בריכת הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
בריכת הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

עוד רגע הקיץ נגמר – אז מתי ייפתח הקאנטרי החדש בהר חומה?

לאחר הסירוב של המינהל הקהילתי להפעיל את הבריכה בשל סוגיית הפתיחה שבתות ובחגים, עיריית ירושלים פועלת בשבועות האחרונים לפתיחת המקום. ל"כל העיר" נודע כי היעד הוא אמצע חודש אוגוסט. חדר הכושר וחדרי הסטודיו צפויים להיפתח עוד קודם

פורסם בתאריך: 24.7.24 08:40

תושבי הר חומה שימו לב – הסאגה הבלתי נגמרת סביב פתיחת הקאנטרי החדש בשכונה נמצאת על סף סיום. ל"כל העיר" נודע השבוע כי הבריכה צפויה להיפתח באמצע חודש אוגוסט – בתוך שבועיים עד שלושה – כשבעיריית ירושלים, אשר מפעילה את הקאנטרי במקום המינהל הקהילתי, שואפים לפתוח את חדר הכושר וחדרי הסטודיו במתחם עוד קודם לכן.

הסוגיה במחלוקת – הפעילות בשבת –  נפתרה, כפי שפורסם לא אחת "בכל העיר", על ידי בית המשפט שקבע שבהתאם לסטטוס קוו העירוני, הבריכה תפעל בשבתות ובחגים. בעיריית ירושלים, כמעט מיותר לציין, לא אומרים את במפורש. די כרגיל, בעירייה נתלים בבית המשפט, ובמענה לפניית "כל העיר" נמסר בנוגע לשבת כי "הפעלת הבריכה תתבצע לפי קביעות פסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים" – שום מילה על פתיחה בשבתות ובחגים, למרות שאלה פשוטה וברורה.

אבל בין אם זה מעצבן ובין אם לאו – הבריכה תפעל בשבתות ובחגים כי כך, כאמור, קבע בית המשפט המחוזי, וכך גם נקבע בבית המשפט העליון, שדחה את הערעור שהגישו בעניין יו"ר המינהל הקהילתי שלמה גולברי והמינהל עצמו.

ולדבר החשוב – כאמור – הקאנטרי צפוי להיפתח בשבועות הקרובים. הבריכה כבר מולאה במים, הבדיקות נעשות כל הזמן וכעת ממתינים לקבלת אישור רשמי לפתיחה.

כזכור, בעקבות החלטת בית המשפט, המינהל הקהילתי בהר חומה החזיר לעיריית את ניהול הקאנטרי, ועיריית ירושלים היא שבחרה את הזכיין – מטי – שמפעיל גם את מרכזי הספורט בשכונת רמות (הבריכה ברמות ב' והקאנטרי).

הבחירה בזכיין היא בעצם הרחבה של הזכיינות שלו ברמות, זאת לאחר שלמכרז פומבי שפורסם לא התקבלו הצעות.

בשבועות האחרונים, בעקבות פניות של תושבים, פנה "כל העיר" למספר גורמים בנושא הבריכה והקאנטרי, ובכל הפעמים הובטח שנעשות פעולות לפתיחת הבריכה ושאין ניסיון למשוך זמן. אמנם הנושא של השבת לא מדובר באופן רשמי, וההיתלות בבית המשפט יכולה להיחשב מקוממת – אך מבחינת חלק נכבד מהתושבים, זה לא באמת משנה. הם רוצים את הקאנטרי פתוח. וכעת הם קרובים מתמיד – אחרי שנים של מאבקים – לרגע הפתיחה.

מעיריית ירושלים נמסר: "הקאנטרי בשכונת הר חומה נמצא בימים אלו בהיערכות לקראת פתיחתו לרווחת התושבים, במהלך חודש אוגוסט. הפעלת הבריכה תתבצע לפי קביעות פסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים.

"באשר לזכיין שנבחר להפעיל את הקאנטרי, מדובר בחברה המפעילה את מרכזי הספורט ברמות וההסכם עימה נחתם כדין, לאחר שלא התקבלו הצעות למכרז פומבי שפורסם לאחרונה על ידי העירייה.

"העירייה משקיעה משאבים רבים כדי לפתוח את הבריכה ומכון הכושר, כולל הפעלת החוגים הקשורים לפעילות הבריכה ומכון הכושר. הפעלת המתחם כפופה לאישורים רגולטוריים ממשרד הבריאות, ועוד גורמי רישוי והדבר אורך זמן".

 

 

***

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מאז הושלמו העבודות להקמת מבנה הקאנטרי, ניטש מאבק בין חברי הנהלת המינהל הקהילתי בראשות היו"ר שלמה גולברי (אשר היו מגובים לדבריהם בכ-70 אחוז מתושבי השכונה) לבין קבוצת תושבים – בהם חילונים, דתיים לאומיים ואפילו, כך נטען, גם חרדים – כשנושא המאבק הוא סוגיית פתיחת הבריכה בשבתות ובחגים, בהתאם לסטטוס קוו וכפי שקורה ברוב מכריע של הבריכות העירוניות בירושלים.

מבחינת חברי הנהלת המינהל הקהילתי, המקום צריך להיות סגור בשבתות ובחגים. לטענתם, אחד מנושאי הבחירות למינהל הקהילתי היה נושא הבריכה והועבדה שהם קיבלו את מרבית הקולות מדברת בעד עצמה. בצד השני, כאמור, קבוצת תושבים חילונים (ואחרים), שקיבלו סיוע וליווי מסגן ראש העיר יוסי חביליו (האיחוד הירושלמי) שטוענים כי אין להפלות ולקפח אותם, ולבטח שלא לחרוג מהססטוס קוו העירוני ולהפוך את הר חומה לשכונת חרדית – מה שהיא לא.


יוסף חביליו בבריכת הר חומה (צילום: יח"צ)

יוסף חביליו בבריכת הר חומה (צילום: יח"צ)


בפסק דין שניתן בינואר 2023 החליט בית המשפט המחוזי כי הבריכה תופעל בשבתות ובחגים בשנתיים הראשונות, ואם לאחר מכן הציבור החרדי יבקש לסגור אותה בסופי שבוע ובמועדי ישראל – הנושא ייבחן מחדש. אולם המינהל הקהילתי, כידוע, החליט לערער על הפסיקה לבית המשפט העליון, שקבע מצידו שאין קייס לערעור, השאיר את החלטת בית המשפט המחוזי על כנה ועוד אמר שעיריית ירושלים היתה צריכה לדאוג לדברים, ולא לתת להם להתגלגל כפי שהתגלגלו.

במהלך כל הזמן הזה, נמשכו העבודות – כשחלק מהתושבים טוענים שבעצלתיים ואילו במינהל עמדו על כך שהם התנהלו בזמן סביר ולפתרון כל הבעיות שהתגלו, כדי לפתוח את הקאנטרי באופן מיטיבי. במקרה, או שלא, ההתקדמות המשמעותית לעבר הפתיחה התרחשה רק לאחר שהמינהל הקהילתי החזיר את ניהול המתחם לעיריית ירושלים בשל סוגיית השבת.

כזכור, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", בחודש יולי 2022 החליטה עיריית ירושלים להעביר את זכויות השימוש וההפעלה של הקאנטרי למינהל הקהילתי, כשעל פי כתב הערעור שהגיש המינהל הקהילתי לבית המשפט העליון בין הגורמים לכך היה סוגיית הפתיחה בשבתות.

מאז העברת הסמכויות ועד היום – טווח של שנה וחצי – טרם הושלמו, כך לטענת המינהל הקהילתי, העבודות הנדרשות לפתיחת הקאנטרי. משך הזמן הארוך הזה הוא בין הגורמים לזעם הגדול שיש בקרב התושבים, אשר טוענים, וכמוהם גם סגן ראש העיר חביליו, כי מתחם הקאנטרי מוחזק כבן ערובה עד לקבלת החלטה בנושא השבת.

כך או כך, הבדיקה האחרונה של "כל העיר" מעלה, כאמור, כי בתוך טווח של שבועות, ככל הנראה עד אמצע חודש אוגוסט, תיפתח קומת הכושר במתחם הקאנטרי החדש.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. אנו מצפים מהצד

    כדי להיווכח……

    בסוף בסוף בסוף רק השבת תנצח!!!!!!!!

    ידועה המשוואה

    מי שהתחיל עם השבת….

    השבת גמרה אתו……

    מחקה אותו ……

    מציאות היסטורית

  2. ב

    הבעיה היחידה בפתיחת שבת זה שהערבים יגיעו כל צור בהר בשכונה. זה הבעיה שלנו. וביררנו והם אכן יגיעו בשבת. אז בבקשה כל מי שנלחם שידע על מה הוא נלחם.

  3. תושב הר חומה

    עיתון ונבחרי ציבור שרוכבים על התושבים בשביל הערכים שלהם. שחררו אותנו משנאת הדת שלכם ופתחו לנו כבר את החדר כושר והבריכה. אם לא הייתם עושים מזה סיפור כבר כולנו היינו נהנים מהכסף שגביתם מאיתנו.

  4. נ.פ.

    כתבה שיקרית, בית המשפט השאיר בידי העיריה להחליט האם לפתוח או לא. תקראו את פסה"ד.

  5. יוני

    חבל שהתושבים סובלים בגלל מריבות פוליטיות, ולא יכולים להנות מכספי המיסים שהם משלמים,
    ועוד יותר: בסוף יוכח שעלות הפתיחה בשבת, לא מכסה את הוצאות ההפעלה של יום זה, כי בסופו של דבר רוב השכונה דתיים ולא יגיעו לבריכה בשבת, כך שהתושבים יפסידו את כספם פעמיים… בהצלחה לחברים ותתחדשו.

  6. נמאס מהכפייה

    אותם "דתיים" שמקללים יהודים כי הם לא רוצים/מאמינים/ בדרככים יקולל בעצמו….

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר