רחוב הנרייטה סאלד לפני ואחרי התקנת העמודונים, אריה קינג (צילומים: אריה קינג, שגיב כהן)
רחוב הנרייטה סאלד לפני ואחרי התקנת העמודונים, אריה קינג (צילומים: אריה קינג, שגיב כהן)

במקום אכיפה – ניסיון מניעה: כך מנסה סגן ראש העיר להילחם בחניה אסורה על מדרכות

סגן ראש העיר אריה קינג הבין שחייב למצוא פתרון להיעדר אכיפה על חניה אסורה. מאז קיבל לידיו את תיק הבטיחות בדרכים, ואף קודם לכן, הוא פועל להצבת עמודונים שימנעו את התופעה הכעורה. בינתיים - ההצלחה היא חלקית ויקרה, אבל עדיפה מכלום. "מטרתי היא להחזיר את הביטחון האישי להולכי הרגל במרחב הציבורי", הוא אומר ל"כל העיר"

פורסם בתאריך: 24.7.24 11:08

תושבי קרית היובל התעוררו השבוע לבוקר של יום חדש – כך הם לפחות חשבו – על רחוב הנרייטה סאלד הותקנו עמודונים, שנועדו למנוע ולעצור את התופעה הכעורה ומסכנת החיים של חניית רכבים על המדרכה, דרך חציית שביל אופניים שמפריד בין המדרכה לכביש.

"להולכי הרגל והמדוושים שנוהגים לצעוד ולרכב לאורך רחוב הנרייטה סאלד בשכונת קרית יובל. תתחדשו בעמודונים שאמורים למנוע את עליית הרכבים על מסלול האופניים והטיילת החדשה", כתב בתחילת השבוע סגן ראש העיר אריה קינג, מחזיק תיק בטיחות בדרכים, שדאג להתקנת העמדונים. "לאחר פניות מצד תושבים שנתקלו בנהגי רכבים שנוהגים בטיילת ועל שביל האופניים, כאילו זה תוואי תחבורה לכל דבר, בקרתי במקום ודאגתי שיוצבו עמודים לבטיחותכם. קיץ מהנה ובטוח. אם יש לכם הערה לשיפור בענייני בטיחות בדרכים, אל תהססו לשלוח הודעה".


העמודונים שהתוקנו ברחוב הנרייטה סאלד (צילום: אריה קינג)

העמודונים שהתוקנו ברחוב הנרייטה סאלד (צילום: פייסבוק אריה קינג)


אבל מסתבר שהנהגים מצאו נקודה אחרת – רחוקה יותר – שדרכה הם נכנסים לשביל האופניים ולחניה על מדרכה, תוך שהם נוסעים דרך לא מבוטלת של עשרות מטרים על שביל האופניים ועל המדרכה – בניגוד לחוק כמובן. המטרה של חניה ליד הבית מקדשת את האמצעים.

אכיפה, כידוע, אין. תלונות של תושבים למוקד העירוני לא מטופלות. יש מצוקת חניה, מרבים בעירייה לומר, תוך נפנוף תמידי וקבוע במדיניות אכיפה מקלה בשכונות. והולכי הרגל? ורוכבי האופניים?

מי שמנסה לסייע ולטפל בנושא הוא סגן ראש העיר אריה קינג. מאז קיבל את תיק התחבורה והבטיחות בדרכים הוא פועל ללא ליאות. הוא מרבה לומר כמה התיק חשוב לו, כמה הנושא קרוב לליבו.

הוא קיים מאז מונה לתפקיד מספר פגישות עם תושבים ועם פעילים בתחום ההליכתיות, שמע מהם על הבעיות, על הדרוש תיקון – וכעת הוא מנסה להביא פתרונות.


שביל אופניים? גישה לחניה אסורה על המדרכה (צילום: אריה קינג)

שביל אופניים? גישה לחניה אסורה על המדרכה (צילום: פייסבוק אריה קינג)


 

 

אז השבוע, כאמור, בעקבות פניות של תושבים ופעילים הותקנו בדחיפת קינג עמדונים על חלק מרחוב הנרייטה סאלד. וזו רק ההתחלה לדברי קינג.

לאחר שהתברר שהרכבים נכנסים לאזור האסור מנקודה נוספת, הוא מבטיח ל"כל העיר" כי "מכיוון אחד מנענו כניסה. כעת נטפל בנקודה השנייה שממנה נכנסים".


אריה קינג (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)


באופן הרחב יותר אומר קינג: "נכון לנתוני 2023 ומחצית 2024 העיר ירושלים אינה בטוחה להולכי רגל. מטרתי כמחזיק תיק בטיחות בדרכים היא לפני הכל, להחזיר את הביטחון האישי להולכי הרגל במרחב הציבורי. אני מודה לעובדי מינהל תפעול שנרתמו למשימה של מניעת כניסת רכבים לטיילת ולשביל האופניים שבהן העירייה השקיעה הון תועפות לאורך רחוב הנרייטה סאלד לרווחת הולכי הרגל, העובדים הציבו עמודונים שימנעו את השימוש הלא חוקי של נהגים בטיילת ובשביל האופניים ותודה להתארגנות האזרחית "ברחובות שלנו" על שהסבו את תשומת לבי למצב הבלתי אפשרי שבנדון".

קינג, חשוב לומר, ראוי להרבה שבחים על הפעילות שלו מאז קיבל לידיו את תיק הבטיחות בדרכים. הוא פועל ככל יכולתו בנושא – אבל חשוב שגם הוא וגם בעיריית ירושלים יבינו – אם לא תהיה אכיפה אמיתית – לא יהיה פתרון. וכמו שאומר הפתגם – פרצה קוראת לגנב.

 

תגובות

12 תגובות
12 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פרופסור יום טוב עסיס מיני בוסים ורכבים גדולים עולים על המדרכה כי החניה קטנה להם וכך חוסמים מעבר להולכי הרגל ושביל האופניים בוא נראה אותך מתמודד עם זה אדוני סגן ראש העיר מר אריה קינג………….

  2. הלן

    אם אין חניה בעיר הדבר גורם לעומס בכבישים. מה שבל הערים העיריה דואגת למגרשי חניה חינמים !!! ובכך מפחיתים את העומס בכבישים בירושלים הכל הפוך על הפוך מונעים חניה גם לנכים!!! גם במקומות שלא מפריעים לתנועה וחבל חבל על קו המחשבה .. …. ההפוך של הקברניטים

  3. נחמן

    אתם כמו עיתון הארץ מפרסמים רק מה שמתאים לקו המחשבה שלכם וחבל!!!!!!

  4. יניב

    אריה היקר. אתה היית פה! אתה ראית! איך בינתיים ברחוב ראש פינה ברוממה הולכי רגל נאלצים ללכת בנרכז הכביש כי אין מדרכות מסודרות! עשה טובה. תן לאנשים טובים ממך לטפל בבעיות בטיחות הולכי רגל!

  5. סמי

    מה לגבי המאפיה שלך ושל שאר המושחתים שאין להם בעיה עם כל שאר הדברים שנמצאים על המדרכה שמפריעים לציבור? דברים שלא אמורים להיות שם בכלל.

  6. תושב גבעת מרדכי

    אין חניות מסודרות להורדת ילדים הן ב גני הילדים והן ב בתי הספר , המצב גרוע בתוך השכונה ,רוב השכונה צבועה באדום לבן שחניה של הבניינים מתאימה ל שנות השישים והביזיון הכי גדול שגני המשחקים צבועים בכחול לבן

  7. אלי

    מושחתים
    עשיתם כבישים לאופניים בכל ירושלים וצמצמתם חניות ונתיבים בגלל רוכב שתיים ביום
    ובשביל לקבל תקציבים בושה וחרפה

  8. קוקו

    אין חניות מסודרות ליד גני ילדים ובתי ספר , גנים ופארקים שכונתיים החניות צבועות בבכחול לבן ,כל השכונות צבעות אדום לבן או כחול לבן גם בדיונות החדשות וגם ביישנות

  9. בקרוב נישבר ונעזוב

    הבעיה היא שאין חניות. בגוננים כולם למדו מרחוב הנכים (ברניקי) ומקבלים מהעירייה תו נכה. כל השכונה נכים. יש לנו שכן בלי רכב שנתן את התו נכה לבן שלו. אז עומדת חניה ריקה 24/7. פעמיים בחודש הבן בא לבקר… העירייה מאשרת באופן בלתי חוקי חניות בתוך גינות וכך מי שלא השיג תו נכה דואג לחניה פרטית. ויש גם מי שמציב את האופנוע שלו במקום רכב ואז כשהוא חוזר ב2 בלילה מזיז את האופנוע ומחנה. חוץ מתושבים שדןאגים לעצמם לחניה פרטית, אין תו אזורי אז כל מיני ישיבות ש"סניקיות משתלטות על בתי כנסת פותחות מיני כוללים לא חוקיים, הם לא עובדים אבל לכולם יש רכב. וכך לתושבים לא נותרה חניה. בוא לביקור גם אצלנו. ובהצלחה עם מציאת חניה.

  10. 30 קמש עכשיו

    מחיר מחיר מחיר. עד שלא יתחילו להפנים פה שחניה חינם, גם ליד הבית וגם לנכים, זו צרה צרורה (הלן, זה מכוון בדיוק לשכמותך), הדברים לא ישתנו פה באופן מהותי. לפחות אריה קינג איכשהו בכיוון. לא להיכנע לטמטום ובורות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר