נת"צ דרך חברון (צילום: גוגל מפות)
נת"צ דרך חברון (צילום: גוגל מפות)

החל מהבוקר: עבודות באחד הצירים העמוסים בעיר. כך ישתנו מסלולי הנסיעה

עבודות התשתית להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה מגיעות לצירים המשמעותיים ביותר בעיר, כשהראשון שבהם הוא דרך חברון. אז מה כוללות העבודות, והאם יבוטל נתיב התחבורה הציבורית? כל הפרטים

פורסם בתאריך: 4.8.24 07:53

עבודות התשתית להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה נמשכות בקצב גבוה, והן מגיעות כעת לנקודות הקריטיות שלהן – הצירים המשמעותיים ביותר בעיר, והראשון בהם דרך חברון – שבו, כפי שכבר פורסם בשבוע שעבר, החלו עבודות הכנה וכעת הן נכנסות להילוך גבוה.

על פי הודעה עיריית ירושלים, יחלו הבוקר, ראשון, 4.8, עבודות והסדרי תנועה בציר דרך חברון. מההודעה עולה כי במשך 4 שבועות (עד תחילת ספטמבר) "יבוצעו עבודות להסרת תשתיות קיימות במפלס הקרקע – עמודי חשמל, תאורה, תמורים וכו' – לאורך המפרדה (נתיב התחבורה הציבורית) שבין צומת אשר וינר לצומת יס פלנט". בעירייה מדגישים כי בחודש הקרוב לא צפויים שינויים במסלולי הנסיעה הקיימים.

בהמשך, בתחילת ספטמבר, עם השלמת השלב הראשון, יבוצעו עבודות לפירוק המפרדה הקיימת לאורך דרך חברון, על מנת לאפשר את הרחבת הכביש והקמת תוואי הרכבת הקלה.


מפת העבודות בדרך חברון

מפת העבודות בדרך חברון (צילום: עיריית ירושלים)


"במסגרת שלב זה", אומרים בעירייה, "יחולו שינויים בהסדרי התחבורה הציבורית:
– המסלול הייעודי לתחבורה ציבורית בין צומת אשר וינר לצומת יס פלנט יבוטל.
– הפעלת נת"צ חד כיווני חדש מכיוון מרכז העיר לכיוון שכונת גילה בלבד".

"עיריית ירושלים, תפעל על מנת לצמצם ככל האפשר את ההפרעה לתנועה ולשמור על בטיחותם של כלל משתמשי הדרך במהלך העבודות", כך נמסר. "אנחנו כאן עבורכם, ואתם מוזמנים לפנות אלינו למוקד 106 בכל שאלה או מידע נדרש".

 

 

הקו הכחול, כפי שכבר פורסם, הוא הארוך ביותר בירושלים – כ-31 ק"מ אשר מחברים בין גילה ותלפיות בדרום העיר לרמת אשכול ורמות בצפון ירושלים. הקו כולל 53 תחנות בסך הכל. המורכבות הגדולה היא העבודה שהקו עובר במע"ר החרדי ואף צפוי להיות בחלקו תת קרקעי (מקטע באורך 2 ק"מ מרחוב יפו ועד סנהדריה עם 3 תחנות). בנוסף, בשל הסמיכות לשכונות החרדיות – צפויות הפגנות של גורמים קיצונים מקרב המגזר החרדי, כפי שקורה בשנתיים האחרונות עם הקו הירוק בבר אילן.

פרט לדרך חברון ולמע"ר החרדי – מוקדי עבודות נוספים שעשויים לערור מחאות הן ברחוב עמק רפאים, שם קיימת תסיסה של התושבים ובעלי העסקים עוד מהימים הראשונים של תכנון הקו – עם התנגדויות אינסופיות ועתירות לבתי המשפט – וגם ברחוב קינג' ג'ורג', זאת בשל ריבוי העסקים הקטנים והבינוניים שנמצאים בו.

הקו הכחול, כפי שפורסם לא אחת, יופעל (נכון להיום) על ידי חברה חדשה 'Jtrain ltd' (רכבת ירושלים בע"מ בתרגום חופשי), חברה ייעודית שהוקמה לטובת פרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה והיא בבעלות משותפת של החברות דניה סיבוס ודן הישראליות, שכעת מחפשות חברת רכבות בינלאומית שתצטרף אליהן, זאת לאחר פרישת חברת COMSA הספרדית ברקע מלחמת 'חרבות ברזל'.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר