מפת העבודות, ציר דרך חברון (צילומים: עיריית ירושלים, פרטי)
מפת העבודות, ציר דרך חברון (צילומים: עיריית ירושלים, פרטי)

צמצום נתיבים, ביטול נת"צ ובלי רמזורים: עבודות התשתית בציר המרכזי בדרום העיר

לצורך הכשרת התוואי הכחול של הרכבת הקלה, יתבצעו עבודות להקמת הסדר תנועה חדש ברחוב דרך חברון. העבודות יימשכו כ-4 חודשים, והן צפויות לגרום לפקקים ולעומסי תנועה בתלפיות ולהקשות את התנועה בדרום ירושלים

פורסם בתאריך: 21.7.24 08:32

תושבי דרום ירושלים והמבקרים הרבים באזור התעשייה תלפיות שימו לב – בארבעת החודשים הקרובים צפויים שיבושי תנועה, אולי אף פקקים, בציר המרכזי של דרום העיר – רחוב דרך חברון – זאת בשל עבודות התשתית להכשרת התוואי הכחול של הרכבת הקלה, שצפוי לעבור ברחוב.

העבודות, יש לציין, החלו אמש (מוצ"ש) והן צפוייות להימשך כארבעה חודשים, במקטע שבין צומת דרך חברון-משה ברעם-אשר וינר לצומת NDC.

בשל העבודות יצומצו נתיבי נסיעה בצידו המזרחי של הכביש – מכיוון משה ברעם-אשר וינר לכיוון צומת NDC, והתנועה תוכוון על ידי פקחים, כשגם הרמזורים במקטע המדובר לא יעבדו.

התחבורה הציבורית תמשיך לפעול כסדרה, עם שינוי צפוי במיקום התחנה דרך חברון/האומן בהתאם לשטחי העבודה החדשים.


מפת העבודות בדרך חברון

מפת העבודות בדרך חברון (צילום: עיריית ירושלים)


 

 

יחד עם זאת, בשל העבודות וכהכנה לביטול של נת"צ דרך חברון בעת שהעבודות יתקדמו לכיוון, יקוצרו יקוצרו נתיבי הגישה אל מסלול התחבורה הציבורית וממנו מדרום לצומת אשר וינר. מיקום תחנת דרך חברון/האומן (מס' 6090) ישתנה באופן נקודתי, בהתאם לשטחי העבודה החדשים.

בהמשך, כפי שפורסם בעבר בתקשורת, יבוטל הנת"צ דרך חברון, והדבר עורר ביקורת רבה על התכנון ועל המחשבה, שוב, לתעדף את הרכב הפרטי על חשבון האוטובוסים. בנוסף, יש לציין, כי לאורך שנים ציר דרך חברון נחשב לציר מסוכן ולא בטיחותי, עם ריבוי תאונות דרכים ונפגעים – בעיקר הולכי רגל.

בשנים האחרונות המצב בציר השתפר, גם הודות לפתיחת ההפרדה המפלסית באשר וינר, אך עולה החשש כי העבודות הצפויות כעת יעלו, שוב, את מספר התאונות והנפגעים.

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. יוני

    הכתבה התחילה עניינית, בדיווח לתושבים על שינוי נתיבים וייתכנות פקקים ועומסים,
    ומהר מאוד הפכה לניגוח בעירייה ובמתכננים המנוסים,
    הרי מה חשבתם? ברור שלא יהיה נת"צ בזמן העבודות, וגם לאחר העבודות חובה לבטל את הנת"צ, הרי הרכבת תחליף את התחבורה הציבורית, וקוי שרות לא יורשו לעבור בדרך חברון בסמיכות לרכבת, בדיוק בשביל זה מוקמים חניוני גילה והר חומה, שם יפרקו אוטובוסים בין עירוניים את הנוסעים, ומשם ימשיכו לרכבת הקלה,
    אבל את הכתב רפי גמיש זה לא מעניין, העיקר לתקוף את העירייה והעומד בראשה…
    ואגב שימו לב כמה חניונים בהקמה:
    1) חניון הרוזמרין,
    2) חניון הר חומה,
    3) חניון הארזים,
    4) חניון שז"ר,
    5) חניון בייט,
    זאת בנוסף לחניונים שכבר פעילים:
    6) חניון פסגת זאב,
    7) חניון גבעת התחמושת,
    8) חניון הר הרצל,
    9) חניון נחל צופים,
    ועוד ועוד ועוד,
    עיריית ירושלים פשוט אימפריה…

  2. יוני הלקקן

    חניונים זה בולשיט, זה רק מנציח את שלטון הרכב הפרטי. צריך היה לבטל נתיב של רכב פרטי ולהשאיר את הנת"צ, שאכן יבוטל בסוף עם הקמת הרכבת הקלה, אבל לא רגע לפני! ראש העירייה הנוכחי יזכר כזה שהרס את המרקם של העיר ההיסטורית, בבנייה מטורפת של מגדלים, ללא הכנת תשתית ראויה.

  3. דני

    עכשיו הבנתי איפה זה NDC, זה היכן שהיה הבניין הכחול ורמי לוי רכש את שטחו.
    אם כך לא הבנתי מה החידוש, כבר חודשים שיש עבודות במקום

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר