האלימות באצטדיון טדי, אמש (צילומים: חיים לוינסון, באדיבות המשטרה)
האלימות באצטדיון טדי, אמש (צילומים: חיים לוינסון, באדיבות המשטרה)

"תקף בתנועת חניקה" – האישום נגד השוטר שתקף אוהדים בטדי

מח"ש הגישה כתב אישום כנגד השוטר שתקף את העיתונאי חיים לוינסון במשחקה של הפועל ירושלים באיצטדיון טדי בחודש ינואר. המשטרה: "עם הגשת כתב האישום, נשקול נקיטת אמצעים מנהליים כנגד השוטר, כמקובל"

פורסם בתאריך: 5.8.24 12:42

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שוטר המשרת במחוז ירושלים, בגין תקיפה באיצטדיון טדי בירושלים של העיתונאי חיים לוינסון במשחקה של הפועל ירושלים נגד הפועל באר שבע בחודש ינואר האחרון.



"ב-20 בינואר 2024 סמוך לשעה 20:00 החלה מהומה והתקהלות אוהדים ליד שער הכניסה לאיצטדיון טדי", נכתב בהודעה מטעם מח"ש. "על פי כתב האישום, המתלונן צילם את התנהגות השוטר ושוטרים נוספים שפעלו לפיזור המהומה ולהרחקת אחד האוהדים. בהמשך, הלך המתלונן בעקבות השוטר, צילם אותו והפציר בו על האופן בו התנהג. בשלב זה ניסה השוטר לקחת בכוח את הטלפון הנייד מידיו של המתלונן, ותקף אותו בתנועת חניקה. רק לאחר שהמתלונן צעק 'אני לא נושם', שחרר הנאשם את אחיזתו ממנו, הוריד את משקפיו של המתלונן מראשו, והטיח אותם לעבר הקיר".

 

עוד נכתב בכתב האישום: "באותה העת שהה המתלונן חיים לוינסון (להלן: "המתלונן") סמוך להתקהלות וצילם את ההתרחשות בטלפון הנייד. מיד לאחר מכן הבחין המתלונן בנאשם, ניגש אליו וקרא לעברו "אתה שוטר אתה?" תוך שהוא טופח על כתף הנאשם. הנאשם הסתובב לעבר המתלונן, הבחין בו והסתובב חזרה. המתלונן שהמשיך לצלם בטלפון הנייד אמר לו: "אתה ראית איך אתה מרביץ לאנשים?"

בתגובה לדבריו אלו של המתלונן, הסתובב הנאשם לעברו ותקף אותו בכך שניסה . לחטוף מידיו את הטלפון הנייד אותו החזיק המתלונן בידו, ליפף את ידו סביב צווארו בתנועת חניקה וכופף את המתלונן כלפי מטה. רק לאחר שצעק המתלונן: 'אני לא
נושם', שחרר הנאשם את אחיזתו ממנו, הסיר את משקפיו של המתלונן מפניו, והטיח אותם לעבר הקיר, והכל ללא סמכות ובהיעדר כל הצדקה . כתוצאה ממעשיו של הנאשם ניזוקו משקפיו של המתלונן. במעשיו המתוארים לעיל תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין".

האירוע, כידוע, תועד היטב ממספר כיוונים, ובו נראה השוטר שהוא מכה אוהדים שהיו מעורבים בעימות אלים עם כוחות המשטרה ופקחי העירייה. בהמשך, כשנשאל על ידי "אוהד בלתי מעורב" – העיתונאי חיים לוינסון, שתיעד את האירוע ממכשיר הטלפון הנייד שלו – השוטר תקף את האוהד/עיתונאי, שמצידו נשמע צועק "הצילו" ו-"אני לא נושם, אני לא נושם". בהמשך אמר לוינסון בדברים כי משקפיו נשברו כתוצאה מהאלימות שהופנתה כלפיו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך משחק כדורגל לפני כחצי שנה באצטדיון טדי בירושלים, פקחי עירייה ניסו לבצע באצטדיון אכיפת תקנות איסור עישון, אך נתקלו באוהדים שמנעו זאת מהם בכח והכשילו את ביצוע האכיפה. בעקבות כך, הוקפצו כוחות משטרה לסייע לפקחים באכיפה, ובמהלך ההתרחשות נאלצו השוטרים להשתמש בכח לאחר שנחסמו ושהותקפו באגרופים, בעיטות וביריקות ע״י אוהדים. כתוצאה מתקיפת השוטרים במקום שוטר אחד נפגע בעינו. כמו כן נעצר חשוד בחשד לתקיפת שוטרים, ושלושה אוהדים נוספים שהתפרעו הורחקו בגין הפרת הסדר.

"לצד התנהלות פסולה זו של מספר אוהדים אלימים, התברר כי במהלך ההתרחשות נפגע אחד מהאוהדים שלא היה מעורב במקרה זה, תיעד את ההתרחשות ומשקפיו נשברו, זאת כתוצאה משימוש בכח של בלש משטרה כלפיו. עם הגשת כתב האישום, נשקול נקיטת אמצעים מנהליים כנגד השוטר, כמקובל.

"נציין כי בחודשים האחרונים השוטר הועבר מתפקידו כבלש לתפקיד אחר".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר