מדרכות חסומות בירושלים (צילום: ברחובות שלנו)
מדרכות חסומות בירושלים (צילום ארכיון: ברחובות שלנו)

עשרות תושבים בעיר חנו בניגוד לחוק. איך טיפלה בהם העירייה? רמז – היא לא

עיריית ירושלים ומינהל קהילתי תלפ"ז התגאו השבוע בביטול עשרות דוחות שניתנו לתושבי רחוב אדם, זאת למרות שהאכיפה נגדם בוצעה כדין. אולם מסתבר שהתופעה רחבה יותר, ושהעירייה כמעט ולא אוכפת עבירות חנייה בשכונות – גם לא חניה על מדרכות. ומה אומרים בכיכר ספרא? משהו על מדיניות אכיפה, מצוקת חניה ועוד

פורסם בתאריך: 23.7.24 19:09

עיריית ירושלים החליטה לבטל עשרות דוחות שניתנו לבעלי רכבים שחנו בניגוד לחוק. הדוחות, חשוב לציין, ניתנו ברחוב אדם בארמון הנציב בעקבות תלונות של תושבים על רכבים שחונים בניגוד לחוק ומהווים הפרעה ו/או סכנה להולכי הרגל ומשתמשי הדרך. כך ציינה עיריית ירושלים במענה לפניית 'ידיעות ירושלים' בנושא בשבוע שעבר.

ועדיין – הדוחות הללו בוטלו.

וזה הולך ונהיה מוזר יותר: הסיבה לביטול – העירייה לא הודיעה למינהל הקהילתי ולתושבים שהיא מבצעת את תפקידה ואוכפת חניה בלתי חוקית. כשהתושבים, שקיבלו כאמור דוח לאחר שהעמידו את רכבם במקום אסור ובניגוד לחוק, התלוננו – המינהל הקהילתי שיגר פנייה דחופה. תחילה הוחלט על הקפאת האכיפה. לאחר מכן – על ביטול הדוחות. ויידע כל תושב בארמון הנציב (ובכלל?) – חניה אסורה היא ככל הנראה בגדר המלצה בלבד.

במינהל קהילתי תלפ"ז-ארנונה הצעיריה מבהירים כי "היה סיכום לפי לא מתבצעת אכיפה של חנייה לא חוקית בתנאי שהדבר לא גורם הפרעה". אולם, כאמור, הדוחות ניתנו לאחר תלונות שהתקבלו במוקד 106 – כך שהן ככל הנראה כן הפריעו למישהו.


דוח חניה (צילום אילוסטרציה: bradcalkins Depositphotos)

דוח חניה (צילום אילוסטרציה: bradcalkins Depositphotos)


עכשיו המקרה הספציפי הזה של ארמון הנציב הוא בבחינת מקרה מייצג. עיריית ירושלים לא אוכפת חניה אסורה בשכונות השונות בשעות הערב. כולל לא של חניות על מדרכות – ויעידו על כך עשרות, אם לא מאות, פניות של תושבים שנפתחו בשנה האחרונה במוקד העירוני 106.

במינהל קהילתי גוננים, שכידוע התכסח עם העירייה עד לפיזורו (פחות או יותר), טענו במשך השנה האחרונה יותר מפעם אחת כי אין להם הסכם שכזה על היעדר אכיפה עם העירייה. ועדיין – חניה לא חוקית ועל מדרכות לא נאכפה.

אז מדרכות בירושלים, בטח בשכונות העיר ובמיוחד בשעות הלילה, הן פשוט עוד נתיב תחבורה או מקום חניה. והולכי הרגל? הם ככל הנראה מוזמנים להתהלך על הכביש.

בעירייה, וגם לא מעט תושבים, מדברים על "מצוקת חניה" – אך האם חניה בסמוך לבית מקדשת גם סכנה להולכי הרגל? התשובה, כמעט מיותר לציין, היא שלא. לפחות אמורה להיות שלא. כי בירושלים מסתבר שאין אכיפה וחניה חשובה יותר מבטיחות.

וישנו עוד עניין – כדי לא לבצע אכיפה ואולי להרגיש בכך את התושבים שחונים בניגוד לחוק – העירייה משקיעה מאות אלפי שקלים על הצבת עמודונים. מכספי הארנונה של כולנו. למה? כדי לא לבצע את התפקיד ולאכוף חניה לא חוקית.

 

 

בעקבות ביטול הדוחות בארמון הנציב פנה "כל העיר" לעיריית ירושלים במספר שאלות:

1. האם מבחינת עיריית ירושלים רכבים שחונים על המדרכה אינם מהווים הפרעה? האם הולכי הרגל שנאלצים לרדת אל הכביש ולסכן את חייהם אינם נחשבים? האם חניה לא חוקית היא בגדר המלצה בלבד?

2. באיזה סמכות ביטלה עיריית ירושלים דוחות שניתנו לנהגים שהעמידו את רכבם בניגוד לחוק?

3. מדוע עיריית ירושלים לא אוכפת חניה אסורה על מדרכות בלילות ובשאר שעות היום, ובכך גורמת לסכנה להולכי הרגל?

ממינהל קהילתי תלפ"ז-ארנונה הצעירה נמסר: "בעקבות התערבות המינהל הקהילתי, הדוחות בוטלו ונקבע דיון עם הגורמים המעורבים בעירייה לגבי המשך האכיפה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ״עיריית ירושלים מבצעת אכיפה נרחבת של חניה על מדרכות בכל שעות היום, למעט במקרים בהם יש היתר משפטי דוגמת רכב עם תו נכה. בחלק מהשכונות הוותיקות בעיר, בשעות הערב, ישנה מדיניות אכיפה ארוכת שנים, ומתבצעת אכיפה של חניות ה'מסכנות חיים' בלבד, זאת בשל מצוקת החניה בהן.

"שינוי במדיניות האכיפה בשעות הלילה ברחובות עם מצוקת חנייה מחייב הליך 'שיתוף ציבור', שלא בוצע ברחוב אדם, ולכן המינהל התבקש לרכז את הדוחות ולהגיש ערעור שייבחן בתביעה העירונית, ובמקביל לבצע 'שיתוף ציבור' לגבי מדיניות האכיפה ברחוב זה".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. אזרח

    זה גם בצפת.מדפיסה בעירייה בנתה על חצי רחוב.מה שדופק את החנייה לחצי רחוב.גם ככה זה רחוב קטן.היות והיא עובדת בעירייה,אף אחד לא אומר לה כלום
    .וחלק מהשירים ממש סובלים.מטרד.רחוב הגפן 2 מנחם בגין.

  2. אליק

    רחוב הגפן 2 מנחם בגין צפת.מדפיסה בעירייה בנתה על חצי רחוב.מצוקת חנייה.מטרד.

  3. אזרחית משלמת ארנונה כמו כולם

    כנראה כשגם הולכי רגל יהרגו בגלל רכב ,בגלל שהם נאלצו לרדת לכביש בגלל רכב שחונה כמו ז** לאף אחד זה לא יזיז, באו תראו מה הולך בבר יוחאי/סן מרטין,ממש מרגשים כמו אזרחים סוג ב'. אם משהו היה חונה ככה ברחביה/בעקה וכו' 5 דוחות ב5 דקות היה חוטף!

  4. משה בן אליהו

    העיריה מעמיסה במקומות מסויימים כמויות עצומות של מכוניות על העיר בידיעה שאין להם מקומות חניה כי המטרה היא למלא קופת העיריה בדוחות רבים כל הכבוד לכל התורמים למען עירית ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר