מתוך ההמנה למפגש (צילום: עיריית ירושלים)
מתוך ההמנה למפגש (צילום: עיריית ירושלים)

לשמור על שפיות באי שפיות – ההתגייסות בירושלים למען הורים לחיילים בסדיר ובמילואים

עיריית ירושלים בשיתוף עמותת נט"ל וקרנות הביטוח הלאומי, מציעה סדרת מפגשי תמיכה והכוונה תחת הכותרת "למען הורים בחזית". המפגש הקרוב - ביום חמישי ביד יצחק בן צבי

פורסם בתאריך: 23.7.24 13:58

"אני נדרשת להמשיך לתפקד, לנהל את היומיום, בזמן שהילד שלי לוחם בעזה. אין שינה, הפחד מכל רחש בדלת משתק, וכשהוא חוזר אני רואה את המלחמה בעיניים שלו", כך מעידה אמא ללוחם במילואים. בעוד אמא אחרת מתארת: "אני מפחדת מהיום שאחרי, מה הנפש שלו עברה ועם אלו השלכות נצטרך להתמודד. הוא לא משתף, אבל ברור לי שהוא מתמודד עם עצב, דאגה ופחד עצום שאף אחד לא הכין אותו לזה".

אלו הן רק שתי דוגמאות למה שחווים הורים ללוחמים – בסדיר או במילואים – ביתר שאת בשנה האחרונה, מאז השבת השחורה של ה-7/10 ופרוץ מלחמת חרבות ברזל: דאגות מתמשכות לילדיהם המשרתים בצבא, פחד וחרדה ומחשבות לא רציונאליות, המייצרות מצוקה ומתח רב.

כעת, פרויקט של עיריית ירושלים בשיתוף עמותת נט"ל (נפגעי טראומה לאומית), קרנות הביטוח הלאומי ומפעל הפיס, מבקש לשים זרקור על ההורים הנמצאים במצוקה מתמשכת ולהפעיל למענם סדרת אירועים ומפגשי תמיכה.

"הורים בחזית" הינו אירוע פתיחה, שיאפשר להורים שילדיהם משרתים בסדיר או במילואים, לבוא ולשתף באתגרים ובקשיים אותם הם חווים בתקופה זו. האירוע יתקיים ביום חמישי הקרוב, 25.7.2024, בשעה 18:30 ביד בן צבי, רחוב אברבנאל 14.


ההזמנה לאירוע

ההזמנה לאירוע


 

 

במסגרת האירוע יאזינו הורים להרצאה "לשמור על שפיות באי שפיות" ואחריה יתקיים שיח פתוח, במסגרתו יוכלו להתייעץ ולשתף. ההורים ילמדו מקרוב איך לדאוג לרווחתם הנפשית ובמקביל כיצד לתמוך רגשית בילדיהם סביב החוויות המורכבות הכרוכות בשירותם הצבאי.

מאז אירועי ה-7 באוקטובר, יוזמת עיריית ירושלים מגוון תוכניות, במטרה לקדם את חוסנם של תושבי העיר. המינהל לשירותי קהילה בעירייה מציע מערך פעילויות שנועדו לספק כלים ותמיכה להתמודדות עם המציאות המורכבת ועם אי הוודאות המתמשכת המאפיינת ימים אלה. עשרות אלפי תושבים, ביניהם מילואימניקים רבים ובני משפחותיהם, השתתפו בתכניות השונות ובהן פרלמנטים, אירועים בברים, ירידי וסדנאות תעסוקה, הדרכות הורים, מעגלי תמיכה ועוד. בכוונת העיריה להמשיך ולקיים מפגשים נוספים ולהציע להורים להשתתף בקבוצות עירוניות.

"הפעילות 'הורים בחזית' מציבה את ההורים במרכז", אומר ראש העיר משה ליאון. "אנו מודעים להתמודדות הקשה, לדאגות ולצורך באוזן קשבת, בתמיכה והכלה. במהלך המפגש תינתן האפשרות לשתף, להציף צרכים נוספים ואנו נפעל להרחבה ולפיתוח המענה המיטבי בקהילה. אני מזמין הורים לקחת חלק במפגש, לחלוק באתגרים ובהיסוסים, כי ביחד נהיה חזקים יותר".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר