רחוב התומר - לפני ואחרי העבודות של העירייה (צילומים: גוגל מפות, פרטי)
רחוב התומר - לפני ואחרי העבודות של העירייה (צילומים: גוגל מפות, פרטי)

סדר העדיפות של העירייה: מקומות חניה על פני מעבר רחב להולכי רגל

לאחר ביצוע עבודות ברחוב התומר בבית הכרם, מעבר שמוליך לבית ספר, לטיפת חלב שכונתית ולגן שעשועים, הפך מעבר רחב להולכי רגל למדרכה צרה שלא מספיקה להורים עם ילדים. העירייה: "בשל מצוקת החניה שישנה באזור, הוסדרו 4 מקומות חניה נוספים"

פורסם בתאריך: 7.7.24 20:46

מקומות חניה או מעבר בטוח להולכי רגל? התשובה לשאלה הזו אמורה להיות ברורה וחד משמעית – מעבר בטוח להולכי הרגל, אבל מסתבר שלא כך הדבר. לא בירושלים. לפחות לא באופן חד משמעי.

כך קרה באחרונה ברחוב התומר בבית הכרם (בירידה משדרות הרצל) – אזור שמוביל לבית ספר יסודי, לטיפת החלב השכונתית וגם לגן שעשועים ואפילו למרכז המסחרי ברחוב הארזים. בירידה הצרה הזו היה עד לפני שבועות בודדים מעבר רחב להולכי רגל תחום בעמודים (כדי למנוע פגיעה בהם). אז החליטה עיריית ירושלים לבצע ברחוב שדרוג (או שנמוך, תלוי אם מי שואלים) וכך המעבר הרחב הפך למדרכה ברוחב מטר (על פי העירייה, בתמונה כאן למטה זה נראה פחות).

מטרת השדרוג – תוספת של 4 מקומות חניה ברחוב. וכאן המקום לציין – פרט לעובדה שהרחוב מוליך, כאמור, לבית ספר, טיפת חלב וגן שעשועים, מטרים ספורים במעלה הרחוב יש כניסות ל-2 חניות פרטיות (מימין ומשמאל), למטה – ברחוב התומר – עוד מקום נרחב עם מקומות חניה לא מעטים. בנוסף, 200 מטר מרחוב התומר – ברחוב המשוררת/הארזים מגרש חניה גדול וחינמי נוסף.


המדרכה ברחוב התומר (צילום: פרטי)

המדרכה ברחוב התומר (צילום: פרטי)


 

 

"זו סכנת נפשות", אומר אחד מתושבי בית הכרם ל"כל העיר". "צמצמו את המדרכה כל כך שעכשיו בקושי אדם אחד יכול לעבור שם. קל וחומר אדם עם עגלה או נכה בכסאות גלגלים. בהינתן שטיפת חלב השכונתית נמצאת ממש ליד, וגם גן השעשועים השכונתי, הרבה אנשים עוברים שם עם עגלות, זו סכנת נפשות. המשמעות היא שצריך לרדת עם העגלה לכביש וזה מסוכן – בטח בבוקר כשכל ההורים נוסעים לבית הספר הקרוב כדי להוריד את הילדים. כל זה נעשה כדי שעוד כמה מכוניות יוכלו לחנות – זה באמת שווה את זה שכולנו נסבול בשבילם?".

מעיריית ירושלים נמסר: "ברחוב התומר בוצעו עבודות שדרוג לאחר שיתוף ציבור שהתקיים בתחילת ההסדר ובתיאום עם המינהל הקהילתי. ברחוב המדובר נבנתה מדרכה בהתאם לתקן – ברוחב מטר – לבטיחות הולכי הרגל. בשל מצוקת החניה שישנה באזור, הוסדרו 4 מקומות חניה נוספים באזור לטובת התושבים".

בניגוד לנטען בתגובת העירייה – התקן למדרכות הוא לא רוחב של מטר אלא לפחות 1.3 מטר, וזה נחשב על פי מסמך הנחיות לתכנון רחובות בערים של משרד התחבורה כתקן מיזערי (ראו טבלה), כשהרוחב המומלץ הוא בין 1.5 מטר ל-2.5 מטר.


תקן רוחב מדרכות של משרד התחבורה (מתוך מסמך הנחיות לתכנון רחובות בערים)

תקן רוחב מדרכות של משרד התחבורה (מתוך מסמך הנחיות לתכנון רחובות בערים)


 

תגובות

11 תגובות
11 תגובות
  1. ניר

    רק שהתקן מטר ארבעים
    העיריה הזאת יכולה לעשות צעד אחד הכוון הנכון ואז 10 אחורה

  2. ישעיהו

    עיריה על הפנים אם הייתה עושה משהו אצל החרידים אז בלגן!!! אבל ביתר מקומות מותר להפוך את ירןשלים לגרותאות כבישים צרים ומגדלים בקרוב

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים לעבוד לפי תקן. בושה. גם לא עובדים לפי תקן וגם לא בודקים את העובדות

  4. חינם מלא מלא

    חניה חינם זה העונש שהציבור מקבל על טמטום. השיטה של לתת לתושבים לחנות בחינם ליד הבית צריכה לעבור מהעולם בהקדם.

  5. הנוסע

    גם התושבים שתובעים חניה אשמים. הייתי באירוע "שיתוף הציבור" כזה (שעסק בבקעה), והיו כאלו שלא הפסיקו לבלבל את המוח עד מקומות חניה (שהם בכלל לא משתמשים בהם). כך לדוגמא רצו לשים כמה מקומות חניה במרווח בין המדרכה לבין גינה ציבורית כדי ש"מורה שעובדת בבית ספר סמוך תוכל להחנות". לא ייאמן.

    חייבים להיפטר מהוירוס המוחי של קומוניזם למכוניות, שגורס שחייבים להגיע לכל מקום במכונית פרטית, ולמצוא מקום חניה בדיוק שם, בחינם במרחב הציבורי, וע"ח השימושים האחרים שאפשר להקצות לשטחים האלו.

  6. כרמיתס

    יש בישראל 8 חודשים של 33 מעלות בממוצע. איך אפשר לצפות שאנשים לא יסעו במכוניות? מעבר לחום הקשה, גם הקרינה מסוכנת.

  7. הנוסע

    כרמיתס, טוב שלא נסחפת… 8 חודשים בשנה של 33 מעלות… אנחנו לא באמצע הסאהל, אלא בעיר קרירה ונעימה ברוב ימות השנה.
    דווקה במקומות שיש כל-כך הרבה חניות אי אפשר לשים עצים מצלים כמו שצריך.

    וחוץ מזה, כן: שהאנשים יצאו מהמכונית שלהם, וילכו לתחנת האוטובוס בשדרה המוצלת, ימתינו בתחנה מקורה ועלו לאוטובוס הממוזג ויעבירו את הרב קו.
    ואם משיהו כן רוצה חניה? שיחפור אחת מתחת לבית שלו. לא רוצה להקצות אינספור מקומות חניה על חשבון שטחים ציבוריים.

  8. אנחנו לא באמסטרדם

    אין שום צל בשום מקום ירושלים לוהטת במשך 8 חודשים בשנה. היום היו 37 מעלות וכך כל השבוע. אתה לא יכול לצפות שאנשים יילכו ב-37 מעלות עד לתחנת האוטובוס וימתינו ב-37 מעלות עד שהאוטובוס יגיע, בתקווה שהוא לא יהיה מלא. ירושלים בשנים האחרונות לוהטת בקיץ ויעידו על כך המזגנים שיש בכל דירה. מה שלא היה פעם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר