להקת הכלבים המשוטטים המתפתחת בארמון הנציב (צילום: גילי)
להקת הכלבים המשוטטים המתפתחת בארמון הנציב (צילום: גילי)

בחיפה יש חזירי בר, בדרום ירושלים כלבים משוטטים – הסכנה והמטרד בארמון הנציב

מזה כשנה שתושבים בארמון הנציב מתלוננים על להקת כלבים משוטטים שמטרידה את מנוחתם ומהווה סכנה. "זה התחיל עם כלבה אחת בוגרת ומספר גורים, וכיום הלהקה מונה כבר 6 כלבים גדולים וכ-10 גורים". בעירייה אומרים שהטיפול התעכב בגלל המלחמה ומבטיחים "מבצע לטיפול בתופעה"

פורסם בתאריך: 19.7.24 07:44

"אני תושב שכונת ארמון הנציב, במשך כמעט שנה אני מדווח על כלבים משוטטים סביב חוות העלמות. אפשר לשמוע אותם כל הזמן, הם מסתובבים בכל שטח החווה, במגרש החנייה של אוטובוסים, יורדים למדרכה ואפילו ברחוב – רודפים אחרי עוברי דרך", כך מתאר גילי, תושב ארמון הנציב את המצוקה שמטרידה אותו ואת שכניו מזה חודשים רבים.

גילי, חשוב לציין, הוא לא היחיד. עשרות תלונות התקבלו בשנה האחרונה במוקד העירוני 106, בשירות הווטרינרי ובמשטרה. עשרות פניות ותלונות – ואפס טיפול.

"הבת שלי מפחדת ללכת לבד לבית הספר בבקרים, כי הכלבים נמצאים שם ומלווים אותנו. הם רדפו אחריה בעבר ומאז היא לא מוכנה ללכת לבד", מוסיף גילי, שמספר כי מאז החל ללוות את בתו לבית הספר הוא מתעד את הלהקה, ובעיקר את התפתחותה: "בהתחלה דיווחתי על כלבה אחת עם 5 גורים. הם כמובן כבר גדלו. היום אני מזהה כבר 6 כלבים גדולים ולפחות 10 גורים".

התושבים בארמון הנציב מספרים, כאמור, שפנו לכל גורם אפשרי, אבל אין אף אחד שהגיע בינתיים לטפל. לדבריהם, במוקד העירוני 106 פותחים פנייה וסוגרים אותה עם תשובה בסגנון "הצוות היה במקום ולא הצליח לתפוס את הכלבים, אנא צור קשר שוב עם המוקד במקרה והבעיה ממשיכה".


משקיפים, עוקבים ורודפים - הכלבים המשוטטים בארמון הנציב (צילום: גילי)

משקיפים, עוקבים ורודפים – הכלבים המשוטטים בארמון הנציב (צילום: גילי)


 

 

התושבים, כאמור, פנו גם ישירות לשירות הווטרינרי, אך שם הסבירו להם שאחרי פרוץ המלחמה המשטרה לא מאשרת לבצע ירי של חיצי הרדמה. אלא שהאישור ניתן כבר לפני מספר שבועות, ולמרות הבטחות שונות לטיפול – הכלבים עדיין משוטטים ואף גורם לא הגיע כדי לבדוק.

מהעירייה נמסר בתגובה: "ירושלים מוקפת משלושה כיוונים בשטחי יהודה ושומרון, בהם אין כלל לכידת כלבים. בעיר כלבים רבים החודרים אליה בחיפוש אחר מזון ומחסה, בעיקר משכונות מזרח העיר ושכונות הקצה. עיריית ירושלים פועלת באמצעות השירות הווטרינרי שעושה לילות כימים ומפעיל צוותי פקחים הנענים לכל קריאה למוקד העירוני, ובכלל זה פניות רבות בנושא כלבים משוטטים.

"החל מתחילת השנה, נלכדו והוסגרו מעל 500 כלבים בכל רחבי העיר. חלק מהכלבים הינם כלבים שלא ניתן ללכוד בשיטות הרגילות ולשם כך נעזר השירות בחיצי הרדמה, שיטה שלא ניתן היה לפעול בה החל מה-7.10.2023 מסיבות בטיחותיות, רק לאחרונה חזרו לשימוש בחיצי הרדמה. בהתחשב במצב בשכונת ארמון הנציב, העירייה תבצע באזור מבצע לטיפול בתופעה".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. גילי

    עצוב לשמוע על הריגת הכלב הקטן. בבקשה לשלוח לי פרטים, או על כל דבר אחר

  2. תושבי דורש טוב

    יש לנו אותה בעיה בהר חוצבים.
    להקת כלבים תוקפנית שנטפלת לעוברי אורח, לא מאפשרת להיכנס לבנינים בלילה.
    הם נובחים ומיללים כל הלילה גם בצמוד לבתים.
    והעיריה חוץ מלקבל אין ספור תלונות לא עושה דבר ( המוקדן אמר שיש להם ניידת 1 עם פקח 1 לכל ירושלים אז אין לו איך לתת מענה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר