הקאנטרי בהר חומה (צילומים: יוני סיבוני)
הקאנטרי בהר חומה (צילומים: יוני סיבוני)

עם 500 מנויים: סוף-סוף זה קורה – הפתיחה הרשמית של קאנטרי הר חומה

הסאגה האיומה סביב פתיחת קאנטרי הר חומה תגיע מחר, רביעי, בשעה טובה, לסיומה עם פתיחתו הרשמית של המתחם. למרות האיומים והטענות שלא תהיה כלכלית בשל הפתיחה בשבתות ובחגים - 500 מנויים עד כה נרשמו. סגן ראש העיר יוסי חביליו, שנלחם בנושא מברך: "הישג גדול"

פורסם בתאריך: 27.8.24 14:03

רגע לפני סוף הקיץ – בשורת ענק לתושבי הר חומה: מחר, רביעי, הקאנטרי החדש בשכונה סוף-סוף ייפתח, זאת אחרי סאגה איומה שנמשכה למעלה משלוש שנים, סביב סוגיית הפתיחה בשבתות ובחגים.

אז מחר, אחרי המתנה ארוכה, שלא לומר מורטת עצבים, הבריכה ומתחם חדר הכושר והסטודיו ייפתחו לטובת התושבים, כשעד כה נמכרו 500 מנויים – מה שמעיד על ההתלהבות הגדולה של התושבים מהפתיחה הצפויה.

כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", בשל סוגיית השבת – עיריית ירושלים היא זו שמתפעלת את הקאנטרי באמצעות זכיין חיצוני – מטיSHAPE – אותו הזכיין שמפעיל בהצלחה את הבריכה ברמות.



כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", פתיחת הקאנטרי התעכבה משך זמן רב, בין היתר בשל סוגיית הפתיחה בשבתות ובחגים. גם לאחר החלטה חד משמעית של בית המשפט, ובהמשך גם של בית המשפט העליון, הפתיחה התעכבה פעם נוספת, זאת בשל החלטת המינהל הקהילתי שלא להפעיל את הקאנטרי כשהוא פתוח בשבתות ובחגים.

לאור הסירוב של המינהל הקהילתי, תפעול הבריכה והבחירה בזכיין עברה לידי עיריית ירושלים, שאחרי הליך לא ארוך – נתנה את זכויות הניהול למטי.

כך או כך, נדמה שאפשר לאפסן את הוויכוח בספריית הארכיון זאת לתקופה של שנתיים מהיום – זאת לאור ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי, לפיה הקאנטרי יופעל בשנתיים הראשונות גם בשבתות ובחגים, ולאחר מכן תיבחן הסוגיה בשנית, בעיקר הסוגייה הכלכלית.

כך או כך, נדמה שכ-500 מנויים שכבר נרכשו מדברים בעד עצמם, ומדובר בהצלחה לא מבוטלת – בטח לאור כך שהקאנטרי עדיין לא נפתח.

סגן ראש העיר יוסי חביליו, שנלחם במשך שנים לטובת פתיחת הקאנטרי בשבתות ובחגים – בהתאם לסטטוס קוו הנהוג בעיר – וגם היה בין העותרים לבית המשפט כנגד החלטת המינהל הקהילתי שלא לפתוח בשבתות ובחגים, מברך על הפתיחה הצפויה ומוסר: "אני רואה בפתיחת הבריכה שתהייה פתוחה גם בשבתות הישג גדול. חבל שהינו צריכים לפנות לבית משפט ושפתיחת הבריכה התעכבה, אבל טוב מאוחר מאף פעם. אני מזמין את כל תושבי ותושבות הר חומה ליהנות מהבריכה ומיתר המתקנים מי שרוצה בימי חול ומי שרוצה בשבת".

 

 


יוסף חביליו בבריכת הר חומה (צילום: יח"צ)

יוסף חביליו בבריכת הר חומה (צילום: יח"צ)


***

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מאז הושלמו העבודות להקמת מבנה הקאנטרי, ניטש מאבק בין חברי הנהלת המינהל הקהילתי בראשות היו"ר שלמה גולברי (אשר היו מגובים לדבריהם בכ-70 אחוז מתושבי השכונה) לבין קבוצת תושבים – בהם חילונים, דתיים לאומיים ואפילו, כך נטען, גם חרדים – כשנושא המאבק הוא סוגיית פתיחת הבריכה בשבתות ובחגים, בהתאם לסטטוס קוו וכפי שקורה ברוב מכריע של הבריכות העירוניות בירושלים.

בפסק דין שניתן בינואר 2023 החליט בית המשפט המחוזי כי הבריכה תופעל בשבתות ובחגים בשנתיים הראשונות, ואם לאחר מכן הציבור החרדי יבקש לסגור אותה בסופי שבוע ובמועדי ישראל – הנושא ייבחן מחדש. אולם המינהל הקהילתי, כידוע, החליט לערער על הפסיקה לבית המשפט העליון, שקבע מצידו שאין קייס לערעור, השאיר את החלטת בית המשפט המחוזי על כנה ועוד אמר שעיריית ירושלים היתה צריכה לדאוג לדברים, ולא לתת להם להתגלגל כפי שהתגלגלו.

במהלך כל הזמן הזה, נמשכו העבודות – כשחלק מהתושבים טוענים שבעצלתיים ואילו במינהל עמדו על כך שהם התנהלו בזמן סביר ולפתרון כל הבעיות שהתגלו, כדי לפתוח את הקאנטרי באופן מיטיבי. במקרה, או שלא, ההתקדמות המשמעותית לעבר הפתיחה התרחשה רק לאחר שהמינהל הקהילתי החזיר את ניהול המתחם לעיריית ירושלים בשל סוגיית השבת.

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", בחודש יולי 2022 החליטה עיריית ירושלים להעביר את זכויות השימוש וההפעלה של הקאנטרי למינהל הקהילתי, כשעל פי כתב הערעור שהגיש המינהל הקהילתי לבית המשפט העליון בין הגורמים לכך היה סוגיית הפתיחה בשבתות.

אבל כעת הוויכוח הזה נגמר. הקאנטרי נפתח השבוע בחגיגיות, הבריכה תפעל בשבת במתכונת מיוחדת – ללא מכירת כרטיסים ביום עצמו אלא רק מראש, וכל זאת לטווח של לפחות שנתיים, כפי שנקבע בפסק הדין של בית המשפט המחוזי. עד הפעם הבאה – תהנו מהבריכה.

 

תגובות

27 תגובות
27 תגובות
  1. ששי

    כל הכפרים הערביים מסביב לאר חומה
    חביליו הנוכל
    כמוה שטירפד את המכללה בעין כרם
    הניסיון שלא צלח לפרויקט הבנייה בעין כרם

  2. ששי

    כל הכפרים הערביים מסביב לאר חומה
    חביליו הנוכל
    כמוה שטירפד את המכללה בעין כרם
    הניסיון שלא צלח לפרויקט הבנייה בעין כרם עיתון משוחד פעם ראשונה שאני רואה את הכתבה

  3. דביר

    מספיק עם ההפחדות והכפייה הדתית..חביליו נותן את כולו למען התושבים יבורך בכל מכל כל !!
    תודה יוסי היקר ,הגיע הזמן להנות מהקאנטרי !!!

  4. יישר כח חביליו

    חביליו. כל הכבוד. איזה מלך! הלוואי ויפתחו עוד ועוד מקומות בירושלים בשבתות.
    ויבואו לגור בירושלים חילונים. ולא לשכוח שהם אלה שמשלמים את מלוא המיסים. אז שיסתמו כל אלה שנגד הפתיחה. אין להם שום זכות לקבוע לאנשים שרק רוצים לחיות בטוב. ורוצים לבלות בשבתות.

  5. טיריון

    זה לא שיש לנו ברירה אחרת, סביר להניח שהיו יותר מנויים אם לא היה פתוח בשבת (וזה עוד לפני שדיברנו על סוגיית צור באהר)

  6. שונא בריכות ושרלטנים

    מחירי מנוי יקרים מאוד לעומת הבריכות בירושלים!!! שאלה: "למה יא זבלים?" תשובה: "ככה". כי אפשר לז**ן את התושבים החילונים הרי אף אחד לא פוצה פה. זה מה שמגיע לנו.

  7. תושב הר חומה

    יוסי חביליו הורס לתושבים! הוא עכשיו מביא את כל הערבים זורקים עלינו אבנים לקאנטרי ומי יודע כמה נזק פיזי זה יגרם!

  8. חנה

    אני אוהבת את חביליו, אבל הפעם הוא טעה טעות חמורה.
    מסכנים תושבי הר חומה.
    אני הייתי דואגת שהבריכה לא תהיה רווחית גם בימי חול.

  9. דתיה.

    מי שלא רוצה בשבת שלא ילך בשבת.
    אני מנויה בבריכת ירושלים במושבה הגרמנית. הבריכה והידר כושר פתוח בשבת (נדמה בשישי נסגר בשעה 17:00 (שאר הימים עד 21:00/22:00) כך שבשישי לא יהיה פתוח בתחילת שבת…).
    אני דתייה לכן לא אלך בשבת/חג אך למה מה שאני עושה/לא עושה זה עלול להשפיע על אחרים??
    כל אחד יעשה לפי מה שבא לו! (לגבי שעות נפרדות- הרוב זה מעורב רק מועט זה נפרד- גפכך שנותן מענה/מכבד למי שבוחר.ת שחייה נפרדת ששאר בזמן זה מעורב (כי רוב האוכלוסייה מניחה לא רוצה נפרד לכן רוב הזמן זה מעורב(.

  10. משה סמוכה

    תודה רבה לך מר חביליו,
    אין ספק שרק בזכותך יש לנו קאנטרי,
    נבוא גם בשבתות וחגים

  11. נחמן

    רשע ארור רשע מרושע זה הישג גדול בעינייך לגרום לחילול שבת בפרהסיה לשרוף נשמות להכעיס את הקדוש ברוך הוא בירושלים את לא יודע מה אתה לוקח על עצמך ואם תראה חוטאים שאינם נלכדים מיד ברשת עונותם, הקב"ה מאריך אף ולבסוף גובה ממנו, ואם מת בשלום הוא לרע לו לשלם לו בגהינם דקשה מדין העולם הזה על שחטאיו כבדים וקשים.עוד יש להאמין, כי כל העובר על מצוה
    אחת ממצוות התורה, מחמת ליצנות או כפירות, יענש בודאי. הגם
    שלכאורה נדמה כי עוברי עברה אינם נענשים, אדרבא, מצליחים
    הם בכל ענייני עולם הזה, הן בבריאות הגוף, הן בפרנסה , וכיוצא
    באלה, יש להאמין ולדעת כי הצלחתם של עוברי עברה אינה אלא
    נסיון ליראים ולמאמינים האמתיים, אם יחזיקו ויאחזו עצמם באמת
    לאמתה ואף על פי שרואים כי עברה אינה מזיקה תכף ומיד,
    ומאידך דרך הישר והאמת אינו מצליח תכף. אבל באמת לא ישא ה'
    פניו ללצים ולכופרים על עוברם על מצוות התורה
    ועל ליצנותם ולעגם לאמת ולאמונה האמתית. ואם לא יתחרטו
    מדעותיהם הרעות והכוזבות ולא ישימו פניהם לאמונה האמתית
    ולקיום התורה, יענשו בענשים כבדים, והצלחתם המדומה תתהפך עליהם לצרות ויסורים כפי המבואר במזמור שיר ליום השבת בפרח רשעים כמו עשב ויציצו כל פעלי אוון להישמדם עדי עד . הינו, הצלחתם הרבה של פועלי און היא כדי שיאבדו לנצח.

  12. משה חיים

    וצריך שתדע שגבול ניתן למרשיע, עד מתי יניחוהו שיהיה מרשיע והולך בבחירתו הרעה, וכשיגיע לאותו הגבול, הנה לא ימתינו לו כלל וישמד מעל פני האדמה. והוא מה שקראו חז״ל מילוי הסאה, ומה שאמר הכתוב במלאת ספקו יצר לו. והנה עד הזמן ההוא אפשר שיצליח וילך מן הטעם שזכרנו למעלה, שהוא לפתוח לו פתח האבדון. והוא מה שכתבו ז״ל, הבא ליטמא פותחין לו. אך כשיגיע לאותו הגבול, כבר הגיע לאבדון ויאבד. והנה אז יחרה אף ה׳ בו ותפול עליו שואה שיושמד בה:ועוד אל תבטיח במה שאינו מגיע רע לחוטא מיד שאם יהיה כך, נמצא הקב"ה מבטל הבחירה שאין מקום לצדיק להחזיק לו טובה ולא לרשע שפירש מן העבירה, דמוכרח לפרוש משום שמיד נלקה ומה יכול לעשות, ועוד טעם שרוצה הקב"ה לשלם לו בזה העולם איזה מצוה שעשה שאינו מקפח שכר שום בריה וטורדו מן העולם: ויש רשעים מואסים בטוב בראותם תלמידי חכמים ויראי השם במצוק ובמצור ואדרבא זהו מצודה להם ללוכדם ביום הדין שהיה להם להיות הדבר הזה לפתח תקוה לקחת מוסר בנפש ולומר אם לעושים רצונו כך, לעוברים רצונו עאכ"ו, ואם לא היום למחר, ויאמר הרשע בלבבו איך יתכן שאני מכעיס לבוראי והוא מטיב עמי, אין זו כי אם לשלם לי איזה זכות שבידי ולטורדני מעולם הבא

  13. ציון

    בדיחה. מתוך 35 אלף תושבים. 500 מנויים פוליטיים שלא יחזיקו שנה. במקום לפתוח על 5000 מנויים…מיעוט חילוני בשכונה כופה את עצמו על 80% דתיים. אפילו תלמידים לבתי הספר שלהם בקושי יש להם. אין להם פה עתיד …ככה נראית כפיה חילונית. הזכיין יפסיד הרבה כסף ויברח בעוד שנתיים…

  14. מנשה לוי מהר חומה

    נראה את כל היפי נפש אחרי פעם אחת שתלכו לקנטרי ותראו את כל החמאס שם… אם יהיה נחמד לכם להגיע לשם, בנו קנטרי בשכונה יהודית לערבים.

  15. ב'

    חבל שהסאגה הזו הייתה צריכה להימשך 3 שנים ולערב את ביהמ"ש. לטעמי, הפתרון שנעשה כעת הוא הגיוני מאוד. כולי תקווה שכל תושבי השכונה יוכלו להנות ממנה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר