"ה ללא תאונות דרכים ונפגעים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר