מימין - הירש גולדברג-פולין ז"ל, אורי דנינו ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה)
מימין - הירש גולדברג-פולין ז"ל, אורי דנינו ז"ל (צילומים: באדיבות המשפחה)

הלב נשבר: הירש ואורי, שניים מהחטופים הירושלמים, נרצחו בשבי החמאס בעזה

הבוקר, ראשון, הודיעו בני משפחות גולדברג-פולין ודנינו על הירצחם של יקיריהם - הירש גולדברג-פולין ז"ל ואורי דנינו ז"ל - בשבי החמאס בעזה. הלווייתו של אורי דנינו ז"ל תתקיים היום, ראשון, 1.9, כ"ח באב, בבית הקברות הצבאי בהר הרצל

פורסם בתאריך: 1.9.24 07:19

עדכון אחרון: 1.9.24 21:09

***עדכון***

הלוויתו של הירש גולדברג-פולין, החטוף הירושלמי שנרצח בימים האחרונים בשבי החמאס בעזה, תתקיים ביום שני, 2.9, כ"ט אב, בשעה 16:00 בהר המנוחות בגבעת שאול.

עוד קודם לכן, יתקיים מסע הלוויה של הירש ז"ל. בשעה 14:30 תושבי ירושלים מוזמנים לבוא עם דגלים וללוות את המשפחה בדרכה להר המנוחות. מרחוב אביטל דרך רחוב מקור חיים וצומת אורנים.

המשפחה יושבת שבעה ברחוב המוסכים פינת רחוב הפרסה. ביקורים בין השעות 12:00-9:00, 21:00-16:00. תפילת שחרית – 7:30. מנחה וערבית – 18:45.


מודעת אבל הירש גולדברג פולין


***עדכון***

הלוויתו של רב סמל אורי דנינו, החטוף הירושלמי שנרצח בימים האחרונים בשבי החמאס בעזה, תתקיים היום, ראשון, כ"ח אב, בשעה 17:00 בבית הקברות הצבאי בהר הרצל.

מינהל קהילתי 'רמות אלון' ותושבי שכונת רמות משתתפים בצער העמוק של משפחת דנינו, וקוראים לתושבי השכונה וירושלים כולה ללוות את המשפחה היקרה.

בהנפת דגלי ישראל תושבי השכונה ילוו את המשפחה שתצא בשעה 16.00:
– מרחוב עלית הנוער 12
– ומרחוב גינאו, זרחי.

בנוסף, בשל אהבתו של אורי ז"ל אופנעים ורכבי שטח – המשפחה והחברים מבקשים ללוות את אורי בדרכו האחרונה בשיירת אופנעים ורכבים שתצא מהשעה 15:30 מתחנת הדלק בלטרון. יהי זכרו ברוך.

המשפחה תשב שבעה בבית הכנסת נווה אברהם, ברחוב מאיר ג'יגאו 33, רמות ג'. (שחרית: 8:30, מנחה: 18:30, ערבית בזמן).


מודעת אבל אורי דנינו זל


הלב מתנפץ לרסיסים: החטופים הירושלמים הירש גולדברג-פולין ואורי דנינו נרצחו בשבי החמאס בעזה – כך נמסר הבוקר, ראשון, על ידי משפחות גולדברג-פולין ודנינו. בנוסף לדנינו וגולדברג-פולין, הותר לפרסום שמותיהם של החטופים עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב שנרצחו אף הם בשבי החמאס וגופותיהם הושבו אתמול (שבת לישראל).

כזכור, מאז שעות הערב אמש (מוצ"ש) נפוצו שמועות על מציאת גופות ברצועת עזה. בעקבות השמועות, פרסם דובר צה"ל הודעה על מציאת גופות ברצועה ועל המשך לחימה של כוחות צה"ל, כמו על מאמצי זיהוי. הבוקר כבר דווח הנשיא ביידן על הירצחם של 6 מהחטופים והחטופות הישראליים בשבי החמאס בעזה.

הוריו של הירש ז"ל, רייצ'ל וג'ון גולדברג-פולין, מסרו: "מודיעים בלב שבור על מות בננו האהוב הירש. המשפחה מודה לכולכם על האהבה והתמיכה ומבקשת פרטיות בזמן זה".

יצחק דנינו, אחיו של אורי ז"ל, כתב באינסטגרם: "ברוך דיין האמת אהוב שלי, מצטער אחי שלא הצלחתי לעשות הכל ובזמן, אני אחיה עם זה לנצח. אני יודע שתשמור עליי מלמעלה שפשופי, ולא מאמין שבכלל מסוגל לדבר עליך ככה". דולב, חברתו של אורי דנינו כתבה: "ברוך דיין האמת. הלב לא מצליח להכיל, כל יום התפללנו לסוף אחר והאמנו שתחזור. לא מאמינה שככה זה נגמר, לנצח תהיה בלב שלנו". יצחק, בן דודו, כתב: "ברוך דיין האמת. בן דוד יקר שלי, לא לסוף הזה ציפינו אוהב אותך לנצח. אני מוכן לשלם הכטל בשביל עוד חיבוק אחד ממך".

נשיא ארצות הברית התייחס אף הוא למציאת הגופות בעזה, וגם באופן מיוחד להרש ז"ל, אזרח אמריקאי, וכתב: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הבוקר בהצהרה מיוחדת שהוקדשה לנושא כי "מוקדם יותר היום, במנהרה מתחת לעיר רפיח, איתרו כוחות ישראליים שש גופות של חטופים שהוחזקו בידי חמאס. אני שבור לב וכועס. אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו. ואנחנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון לעסקה שתבטיח את שחרור החטופים הנותרים".

ראש העיר משה ליאון מסר: "ירושלים מרכינה הבוקר את ראשה וכואבת את הבשורה הנוראה שהגיעה אלינו, בדבר הירצחם בשבי החמאס של בני ירושלים, הירש גולדברג פולין ואור דנינו, יחד עם עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי ואלכס לובנוב – זכרם לברכה.

"ליווינו את סיפוריהם ולמדנו להכיר את דמויותיהם האצילות של משפחותיהם. יחד עימם ירושלים כולה חיכתה לשובם לשלום. כל כך, התפללנו וקיווינו, ועתה כל שנותר הוא ללוות אותם בדרכם האחרונה. רייצ'ל וג'ון, עינב ואלחנן יקרים, שלא תדעו עוד צער ודאבה. ירושלים כולה ייחלה לצידכם לשובם של הבנים ועתה היא מחבקת אתכם בכאבכם הנורא והמר. ילדיכם אמנם אינם איתנו עוד, אך הם יישארו לנצח חקוקים בלבנו. נמשיך להתפלל יחד לחזרתם במהרה ולשלום של כלל החטופים הנמצאים בשבי חמאס מאז ה-7 באוקטובר. אנו מודים לכוחות הביטחון אשר מחרפים את נפשם כדי להביא את כל החללים לקבר ישראל".

 

 

הירש גולדברג-פולין ז"ל

בן 24 במותו, התגורר במקור ברוך. הרש בילה במסיבת הטבע ברעים. בסרטונים קשים לצפייה מאירועי השבת השחורה ההיא רואים בבירור את הירש מועלה על משאית של מחבלי החמאס, כשהוא פצוע קשה בידו. כזכור, הירש נחטף בבוקר ה-7/10 לאחר שבילה עם חברו ענר שפירא ז"ל במסיבת הטבע נובה ברעים. כשהחלה מתקפת הפתע הרצחנית של החמאס, השניים – ורבים אחרים – התחבו במיגונית, שממנה זרק בגבורה גדולה ענר שפירא ז"ל לא פחות מ-8 רימונים שהשליכו המחבלים. הרימון שהתפוצץ לבסוף הביא לנפילתו של ענר ז"ל ולפציעתו הקשה של הירש, שנחטף ביחד עם עוד מספר צעירים מהמיגונית.

בחודש אפריל האחרון, התקבל אות חיים ראשון מזה כחצי שנה מהרש בסרטון טרור פסיכולוגי שפרסם החמאס. בסרטון נראה כי ידו השמאלית של הירש קטועה – זכר לפציעה הקשה שספג. משפחת גולדברג-פולין העבירה מסר דרך מטה החטופים לפיו היא רוצה בפרסום הסרטון – ועל כן, בניגוד לסרטונים קודמים – בחר "כל העיר" להיענות לבקשת המשפחה ולפרסם את כולו.

אורי דנינו

בן 24 במותו. התגורר ברמות (שוכר דירה בגבעת זאב). כמו רבים מבין החטופים והחטופות, גם אורי נחטף בשבת שמחת תורה ממסיבת הטבע 'נובה'. קרוביו של אורי לא יודעים לספר הרבה על מה שעבר עליו. הקשר האחרון איתו היה בסביבות השעה 8:30, אז הוא שוחח עם בת הזוג שלו. לאחר אותה שיחה אף אחד לא שמע ממנו. לא משפחתו, לא בת הזוג ולא החברים.

מעדויות שונות שהצליחו המשפחה והחברים לאסוף, נראה כי אורי נכנס לרכבו, סיאט לאון בצבע כחול, כשהחלו מטחי הרקטות לכיוון עוטף עזה ויישובי הדרום. כשמחבלי ארגון הטרור חמאס הגיעו לאזור המסיבה והחלו לירות בלי אבחנה, אורי יצא מהרכב כדי לסייע ולעזור לצעירים ולצעירות שנסו על נפשם לכל עבר. הוא הצליח לסייע ולחלץ כמה למקום מבטחים, אבל אז נעלם ולא ברור מה עלה בגורלו.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר