מגן שר הבריאות לארגון מקדם התנדבות (צילום: יח"צ)
מגן שר הבריאות לארגון מקדם התנדבות (צילום: יח"צ)

ישר כוח: מגן שר הבריאות להתנדבות הוענק למרכז הרפואי הדסה

המרכז הרפואי הדסה זכה במגן ההתנדבות לשנת 2024 מטעם שר הבריאות. מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס:" אנו מוקירים את פועלם, את רוח הנתינה ואת הערבות ההדדית של המתנדבים הרבים בהדסה"

פורסם בתאריך: 7.8.24 16:35

המרכז הרפואי הדסה הוא זוכה מגן ההתנדבות במערכת הבריאות לשנת 2024 מטעם שר הבריאות. את הפרס העניק שר הבריאות, אוריאל בוסו, בטקס מרגש שנערך במתחם הדסה עין כרם והאוניברסיטה העברית, לידי מנהלת מחלקת המתנדבים בבתי החולים של הדסה, טליה הירשמן, לנורית שץ רכזת התנדבות ולמנהלת אגף משאבי אנוש בהדסה, סימה בן-חמו.

אות מגן ההתנדבות אותו מעניק שר הבריאות, ניתן מדיי שנה למתנדבים ומתנדבות בודדים או קבוצות וארגונים, אשר בפעילותם יוצאת הדופן תורמים תרומה מיוחדת לקידום הבריאות בישראל. האות נועד להעלות על נס את מעשי התנדבות של יחיד/ה או קבוצה, מבוגרים ובני נוער, אשר במסירותם ודבקותם במשימה שנטלו על עצמם, יש כדי לשמש אות ומופת לרבים.

השנה בחר השר להעניק את אות המגן גם למרכז רפואי המקדם התנדבות כחלק מפעילותו השוטפת והודיע כי המרכז הרפואי הדסה נבחר בזכות מערך המתנדבים הנרחב אשר פועל בו לרווחת המטופלים בכלל המחלקות והמרפאות, ומאפשר למקסם את השירות המצוין למטופלים ולמשפחותיהם.

"מחלקת ההתנדבות מפעילה מערך התנדבות רחב ומגוון המאפשר לשלב את הנתינה של המתנדבים המסורים בעשייה היומיומית בבתי החולים. הנהלת המרכז הרפואי ומחלקת ההתנדבות דואגת לספק מענה מקיף לכל הצרכים של המתנדבים תוך מתן יחס אישי ומקצועי" נמסר בהודעת משרד הבריאות.

המתנדבים הפועלים בהדסה, במסגרת מחלקת ההתנדבות נותנים מענה נרחב ומקיף לכל באי המרכז הרפואי בני כל הדתות והמגזרים השונים, דתיים חילונים, מירושלים ומכל קצוות הארץ.

"התברכנו בלא פחות מ-900 מתנדבים בשני הקמפוסים של הדסה, והם משתלבים במגוון מחלקות, ובפרויקטים רבים כגון תמיכה במשפחות הממתינות מחוץ לחדרי הניתוח, קבוצה הפועלת לשיפור חוויית היולדות ועוד", מספרת טליה הירשמן, מנהלת המחלקה להתנדבות. "בהדסה פועלות 50 עמותות רשומות, המפעילות תחתיהן מתנדבים לפי הצורך וההתמקצעות שלהן. מדובר בבנות שירות לאומי, מתנדבי שנת שירות מטעם תנועת הצופים, בני נוער המגיעים להתנדב בבתי החולים במסגרת תיירות חינוכית בתקופת הקיץ, סטודנטים המתנדבים במסגרת פרויקט חוויית המטופל בשיתוף עם האוניברסיטה העברית ולצידם המון מתנדבים פרטניים, אזרחים מן השורה משלל גווני החברה הישראלית שמגיעים לסייע במחלקות האשפוז השונות. המגוון עצום, אך מכנה משותף אחד לכולם – הרצון לתת ולסייע לאחר, להעניק מן הזמן הפרטי למישהו שזקוק לכך", היא מסבירה.

 

 

טליה, המובילה את המחלקה באגף משאבי אנוש בהדסה ואמונה על ייזום והפעלה המתנדבים ורתימתם לטובת הפרוייקטים השונים, מספרת שגם היום היא מתרגשת כאשר מתנדב מגיע לפעילות קבועה בבית החולים בזכות טיפול מקצועי ואנושי שזכה לו בן משפחתו או חבר קרוב, או שהיה מטופל בעבר בעצמו.

"אנשים רבים נחשפים לאפשרות להתנדב ולצורך שעולה, דווקא בעת אשפוז שלהם או של אדם קרוב. אז מבינים שיד תומכת, אפילו בהכנת כוס תה, או תשומת לב של חיוך מתעניין הן עולם ומלואו, בעיקר למי שנמצא בשעה לא פשוטה באשפוז או בבדיקה. הצוות הרפואי נותן מעצמו המון ומשפיע בהחלט על חוויית המטופל החיובית, החל בפקידה שמקבלת למרפאה, דרך הטכנאי שמבצע בדיקה ועד לאחיות ולרופאות/ים, אבל למתנדב יש יתרון – הוא יכול להתמקד רק באותו סיוע שלשמו הגיע ולתת אותו ללא הפרעה או עיסוק במשהו אחר".

על פי תפיסת הנהלת המרכז הרפואי הדסה, מערך ההתנדבות הינו נדבך חשוב בכל נושא חוויית השירות למטופל ותרומתו משמעותית ביותר. כחלק מטיפוח ערך זה מספקת מחלקת ההתנדבות בהדסה מענה מקיף לכל צרכי המתנדבים תוך מתן יחס אישי והדרכה מקצועית, על מנת להבטיח שיהיו בידיהם כל הכלים להתנדבות איכותית ומוצלחת עבורם ואף מקיימים ימי הוקרה בהם מעלים על נס את עשייתם.

"אנו מקפידים להודות למתנדבים הרבים הבאים בשערינו למתנדבים הפרטניים ולארגונים הרבים, ומבקשים תמיד להדגיש כמה אנו מוקירים את פועלם, את רוח הנתינה ואת הערבות ההדדית", אמר מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס. "מחלקת המתנדבים שלנו בהדסה מציגה מודל לחיקוי ומארגונים רבים ברחבי הארץ מגיעים להכירו מקרוב וללמוד איך פועל מנגנון כה מרשים. מגן שר הבריאות שהוענק לנו ממחיש עד כמה רוח העם שלנו חזקה ואנו מודים על הבחירה בנו ובמתנדבים שלנו".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר