רישוי קורקינטים ואופניים חשמליים (צילום: משרד התחבורה)
רישוי קורקינטים ואופניים חשמליים (צילום: משרד התחבורה)

החל מיום חמישי: האכיפה נגד קורקינטים ואופניים חשמליים עולה מדרגה

החוק המחייב רישום והצגת לוחית זיהוי ייכנס לתוקפו ביום ב-1.8, ובמשרד התחבורה מחדדים את כי רכיבה בלי לוחית זיהוי מהווה עבירה על החוק ותגרור קנס - 100 שקל בשנה הראשונה עם עלייה הדרגתית עד ל-750 שקלים

פורסם בתאריך: 29.7.24 08:35

למעלה מ-50,000 בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים כבר נרשמו באתר משרד התחבורה והונפקה עבורם לוחית זיהוי. המספר אמנם מרשים, אך הוא ככל הנראה קטן משמעותית ממספר הכלים שנוסעים בכבישים וברחובות. החל מיום חמישי הקרוב, 1.8, מי שלא נרשם באתר משרד התחבורה ולא הנפיק לוחית זיהוי – עובר על החוק.

ואם לא נרשמתם? אתם עשויים לקבל קנס . "החל מיום חמישי (1 באוגוסט 2024), רשאית משטרת ישראל להגיש כתבי אישום בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים שאינם נושאים לוחית זיהוי.

הבוקר, שני, ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לאשר צו עבירות קנס, שיאפשר להטיל קנס בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי. מועד התחולה המוצע של צו עבירות קנס נקבע לבקשת שר המשפטים ל-1 בספטמבר 2024. הקנסות נקבעו באופן מדורג, כך שבשנה הראשונה שיעור הקנס יעמוד על 100 שקלים, והוא יעלה באופן מדורג, כך שבחלוף שנתיים הוא יעמוד על 750 שקלים.


רישוי קורקינטים ואופניים חשמליים (צילום: משרד התחבורה)

רישוי קורקינטים ואופניים חשמליים (צילום: משרד התחבורה)


 

 

אולם במשרד התחבורה מדגישים כי המשטרה מוסמכת לאכוף את התקנות בגין חובת הצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים החל מיום חמישי הקרוב, 1 באוגוסט כאמור, אך ההערכות הן שבחודש הראשון גם אם ייתפסו רוכבים ללא לוחית זיהוי – הם יוזהרו ולא ייקנסו.

בהמשך, החל מחודש ספטמבר ככל הנראה, יוסמכו גם פקחים עירוניים לבצע את האכיפה נגד רוכבים שייתפסו ללא לוחית זיהוי.

במשרד התחבורה מתגאים כי מאז הושק הקמפיין הייעודי לפני כשבועיים, "הואץ קצב הנרשמים באופן משמעותי. במקביל, מתבצעת פעילות נרחבת בנושא מול הרשויות המקומיות לצורך שיתוף פעולה להעלאת המודעות. עד כה למעלה מ-50 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים נרשמו באתר משרד התחבורה לצורך קבלת לוחית זיהוי, וקצב הנרשמים נמצא בעליה מתמדת. בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי על כ-3,000 בממוצע ביום".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. Bet man

    למה זה טוב תעזבו את הכלים החשמליים והרוכבים בשקט מה קרה? גיליתם שאפשר לגזור קופון תפסיקו אים זה בכל העולם כולם רכובים בלי קסדות כל אחד והשיקולים שלא תנו לחיות בשקט

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר