חניה בכחול-לבן בירושלים ללא קרדיט צילום, רפי צילם
חניה בכחול-לבן בירושלים

טוב או רע? מחירי החניה בירושלים מזנקים. אבל רק לחלק מהנהגים

כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר" בחודש מאי האחרון, עיריית ירושלים מעדכנת את תעריפי החניה ברחובות העיר, והחל מה-1.8 יעמוד מחיר שעת חניה על 12.4 לנהגים שאינם ירושלמים. המחיר לתושבים יישאר אותו הדבר. בחלק מהשכונות מפחדים מהשינוי וטוענים - יוביל את תושבי החוץ לרחובות הפנימיים בשכונות

פורסם בתאריך: 24.7.24 16:02

מחיר שעת חניה בירושלים הולך לזנק בתחילת חודש אוגוסט, כפי שפורסם ב"כל העיר" כבר בחודש מאי אחרון, כמעט אפילו להכפיל את עצמו – מ-6.9 שקלים לשעת חניה בכחול לבן ל-12.4 שקלים. העלייה, ממהרים בעיריית ירושלים להרגיע, תקפה רק למי שאינם תושבי ירושלים.

השינוי נועד כדי לנסות ולהפחית נסיעות של רכבים פרטיים ברחבי העיר, כשהשאיפה של העירייה שתושבי החוץ – מי שכתובתו מופיעה במרשם האוכלוסין שלא בירושלים – יגיעו אל העיר ברכבם ויעמידו אותו באחד מחניוני החנה וסע, ומשם יתניידו בתחבורה הציבורית – הרכבת הקלה ו/או אוטובוסים.

עדכון התעריפים התקבל כבר בתחילת הקדנציה הנוכחית של מועצת העירייה החדשה, והשינוי בעדכון התעריפים אושר על ידי החברים החדשים – כולם, כידוע, חברים בקואליציה העירונית.

תעריפי החנייה החדשים בכחול לבן

– תושב חוץ (מי שכתובתו המופיעה במרשם האוכלוסין אינה ירושלים), ישלם 12.40 שקל לשעת חניה בכחול לבן. תושב העיר שלא רשם את רכבו בעירייה – ישלם תעריף זהה וגבוה.

– תושב העיר שכתובת מגוריו במרשם האוכלוסין היא בירושלים ועדכן את פרטי רכבו במערכות העירייה, ימשיך לשלם את התעריף הקיים, לפני העלאה – סך של 6.90 שקלים לשעת חניה, וגם יהיה זכאי לשעת חניה חינם ביום (מצטברת).

– תושב העיר שרכבו רשום בעירייה וגם רשום ב'מועדון ירושלמי', יזכה לשעת חניה (מצטברת) חינם ביום, והחל משעת החנייה השנייה, יזכה להנחה של 20 אחוז על התעריף של תושבי ירושלים, שעומד כאמור על 6.90 שקלים לשעה.

– חברי מועדון ירושלמי זכאים גם להטבה של 20% בחניונים נבחרים ברחבי העיר.

 

 

 

תושבי ירושלים – על מנת ליהנות מהמחיר המופחת וגם מהטבת שעת חנייה ראשונה חינם, יש להיכנס ללינק המצורף ולהכניס את פרטי הרכב: https://jeronlineforms.jerusalem.muni.il/FreeHourParking.

"המהלך נועד לתת העדפה לתושבי העיר בחניה ברחבי העיר ולעודד הגעה לירושלים ותנועה בה ברשת התחבורה הציבורית הרחבה שבעיר", נמסר מהעירייה. "בשנים האחרונות פותח מערך התחבורה הציבורית בעיר, תוך קידום ופיתוח מערך הרכבות הקלות, הקמת נת"צים ומתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים וכן קו רכבת מהיר ונוח מירושלים להרצליה, דרך ת"א. כמו כן, מפעילה העירייה חניוני "חנה וסע" סביב צירי הרכבת הקלה, כדוגמת הר הרצל ונחל צופים, אשר מציעים חניה ללא עלות למשתמשים בתחבורה ציבורית וברכבת הקלה".

אולם למרות הדברים הללו של העירייה, בחלק מהשכונות בירושלים מביעים חשש שהעלאת תעריפי החניה תוביל דווקא להעמסת רכבים של תושבי חוץ על הרחובות הפנימיים בשכונות.

"יוזמת העירייה להכפיל את מחירי החניה לתושבי חוץ – בלי להסדיר את החניה בשכונות – תפגע בתושבי העיר", אומר אחד מהם. "תושבי חוץ ימנעו מלשלם פי שניים ובמקום זה יחנו בשכונות בהם אין הסדרי כחול לבן".

אותו פעיל מוסיף ומסביר כי "שכונת הקטמונים, למשל, סובלת מכך באופן קשה. מאז שיש הסדרי כחול לבן בבקעה ובתלפיות, נהגים רבים חונים בקטמונים בחינם, מעמיסים על הרחובות הפנימיים בשכונה ולוקחים לתושבים את מקומות החניה".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. שלטון הערב רב

    למה להסתפק ברמת מחירים של 12.4 לשעת חניה,תעשו 50 ש"ח לשעת חניה.אם אפשר לגזול את הציבור בכל דבר והממסד הפקיע את כל המרחב בציבורי אז עד הסוף.מה כבר יעשו הציבור יקטרו יכתבו איזה פוסט? הרי אפילו את הקרקעות והבתים הפרטיים שבבעלות הציבור הממסד הפקיע מהציבור ,עטף את זה בנייר צלופן יפה "פינוי בינוי" הכניסו ודחסו את הכבשים למכלאות של בניינים של עשרות קומות כמו מגדלי בבל .הכל כמובן "לטובת הציבור" כמו מחיר החניה עכשיו וכמו כל דבר רקוב במדינה שמוכרים לכבשים הטיפשים

  2. יוני

    בסכ"ה צעד מבורך, כבר כולם מבינים שעם השנים העומס גדל וגדל, וחייבים לצמצם ברכבים, כמו בכל הערים הגדולות ניו יורק, פריז וערים נוספות.
    בעניין הזליגה לחניה בשכונות, אם האזרח גם ככה יצטרך לקחת רכבת או אוטובוס, הוא מראש יחנה בחניוני חנה וסע ולא יחפש חניות בשכונות,

  3. אלמונימי

    כנראה שבאזורים רבים, העלאת המחיר היא הכרחית. אבל כמו שאמרו התושבים, צריך להסדיר את החניה גם בשכונות. אבל מה שהם לא אמרו שזה גם התושבים צריכים לשלם על חניה ליד הבית. לא 6 ש״ח לשעה אבל 10 ש״ח ליום ייעשה שינוי משמעותי. כמו כן, שוכחים את הדבר החשוב שיכול להפיל פה כל תכנית חניה וזה לבטל את הפטור המזיק למי שמציג תו נכה. הפטור הזה הוא התעללות בתושבים ופגיעה בנגישות של הנכים באמת שפשוט לא מוצאים חניה.
    התגובה של ״שלטון הערב רב״ היא ילדותית ומעידה על הבורות הציבורית בנושא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר