עצרת ההזדהות בכיכר ספרא (צילומים: ארנון בוסאני)
עצרת ההזדהות בכיכר ספרא (צילומים: ארנון בוסאני)

בלתי נתפס: 300 ימים בשבי – הלב של ירושלים עם החטופים והחטופות

עיריית ירושלים קיימה הבוקר, רביעי, 31.7, עצרת למען 115 החטופים והחטופות שנמצאים כבר 300 ימים בשבי החמאס בעזה. "על כולנו כחברה להתאחד, למען המטרה הנעלה של השבת הבנים והבנות לגבולם, והשבת הביטחון לעם ישראל ולמדינת ישראל", אמר ראש העיר משה ליאון

פורסם בתאריך: 31.7.24 11:11

עיריית ירושליםערכה הבוקר, רביעי, (31.7), עצרת לציון 300 ימים לפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' ולמען 115 החטופים והחטופות הנמצאים בשבי חמאס ברצועת עזה.

העצרת, התקיימה בהשתתפות ראש העיר משה ליאון, בני משפחות חטופים וחטופות, חלקם מירושלים, עובדות ועובדי עיריית ירושלים ומרחב ירושלים בהסתדרות.

במהלך הטקס, נשאו דברים סשה ארייב, אחותה של החטופה הירושלמית קרינה ארייב, תושבת פסגת זאב, ודני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן. אלחנן דנינו, אביו של החטוף הירושלמי אורי דנינו (רמות/גבעת זאב), נשא תפילה לשלומם וחזרתם של החטופים.


דני מימרן ,אביו של עומר מימרן החטוף בעזה (צילום: ארנון בוסאני)

דני מימרן ,אביו של עומר מימרן החטוף בעזה (צילום: ארנון בוסאני)


העצרת בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)

העצרת בכיכר ספרא (צילום: ארנון בוסאני)


בעצרת נשא דברים גם ראש העיר ליאון, שאמר: "אם היו אומרים לי שנעמוד כאן ונציין 300 מאות ימים מלאי צער ודמעות, לא הייתי מאמין. אני בטוח שגם אתם, המשפחות, וכך גם כל עם ישראל, שמחבק אתכם ונושא תפילה לשובם המיידי של יקיריכם. המציאות, חובטת בנו במלוא העוצמה ואויבנו מלאי השנאה והרשע, לא נחים לרגע. הם ממשיכים לחפש כל דרך לפגוע בנו"

על רקע אירועי הימים האחרונים, קרא ראש העיר לאחדות: "בשעה קשה זו דווקא בשעת משבר, על כולנו כחברה להתאחד, למען המטרה הנעלה של השבת הבנים והבנות לגבולם, והשבת הביטחון לעם ישראל ולמדינת ישראל. משפחות יקרות, הלב של כל ירושלים – איתכם".

סשה ארייב, אחותה של החטופה קרינה ארייב, אמרה: "אני שומעת הרבה קולות. אם יש דבר שאני מקפידה עליו? זה האחדות, זה אחד הערכים שקרינה ואני גדלנו עליהם. מנגד, אני מרגישה שזה דבר שלא כולם משתדלים בו. אם נעמיק את הפיצול, אף אחד לא ירוויח מכך. כל אחד מושך בכיוונו כשבעצם אנחנו לא שמים לב שהמטרה היא אחת. אחדות, היא לא סיסמה, יש לעבוד קשה בשבילה. מה שצריך להנחות אותנו זה שהגדול, הוא תמיד יותר מסך חלקיו. אם נתמקד במטרה ולא בדרך, ניצור גל שיסחוף איתו המונים ויביא אותנו לחוף מבטחים"

דני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן, אמר בטקס כי "בכל לילה, מתרוצצות לי מחשבות מה קורה עם הבן שלי. ביום ה-7/10, נוספה לי צלקת גדולה, אני קורא לה צלקת הנפש אשר תלווה אותי בשאר שנות חיי. לכן, את בני אני מבקש, את הילד שלי אני רוצה. אני מבקש מכם – אל תתקפו את הרמטכ"ל, את צה"ל, הם עובדים עבור עם ישראל והם עושים עבודת קודש".

 

 

הירושלמים שעדיין חטופים בעזה

300 ימים בגיהנום. 300 ימים של תסכול וכאב גדול. 300 ימים של מלחמה גדולה ותחושת שותפות גורל עם עוד עשרות רבות של משפחות.

הרש גולדברג-פולין
בן 23, מתגורר במקור ברוך. הרש בילה במסיבת הטבע ברעים. בסרטונים קשים לצפייה מאירועי השבת השחורה ההיא רואים בבירור את הרש מועלה על משאית של מחבלי החמאס, כשהוא פצוע קשה בידו.


הרש גולדברג-פולין (צילום: אלבום משפחתי)

הרש גולדברג-פולין (צילום: אלבום משפחתי)


קרינה ארייב
בת 19, מתגוררת בפסגת זאב. המשפחה לא שמעה ממנה דבר מאז אותו בוקר קשה, אך כן נחשפה לסרטון המתעד את חטיפתה ובהמשך גם לסרטון המתעד אותה עם חטופות נוספות בשבי.


קרינה ארייב צילומים אלבום משפחתי (1)

קרינה ארייב (צילום: אלבום משפחתי)


 

רום ברסלבסקי
בן 19, מתגורר בפסגת זאב. רום עבד כמאבטח במסיבת הטבע "נובה" בקיבוץ רעים ונחטף ממנה. משפחתו וחבריו שמעו ממנו בבוקר הקשה של ה-7/10, הוא סיפר להם שהוא פועל לסייע לצעירים וצעירות מהמסיבה. על פי עדויות שהגיעו למשפחה – במהלך ניסיונות הסיוע שלו והמאבק במחבלים בני העוולה, רום נפצע בשתי ידיו והצליח להציל מספר צעירים וצעירות לפני שנחטף לעזה. "סיפור הגבורה של רום מאפיין את מי שהוא", מספרת יובל דיגה, חברה קרובה של המשפחה. "הוא לא חשב על עצמו, אלא על איך להציל אחרים, ואמרו לנו את זה לא מעט אנשים. לאחר שהתחילו היריות, הוא פשוט הציל צעירים וצעירות שנשארו בשטח ולא חשב לרגע לעזוב או לברוח".


רום ברסלבסקי צילומים אלבום משפחתי (1)

רום ברסלבסקי (צילום: אלבום משפחתי)


אורי דנינו
בן 24, מתגורר ברמות (שוכר דירה בגבעת זאב). כמו רבים מבין החטופים והחטופות, גם אורי נחטף בשבת שמחת תורה ממסיבת הטבע 'נובה'. קרוביו של אורי לא יודעים לספר הרבה על מה שעבר עליו. הקשר האחרון איתו היה בסביבות השעה 8:30, אז הוא שוחח עם בת הזוג שלו. לאחר אותה שיחה אף אחד לא שמע ממנו. לא משפחתו, לא בת הזוג ולא החברים. "אורי גיבור", אומר קרוב משפחה בשיחה עם "כל העיר". "הוא עזר להציל אחרים לפני שנעלם ולא ברח תוך כדי שהוא מסכן את עצמו. אין מידע ודאי על כך שהוא חטוף, אבל אנחנו מאמינים. אנחנו מקווים שיחזור וסומכים על הצבא שימצאו את הדרך להשיב אותו הביתה כמו את יתר החטופים. זו שעה קשה עבור עם ישראל ועבור כולם, אבל אנחנו מאמינים מאוד שהוא יחזור".


אורי דנינו (צילום: אלבום משפחתי)

אורי דנינו (צילום: אלבום משפחתי)


BringThemHomeNow#

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר