אליהו יוסיאן (מצילום: מתוך דף הפייסבוק שלו)
אליהו יוסיאן (מצילום: מתוך דף הפייסבוק שלו)

"פרסום מסית ורווי שטנה" – אחים לנשק הגישו תביעת לשון הרע נגד אליהו יוסיאן

לאחר שכינה אותם "אויבים לנשק", "גיס חמישי" ו"כוח חתרני חשאי", ארגון אחים לנשק הגיש תביעת לשון הרע בסך של 140,000 שקל נגד הפרשן אליהו יוסיאן בטענה לפרסום שקרי ומסית. תגובת יוסיאן תפורסם לכשתתקבל

פורסם בתאריך: 30.8.24 07:53

ארגון אחים לנשק הגיש לבית משפט השלום בחיפה תביעת לשון הרע נגד הפרשן אליהו יוסיאן ודורש ממנו פיצויים של 140,000 שקל.

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עוה"ד עמית מור ויוליה אפשטיין ממשרד נשיץ, ברנדס, אמיר ושות', נטען כי התביעה "מבוססת על פרסום מסית ושקרי ביחס לתובעת שהעלה הנתבע לעמוד הטוויטר שהוא מנהל. מדובר בפרסום מסית ורווי שטנה המהווה שקר ובדיה של ממש, שבמסגרתו מייחס הנתבע לתובעת (ולפעיליה) בגידה במדינת ישראל וחתירה תחת המדינה ומוסדותיה כדי למוטט אותה. בפרסום זה יש כדי לבזות את התובעת ולהציגה באופן שלילי ופוגעני, להסית נגדה מתוך כוונה לפגוע בשמה הטוב ואף לעודד לפגוע פיזית בנציגיה ובפעיליה".

עוד נטען כי "הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שהנתבע בחר להעלות לרשת את הפרסום המסית והשקרי בשיאה של מלחמת חרבות ברזל, בעת כה קשה שבה נציגי התובעת עושים לילות כימים בשירות מילואים פעיל ופועלים לקידום שירות אזרחי או צבאי בקרב כל חלקי החברה הישראלית. בפרסום התעלם הנתבע לחלוטין מהמציאות כהווייתה, לרבות מפועלה הרב של התובעת ונציגיה ובחשיבותה לציבור, ופרסם ביודעין ובכוונה תחילה פרסום מסית, זדוני ושקרי לתפוצה רחבה של אנשים, והכל במטרה לפגוע בתובעת, לבזותה ברבים, להשניא עליה ציבור שלם ולפגוע בתמיכה שלה היא זוכה, על חשבון האמת ותוך דריסת ערכי מוסר בסיסיים".

 

 

הארגון טוען כי ב-25 במאי פרסם יוסיאן פוסט בעמוד הטוויטר שבו נכתב: "אחים לנשק (קרי אויבים לנשק) היו אותם אנשים שטסו עד ארצות הברית כדי לשבת מול המצלמות של התוכנית '60 דקות' ולהשחיר את פני מדינת ישראל וממשלת ישראל. אויבים לנשק הם זוהמה רעיונית, נוכרית ומתייוונת שגרמו למדינת ישראל נזק תדמיתי עצום בזירה בינלאומית. דעו – יש גייס חמישי בתוכנו. וראו את הגדרת גיס חמישי – 'אחים לנשק הוא כוח חתרני חשאי הפועל במדינה מתוך מטרה לערער את חוסנה של הממשלה אשר נבחרה באופן דמוקרטי'".

על הפוסט נכתב בכתב התביעה כי "מעבר לכך שמדובר בבדיה של ממש, יש בפרסום המסית והשקרי כדי להציג את התובעת כאנטי ציונית, כאנטי ישראלית וכמי שכביכול בוגדת במדינה ולכאורה פועלת במטרה לפגוע במדינת ישראל ולחתור תחת מוסדותיה. יתרה מכך, יצוין כי הנתבע ניסה ליתן משקל לפרסום המסית והשקרי בכך שבחר לא להציג את דבריו כדעה אישית אלא ביקש ליתן את הרושם בקרב הקוראים כאילו מדובר במחקר אקדמי, בדברים מבוססים, שעה שבחר לצטט מתוך מילון מונחים כביכול את ההגדרה של המונח 'גיס חמישי' בניסיון נואל ומעורר שאט נפש להראות לציבור קוראיו כיצד התובעת נכללת כביכול בהגדרה זו (מוכחש לחלוטין)".

אחים לנשק טוענים כי הם פנו ליוסיאן בדרישה להסיר את הפרסום, והתשובה שקיבלו באמצעות בא כוחו היתה שיוסיאן "הצהיר כי הוא עומד על כל מילה שנכתבה בפרסום המסית והשקרי" וכי "בכוונתו להמשיך 'להתבטא בחריפות' נגד התובעת". לטענת הארגון, "חומרת הדברים נעוצה גם בעובדה שלפרסום המסית והשקרי נחשפו קוראים וצופים רבים, המונים לכל הפחות את 28,000 העוקבים בעמוד הטוויטר של הנתבע. לנוכח הפרסום המסית והשקרי, הפגיעה בשמה הטוב של התובעת והדברים העולים ממכתב התשובה של הנתבע, אשר מצהיר כי בכוונתו להמשיך בדרכו הנלוזה ואף כי הדברים נעשו במכוון, לא נותרה לתובעת ברירה אלא לפנות לבית המשפט הנכבד בתביעה זו".

תגובתו של יוסיאן תפורסם לכשתתקבל.

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. ירושלמית

    כל הכבוד לאחים לנשק.תמשיכו להלחם עבור המדינה שהולכת ומתפוררת מול העיניים

  2. קיפי

    וואללה הוא היה עדין.צודקים. הם ארגון סמי חתרני,מינימום.אחים לנזק על מלא

  3. אחד מפה

    מקווה בכל ליבי שהוא ילך למשפט בטענה "אמת דיברתי". יש לדרוש שהתנועה תישא באחריות לאסון הבטחוני שהמיטה על מדינת ישראל.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר