מכשיר תיקוף רב קו (צילומים: פרטי, Roy758)
מכשיר תיקוף רב קו (צילומים: פרטי, Roy758)

קיבלתם קנס ברכבת הקלה או באוטובוס? יכול להיות שהוא היה לא חוקי

ארגון התחבורה הציבורית '15 דקות' מפרסם היום, שני, נוהל של משרד התחבורה שקובע שנוסעים שרכשו חוזה נסיעה תקופתי - יומי, שבועי, חודשי או סטודנטיאלי - לא אמור לקבל קנס גם אם "נתפס" על ידי הפקחים מאחר שלא תיקף. כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", עשרות תושבי ירושלים קיבלו קנסות מסוג זה, וכעת מתברר שהם אולי ניתנו בניגוד להוראת משרד התחבורה

פורסם בתאריך: 15.7.24 21:32

נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים (ובכלל) שימו לב – תקנה של משרד התחבורה קובעת כי אחד מהקנסות הכי שכיחים ניתן לרבים מהנוסעים בניגוד להוראות ולנהלים של משרד התחבורה.

בטח נתקלתם או חוויתם בעצמכם את האבסורד בכך שרכשתם חוזה נסיעה תקופתי – יומי, שבועי, חודשי, סטודנט סמסטריאלי או שנתי – וקיבלתם דוח לאחר שלא תיקפתם את הנסיעה. כעת מתברר, בעקבות עבודה מאומצת ועקשנות של ארגון התחבורה הציבורית '15 דקות', שהדוחות הללו ניתנו ככל הנראה בניגוד לנהלים ולהוראות של משרד התחבורה.

מאות תושבים, אולי אף אלפים, התלוננו בשנים האחרונות כי קיבלו דוח מהפקחים/בקרים השונים למרות שהיה להם חוזק נסיעה תקופתי ששולם. הטענה שלהם כי הם ממילא שילמו כבר מראש – ועל כן אין לחשוב שהם גנבים או מתחמקים משתלום, לא התקבלה גם בערעורים שנשלחו לחברות האוטובוסים והרכבת הקלה. כעת, כאמור, מתברר שהקנסות הללו היו לא חוקיים ולאותם אנשים נגרם עוול. כך לפחות קובע נוהל של משרד התחבורה משנת 2018.

בארגון התחבורה הציבורית '15 דקות' מסרו כי "אנחנו כבר חודשים רבים בדיונים בכנסת סביב הנוהל הזה, יחד עם עמותת ״דרך כבוד״ וסוף סוף הועדה לפניות הציבור מכירה בנוהל הזה, ובכך שדוחות לא אמורים להינתן לציבור – והנה היום זה מפורסם לכל".

 

 

על פי הנוהל המדובר של משרד התחבורה: "אין לדרוש תעריף מוגדל מנוסע שלא תיקף כרטיס מנוי תקופתי (יומי/שבועי/חודשי/סטודנט סמסטריאלי/שנתי). במקרה כזה יש להסביר שחובה לתקף כרטיס בכל מקרה".

כלומר – קיבלתם קנס? זה בניגוד להוראת משרד התחבורה.

כעת עולה שאלה לא פחות חשובה – האם מקבלי/משלמי הדוחות הללו לאורך השנים זכאים להחזר כספם? "זה כמובן הדבר הנכון לעשות מבחינה חוקית", אומרים ב-'15 דקות', "הרי אנשים שילמו על קנסות שכלל לא היו אמורים לקבל".

אולם לאורך השנים ולמרות אינספור תלונות, משרד התחבורה, פשוט לא פעל מול המפעילות ליישום הנוהל שהוא עצמו ייצר. ועכשיו מעניין יהיה לראות מי יהיה הראשון שייקח את זה לבית המשפט, ועוד יותר מעניין יהיה לראות מה ההחלטה שמתקבלת.

בכל מקרה – החל מהיום, אתם יכולים להתעקש עם הפקחים/בקרים – אין להם זכות חוקית לתת לכם דוח אם יש לכם חוזה נסיעה תקופתי בתוקף.

 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. אלי לוין

    מה עם כרטיס מעבר שלא תוקף בנסיעות ההמשך?
    כנ"ל על נסיעה האפליקציות שבהם הכרטיס התקופתי נגבה בדיעבד אם הגיעו למחירו במצטבר בתקופה?

  2. גם אשתי קיבלה דו"ח למרות חוזה חופשי חודשי

    מתי תביעה ייצוגית ?
    זה בדיעבד מובן , בעירעור לא מתקבל כדי לא לגרוע מהפקח "המצטיין" את דמי הכיס פר דו"ח
    פשוט בזיון . גם ההסבר שמקבלים בדחיית הערעור בו סותר את נתינת הדו"ח, הרי החוזה שולם הנסיעה שולמה , למה לתת דו"ח . ובמקרה של אישתי המכשיר תיקוף לא עבד ! גם פה יכלה הפקחית להפעיל שיקול דעת .פשוט בזיון .

  3. שלטון הערב רב

    במדינת העושק הזל והגנבה של האזרח זה מקובל
    מדברים על תביעה יצוגית,אז כאן יש את האמא והאבא שח התביעות הכי מוצדקות כנגד המדינה שאפשרה את העושק והגזל,וכמובן כנגד חברות האוטובוסים והרכבת הקלה
    כמה אנשים הגשיו ערעור והלכו לערעור וחברות הרכבת הקלה נפנפו אותם בטענות מגוחכות וחברי ועדות הערעור פסקו כנגד הנוסעים,ועשו עוול במשפט.
    בא נראה את חברות ההסעה מחזירות לנוסעים מאות מליוני ש"ח של גביה בגזל ועושק כשעשו עושר שלא כדין
    במדינה נורמלית זה היה קורה היו מחייבים לפצות כל נוסע שהגיש ערעור והיה לו חוזה נסיעה תקופתי,כאן יגלגלו את כל הנושא מתחת לשטיח
    מדינה של ממסד ושלטון ערב רב.אז מותר לעשוק לגזול ולרדות באזרח

  4. דוד

    לא מדוייק, כי נוסע יכול לרכוש מנוי, לעלות לאוטובוס או לרכבת קלה בלי לתקף ואז לרדת ולבטל את המנוי כי הוא ע"פ המערכת לא עשה בו שימוש.

  5. עדנה רבי

    כתבתם כתבה מעניינת לפחות תכתבו למי לפנות?
    אני שלחתי מכתב למשרד התחבורה ולא קיבלתי שום תגובה וזאת לאחר ששלחתי מכתב רשום לכפיר .
    יוני אזרח ותיק וגם יש לי נכות הפקידה שעשתה לי את הרבעון הכניסה את שני הזכאויות בכרטיס דבר שלא הייתה צריכה לעשות ובגללה הכרטיס לא עבר לי בתיקון על אף שהיה בו כסף בשיא החוצפה של המבקרים על אף ההסבר שיש לי כסף בכטיס לא עזר כלום ונתנו לי קנס וחברת כפיר רודפת אחריי שאשלם לאחרונה איימו עליי שישלחו להוצאה לפועל ממש בני עוולה.
    אשמח אם תגיבו לי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר