יוקר המחייה ממשיך להכות ללא רחם על תושבי ירושלים (וישראל כולה) והחל מהיום, שני, 1.7 (וכבר בשבוע שעבר למשלמים באפליקציות), מחירי התחבורה הציבורית עולים יותר. העלייה היא בשיעור של 5 אחוזים – ובשקלים מדובר על בין חצי שקל ל-2.5 שקלים.
כפי שכבר פורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", מחיר נסיעה בודדת באוטובוס וברכבת הקלה בירושלים מתייקר בחצי שקל ועומד מהיום על 6 שקלים (עלייה של יותר מ-5 אחוזים בשל עיגול כלפי מעלה של המחיר). יצוין כי בחודש ינואר 2025 צפוי מחיר הנסיעה ברכבת הקלה לעלות ב-2 שקלים נוספים – עד ל-8 שקלים, וזאת במסגרת רפורמת צדק תחבורתי שקידמה שרת התחבורה מירי רגב.
ומה באשר לנסיעות בינעירוניות? המחיר עולה בהתאם לטוח – כך למשל, נסיעה בודדת באוטובוס לתל אביב (או כל מקום אחר בטווח של עד 120 ק"מ) עומד החל מהבוקר על 17 שקל (במקום 16 שקל). טווחי נסיעה רחוקים יותר עולים, כמובן, יותר, וטווחים קרובים יותר – פחות.
גם מחיר נסיעה בודדת ברכבת ישראל יעלה יותר – כך, מחיר נסיעה ברכבת המהירה לנתב"ג (עד 40 ק"מ) עומד על 19 שקל, ואילו נסיעה לתל אביב הינה במחיר 25 שקל (במקום 24).
יש לציין כי ההעלאה הנוכחית נובעת מעדכון שנתי של מחירי התחבורה הציבורית ואינה קשורה לרפורמת 'צדק תחבורתי', אך כן לעליית המחירים הכוללת במשק. מחירי התחבורה הציבורית מעוכדנים מדי שנה בהתאם למחירי הדלק, שכר הנהגים והביטוח. מאחר שחלה עלייה בכל התחומים – גם מחיר הנסיעה מתייקר.
ועדיין – גם אחרי העלייה – מחיר נסיעה בתחבורה הציבורית בישראל נמוך יותר מאשר במרבית המדינות בעולם. הסיבה היא שהמחיר מסובסד בשיעור של כ-85 אחוז על ידי המדינה – נתון גבוה משמעותית מאשר במדינות ה-OECD.
אז כמה תעלה נסיעה בודדת? ובכמה יעלו הכרטיסים היומיים והחודשיים?
נסיעה בודדת באוטובוס או ברכבת הקלה
טווח של עד 15 ק"מ: 6 שקלים (במקום 5.5 שקלים)
טווח של עד 40 ק"מ: 12.5 שקל (במקום 12 שקל)
טווח של עד 120 ק"מ: 17 שקל (במקום 16 שקל)
טווח של עד 225 ק"מ: 28.5 שקל (במקום 27 שקל)
מעל 225 ק"מ: 84.24 שקל (במקום 80.1 שקל)
נסיעה בודדת ברכבת
טווח של עד 15 ק"מ: 9.5 שקלים (במקום 9 שקלים)
טווח של עד 40 ק"מ: 19 שקל (במקום 18 שקל).
טווח של עד 75 ק"מ: 25 שקל (במקום 24).
טווח של עד 120 ק"מ: 28.5 שקל (במקום 27 שקל)
טווח של עד 225 ק"מ: 50.5 שקל במקום 48 שקל)
"חופשי יומי" (כולל אוטובוס, רכבת קלה, רכבת)
טווח של עד 15 ק"מ: 19 שקל (במקום 18 שקל)
טווח של עד 40 ק"מ: 29.5 שקל (במקום 28 שקל)
טווח של עד 75 ק"מ: 39 שקל (במקום 37 שקל)
טווח של עד 120 ק"מ: 44 שקל (במקום 42 שקל)
טווח של עד 225 ק"מ: 77.5 שקל (במקום 74 שקל)
"חופשי חודשי" (כולל אוטובוס, רכבת קלה, רכבת)
טווח של עד 40 ק"מ: 267 שקל (במקום 255 שקל)
טווח של עד 75 ק"מ: 430 שקל (במקום 410 שקל)
טווח גדול יותר: 639 שקל (במקום 619 שקל)
מייק
בושה בושה בושה היא הבטיחה נסיעות חינם לאזרחים וותיקים הכל שקרים
דואגת ליהלומים שלה
נקווה שתוזמן לחקירה
הכל שקרים
הנוסע
כפי שנאמר, המחירים זולים מאוד ברמה העולמית.
אזרחים בני 65 ומעלה מקבלים 50% הנחה.
אזרחים בני 75 ומעלה כבר נוסעים בחינם.
אני משלם היום הרבה פחות על כרטיס חודשי של 75 ק"מ (410 ש"ח) ממה ששילמתי לפני עשור (!) על כרטיס חודשי ירושלים-ת"א ברכבת (ממלחה!) – 560 ש"ח.
מה עוד רוצים?
מבקר העירייה
בושה וחרפה למדינה שנוהגת כך באזרחיה . למרות הסבל הכרוך במלחמה
ותוצאותיה החכ"ים המאוסים נוסעים לבילויים וחופשות בחו"ל על חשבוננו . גם השרים מנצלים את המדינה עד תום ,למימון הוצאות פרטיות מופרעות . אכן חציר העם שכאלה הם מנהיגיו המוושחתים . נמאסתם , ממשלה רקובה !!!
דוד
המחירים עדיין מאוד נמוכים. בקיצור עוד 12 ש"ח בחודש למשתמשי החופשי חודשי, ואצלי זה רק עוד 6 ש"ח בתור זכאי ביטוח לאומי.
הבעיה האמיתית זה תכנון לקוי של התחבורה הציבורית כך שהציבור ממשיך להעדיף את הרכב הפרטי.
דני
במקומות אחרים כתבו שהרכבת הקלה עולה ל-8 ש"ח