רחוב הנביאים (צילום: גוגל מפות)
רחוב הנביאים (צילום: גוגל מפות)

החל מהערב – העבודות והסדרי התנועה החדשים במרכז ירושלים

עבודות התשתית להקמת הקו הכחול של הרככת הקלה יגיעו בקרוב גם לרחובות קינג ג'ורג' ושטראוס, וכחלק מההיערכות המקדימה, החל מהערב, ראשון, יתקיימו ברחוב הנביאים עבודות לילה להקמת מעקפים והסדרי תנועה חדשים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 18.8.24 09:02

ברחוב נביאים, אחד הכבישים הצרים והעמוסים ביותר בירושלים, צפויים שינויים משמעותיים בהסדרי התנועה שבו, כל זאת כחלק מההיערכות לתחילת עבודות התשתית להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה.

במסגרת ההיערכות להתחלת העבודות על תוואי הקו הכחול, שרחוב הנביאים יחצה בנקודות החיבור עם רחוב שטראוס, יבוצעו עבודות להכנת מעקפים ברחוב הנביאים, בין צומת שטראוס-הנביאים לבין צומת הדוידקה. העבודות יחלו הערב, ראשון, 18.8, ולמשך כ-3 חודשים, והן יתבצעו בשעות הלילה – בין השעה 22:00 ועד לשעה 5:00 בבוקר.

במהלך העבודות בשעות הלילה יצומצמו נתיבי הנסיעה לסירוגין, כשבעיריית ירושלים מדגישים כי בכל עת, יישמר לפחות נתיב אחד פתוח לתנועה.

עוד יצוין כי תנועת התחבורה הציבורית על הציר תימשך כרגיל ולא תיפגע או תופרע תנועת הולכי הרגל. "עיריית ירושלים תפעל על מנת לצמצם ככל האפשר את ההפרעה לסביבה, לתנועה ולשמור על בטיחותם של כלל משתמשי הדרך במהלך העבודות", נמסר.


מפת העבודות ברחוב הנביאים

מפת העבודות ברחוב הנביאים


 

 

 

 

כידוע, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", הקו הכחול של הרכבת הקלה הוא הארוך והמורכב ביותר מבין קווי הרכבת בירושלים. עבודות התכנון והתשתית להקמת הקו כבר החלו למעשה, והפעלת הקו תבוצע, כך על פי המכרז, החל משנת 2028 ועד להפעלה מלאה ב-2030.

הקו הכחול, כאמור, הוא הארוך ביותר בירושלים – כ-31 ק"מ אשר מחברים בין גילה ותלפיות בדרום העיר לרמת אשכול ורמות בצפון ירושלים. הקו כולל 53 תחנות בסך הכל. המורכבות הגדולה היא העבודה שהקו עובר במע"ר החרדי ואף צפוי להיות בחלקו תת קרקעי (מקטע באורך 2 ק"מ מרחוב יפו ועד סנהדריה עם 3 תחנות). בנוסף, בשל הסמיכות לשכונות החרדיות – צפויה התנגדות של גורמים קיצונים מקרב המגזר החרדי, כפי שקורה בשנתיים האחרונות עם הקו הירוק בבר אילן.

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. מתוסכלים מתקיעות המצב

    הלוואי שלפני שהם מתחילים את הקו השלישי שלהם, שיסיימו את הראשון. אם יש להם מספיק תקציבים כדי להפוך את כל ירושלים למגרש היה אחד גדול, אז יש להם גם מספיק כדי לסיים פרויקטים שהתחילו. הקו האדום, הירוק…. שניהם פרויקטים שעוד לא סיימו אותם. כבר שנתיים שהמסילות של הקו האדום מוכנות ועדיין מורחים את התושבים, כאילו היינו חמאה על לחם. מספיק! כל הבנות הוטסו את איכות החיים של התושבים. כל כך הרבה פרויקטים נעצרים באמצע. צריך להעביר לחוק שיפקח על כל השטויות האלו. כל כך הרבה עוול נגרם מזה-הרעשים, האבק, הפקקים.. בכל מקום שתסתכלו בירושלים, בניות.

  2. מירי

    לא היה עדיף לעבוד בשיטת זבנג וגמרנו? סוגרים את הרחוב לחודש שמים את המסילות וקווי החשמל ופותחים בחזרה…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא מסיימים את הרכבת להדסה ע.כ כ.כ חשוב לנו אנשים המבוגרים להגע להדסה לטיפולים תודה לך הגב מירי רגב אם תעני לי תודה .

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר