גל חום, חם, שרב, עומס חום קיצוני (צילום: titoOnz/depositphotos.com)
(צילום: titoOnz/depositphotos.com)

לא דמיינתם: חודש יוני – החם ביותר ב-100 השנים האחרונות. ומה יקרה ביולי?

בשירות המטאורולוגי בדקו ומצאו כי החודש החולף היה החם ביותר בהשוואה לחודשי יוני מאז השנים הראשונות של המאה ה-20. עוד נמצא כי הטמפרטורה הממוצעת היתה גבוהה יותר ממרבית חודשי הקיץ בעשורים האחרונים. האם עומסי החום הכבדים יימשכו גם ביולי-אוגוסט? התחזית בפנים

פורסם בתאריך: 1.7.24 07:37

חודש יוני 2024, שהגיע אתמול (ראשון, 30.6) לסיומו – היה החם ביותר בהשוואה לחודשי יוני מאז תחילת המאה ה-20 (אז החלו באופן רשמי מדידת טמפרטורות בארץ ישראל) – כך קובעים בשירות המטאורולוגי לישראל.

מבדיקה שערכו בשירות המטאורולוגי עולה כי הטמפרטורה הממוצעת ביוני 2024 היתה גבוהה בלמעלה מ-3 מעלות מהטמפרטורה הממוצעת בחודש יוני בין השנים 2020-1991. עוד נמצא כי החודש החולף היה חם ביותר ממעלה אחת מיוני הבא אחריו (2016) וב-2 מעלות מחודש יוני שבמקום השלישי (2012).

זהו? ממש לא. שיאים נוספים שנקבעו החודש – טמפרטורת שיא שנמדדה לחודש יוני אי פעם (48.1 מעלות בבקעת הירדן בתחילת החודש).
בנוסף – מכלל חודשי הקיץ (יוני עד ספטמבר) ב-75 השנים האחרונות היו שישה חודשים בלבד שהיו חמים מיוני 2024 או דומים לו – כולם ב-15 השנים האחרונות, מה שמעיד על מגמת ההתחממות הגלובלית.

כמו כן, בשירות המטארולוגי מצאו כי גם טמפרטורות המים בים התיכון היתה החודש גבוהה מהממוצע העונתי – 29 מעלות לעומת 27-26.
ומה צפוי בהמשך הקיץ? תלוי את מי שואלים.

 

 

בסקירה לקראת חודש יולי שפורסמה באתר 'ירושמיים – עדכוני מזג האוויר בזמן אמת' נכתב: "מסתמן – חודש יולי (לפחות החצי הראשון) יהיה קריר יותר מיוני".

עוד נכתב על ידי בועז נחמיה, מנהל אתר 'ירושמיים': "חוץ מיום חמישי שיהיה עם עומס חום בינוני-כבד שאר הימים נראים סבירים וחלק מהם קרירים בלילות".

מנגד, בתחזית של חברת מטאו-טק לחודשי הקיץ נכתב: "חברת מטאו-טק קיבלה את התוצאות של המודל העונתי של אוניברסיטה קולומביה האמריקאית. התוצאות הראשוניות שמתבססות על חודש יוני, מצביעות על כך שחודשי הקיץ (יולי עד ספטמבר כולל) יהיו חמים מהרגיל בין 3-1 מעלות מעל הממוצע".

אז איך אומרים – שיהיה לכולנו בהצלחה.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר