איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: הרשתות החברתיות של איתמר בן גביר)
איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: הרשתות החברתיות של איתמר בן גביר)

מבעיר את הר הבית? בן גביר קרא להקים בית כנסת, חטף מכל כיוון ולא נשאר חייב

השר לביטחון פנים איתמר בן גביר ממשיך לקרוא תיגר על הסטטוס קוו, ולאחר מספר תיעודים שהראו תפילות של יהודים בהר הבית הוא קרא להקמת בית כנסת במתחם והסביר: "דין שווה בין בין יהודים למוסלמים". התגובות החריפות לא איחרו להגיע, כולל מצד חברי הקואליציה. גם סגן ראש העיר תקף

פורסם בתאריך: 26.8.24 14:05

השר לביטחון לאומי או השר לחוסר אחריות לאומי? איתמר בן גביר עורר הבוקר (שני), שוב, מהומה כשאמר שהיה מקים בית כנסת בהר הבית, זאת חודש בלבד לאחר שביקורו במתחם ואמירותיו על שינוי נהלים במתחם הר הבית עוררו ביקורת חריפה. בן גביר אף הוסיף והסביר את אמירתו ב"דין שווה בין יהודים למוסלמים".

אמירותיו של בן גביר, כמעט מיותר לציין, מנוגדות לכל כללי הסטטוס קוו הנהוגים בהר הבית מזה שנים – לפיהם יהודים לא מורשים להתפלל בהר הבית. גם בקרב הרבנים הראשיים שוררת מזה שנים תמימות דעים לגבי האיסור לתפילת יהודים בהר הבית. הרבנים אף התייחסו לנושא לפני כחודש, עת עלה השר להר הבית.

הנושא צף ועלה הבוקר לאחר ששוב פורסמו תיעודים של יהודים מתפללים בהר הבית, כששוטרים ולוחמי מג"ב נמצאים במקום ולא מונעים זאת. בן גביר התייחס לכך בראיון לגל"צ, שבו אמר: "מותר לך להתפלל. זה לא חוקי למנוע ממך להתפלל. לצערי סידור לא ייתנו להכניס. אפילו בנט נתן להתפלל, אמנם בלחש. אמרתי שאין דבר כזה – יהודי לא יפחד להתפלל. למה? כי חמאס כועס? המדיניות בהר הבית מאפשרת להתפלל, נקודה. ראש הממשלה, ואני לא ארחיב בנושא הזה, ידע שכשהצטרפתי לממשלה, אני אמרתי את זה בצורה הכי פשוטה. לא תהיה אפליה. אני כשר לביטחון לאומי – המדיניות שלי היא לא לאפשר גזענות בהר הבית. השוטר צריך לפעול לפי חוק – ואסור לו לפעול בגזענות".

הדברים של בן גביר עורר ביקורת נוקבת, גם מקרב חברים בכירים בקואליציה, כולל שרים בליכוד. כך למשל, שר הפנים משה ארבל (ש"ס) קרא לראש הממשלה "להעמיד אותו במקום", והוסיף: "דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים". בלשכת ראש הממשלה נדרשו, שוב, להבהיר ש"אין שינוי בסטטוס-קוו".

שר החינוך יואב קיש אמר כי "כל שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, בדגש על זמן מלחמה, צריך להתבצע במקצועיות בקבינט יחד עם בחינת כל המשמעויות וההשלכות. האמירה חסרת האחריות של השר בן גביר בתקשורת בנושא זה היא פופוליסטית מיותרת וטיפשית".

 

 

בן גביר, כמעט מיותר לציין, לא נשאר חייב (או שמקורביו לא נשארו) והגיב לכל מי שתקף אותו ואת אמירותיו. כך למשל, בסביבת בן גביר תקפו את שר הפנים: "חנפן השמאל הבלתי נלאה משה ארבל פוזל מיום כניסתו לכנסת לתפקיד שופט עליון. הוא חנפן בלתי נלאה, לשמאל, לערבים, למערכת המשפט, ובמקרה של הר הבית גם לחמאס ולווקף. עצם ההאשמה הקבועה שלו נגד יהודים, מייצרת סיכון ביטחוני. מצביעי ש"ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרצ ארבל".

בן גביר גם תקף את שר הביטחון יואב גלנט שהתבטא כנגדו וכתב בחשבון X (לשעבר טוויטר): "שר הביטחון יואב גלנט מתרפס בפני החמאס וגורר את מדינת ישראל לעיסקה מופקרת. גלנט בוחר להמשיך במדיניות ההרסנית של הקונספציה התבוסתנית גם מול החיזבאללה בצפון. אסור שישראל תסתפק בגיחת מנע בודדת, עלינו להביא על חיזבאללה מלחמת הכרעה שתסיר את האיום בצפון ותאפשר את החזרת התושבים בביטחה הביתה".

אל החגיגה הצטרף גם סגן ראש העיר יוסי חביליו (האיחוד הירושלמי), שכתב בחשבון ה-X שלו: "לא ניתן לשורף האסמים להבעיר את ירושלים. נחרדתי שוב לראות את אש הקיצוניות והלאומנות שמבעיר איתמר בן גביר בירושלים כאשר הוא רוצה להקים בית כנסת על הר הבית. אדם שכולו פרובוקציות ופופוליזם לאומני. בזמן שהוא נכשל במילוי תפקידו כשר לביטחון פנים, כאשר יש פיגועים כמעט כל יום, הפשע משתולל ותחושת הביטחון של כולנו ברצפה, בן גביר עסוק בלייצר מלחמת דת. בהר הבית קיים סטטוס קוו עדין כבר מעל 50 שנה, וכך הוא חייב להישאר. האיזון הקיים בהר הבית והעיר העתיקה מאפשר לבני כל הדתות להתקיים אלה לצד אלה ומוטלת עלינו החובה העליונה לוודא שכך ימשיך גם בעתיד.

"אני קורא למשטרה להפסיק להעלים עין אל מול הפרות הסטטוס קוו בהר הבית. בתור סגן ראש עיר אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי לשמור על אותו הסטטוס קוו, ולשמור על ירושלים כעיר פתוחה וסובלנית שמקבלת ומכבדת את בני כל הדתות- יהודים, מוסלמים ונוצרים".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. מיכאל

    הר הבית שייך ליהודים קודם כל .
    חופש הפולחן היהודי לייב להיות גם ליהודים
    הסטטוס קוו מעניין לנו את התחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר