פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)
פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)

יוקר המחייה – קווים לדמותו: העלייה במחירי הכרטיסים לפסטיבל חוצות היוצר

חוצות היוצר 2018 - 65 שקל לכרטיס; חוצות היוצר 2024 - 139 שקל לכרטיס. וזה עוד לא הכל - בפסטיבל השנה יופיעו פחות אמנים, כרטיס כניסה ליריד ללא המופע המרכזי עולה יותר, וגם תושבי ירושלים ישלמו יותר. אז כן, הכל התייקר - אבל האם זה לא מוגזם? העירייה: "מדובר במחירים הנמוכים ביותר בשוק, בהשוואה לאירועים דומים"

פורסם בתאריך: 27.6.24 13:57

הפסטיבל הגדול של הקיץ בירושלים, ואולי בישראל כולה, הוא כבר לא הכי נגיש והכי ידידותי. לא לכלל המבקרים בו וגם לא לתושבי העיר. יריד חוצות היוצר שיתקיים, כמדי שנה (למעט הקורנה) בחודש אוגוסט, יהיה ה-48 במספר, והוא יהיה גם היקר ביותר. שוב.

ואם עד לפני שנים לא רבות, ניתן היה באחד מימי הקיץ החמים לצאת לערב בילוי משפחתי ביריד – שכולל, כידוע, יריד אמנות, מופעי אמנות הבמה של מוסדות ירושלמים ומופע מרכזי בבריכת הסולטן – הרי שנדמה שהשנה זה פחות אפשרי. קחו משפחה ירושלמית ממוצעת – זוג + שלושה ילדים – והיא תיאלץ להיפרד, במידה שהיא חברה במועדון ההטבות 'ירושלמי', מלא פחות 445 שקל רק עבור הכניסה, לפני הוצאות נוספות על אוכל (שגם הוא צפוי להתייקר על פי ההערכות), שתייה, נסיעה בתחבורה הציבורית ועוד. יקר, לא?

אז איך נראה יוקר המחייה בירושלים (ובישראל כולה)? הנה, קפיצה קטנה אחורה בזמן:

קיץ 2018, פסטיבל חוצות היוצר – האירוע הנוצץ של הקיץ הירושלמי, מציע כרטיסים במחיר של 65 שקל לערב (עם הנחה נוספת לתושבי ירושלים).

חמש שנים מאוחר יותר – קיץ 2024 – מחיר כרטיס לפסטיבל שיתקיים בין ה-14.8 ל-26.8, במתחם חוצות היוצר ובריכת הסולטן עולה הפעם 139 שקלים.

למעלה מפי 2 יותר מאשר המחיר לפני 6 שנים. קדנציה פלוס חצי שנה של ראש העיר.

אז כן, הכל התייקר בשנתיים האחרונות, ואולי עוד יותר מכך מאז פרצה המלחמה, אבל עדיין – זה אמור להיות אירוע השיא של הקיץ הירושלמי. אירוע שממומן בחלקו על ידי עיריית ירושלים ומשרד ירושלים ומסורת – והזינוק במחיר משמעותי וכואב לכיס. בטח אם מדובר בכיס של משפחה ממוצעת (ומבלי להחשיב אולי קניית מוצר כזה או אחר באחד מעשרות הדוכנים שמציגים ביריד הססגוני).

ואם אתם חברים במועדון ההטבות 'ירושלמי', בניגוד לשנה שעברה – גם אתם תשלמו יותר. 89 שקל לערב ליחיד (לעומת 79 שקל בשנת 2023, ו-55 שקל בלבד בקיץ 2018).

העלייה, יש לציין, התרחשה באופן הדרגתי לאורך השנים. כך, בשנת 2019 – השנה הראשונה לכהונתו של משה ליאון כראש העיר – עלה מחיר הכרטיס מ-65 שקל ל-75 שקל.

בשל מגפת הקורונה, לא התקיים יריד חוצות היוצר בשנת 2020, ועם חזרתו בשנת 2021, תחת מגבלות הקורונה, שוב עלה המחיר – הפעם עד ל-80 שקל. כבר אז היו מי שהתלוננו על עליות המחירים, בטח לאור העובדה שהקורונה רק הסתיימה ורבים ליקקו עדיין את הפצעים.


פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)

פסטיבל חוצות היוצר 2023 (צילום: דור פזואלו)


זהו? לא קרוב. בקיץ 2022, מחיר הכניסה ליריד חוצות היוצר ולמופע המרכזי כבר האמיר ל-120 שקל, עם הטבה לתושבי ירושלים – כרטיס ב-79 שקל למחזיקי כרטיס ירושלמי. בשנה שעברה, 2023, המחירים שוב עלו ונעצרו על 129 שקל, כשבעיריית ירושלים עמלו ופעלו כדי להשאיר את המחיר לחברי מועדון 'ירושלמי' על 79 שקל.

וכעת? עם המלחמה, ועם יוקר המחייה שהולך ועולה – שוב בעירייה מחליטים על העלאת המחירים – 139 שקל עבור כרטיס רגיל ולא פחות מ-89 שקל עבור הירושלמים שלהם יש מועדון 'ירושלמי'.

 

 

אז נכון – הכל עלה בשנה האחרונה, אבל כאן אמורה להיכנס לעובי הקורה עיריית ירושלים, שוב – עיריית ירושלים ולא חברת אריאל אשר מפיקה עבורה את הפסטיבל – ולדאוג שטווח המחירים יהיה שווה לכל נפש. בכל זאת, ירושלים היא העיר הגדולה הענייה ביותר בישראל, בעיר חיים מספרים מפלצתיים של תושבים מתחת לקו העונה והיא מדורגת במדד סוציו-אקונומי 2 הנמוך.

מעיריית ירושלים ומחברת אריאל נמסר בתגובה: "פסטיבל חוצות היוצר הינו אירוע דגל בעיר הבירה ויריד התרבות מהגדולים והמושקעים בישראל, שמופק בצורה מוקפדת ובסטנדרטים בינלאומיים. הפסטיבל משלב בתוכו, בין השאר, הופעות מלאות של מיטב האמנים ומגוון רחב של עולמות תוכן ותרבות לכלל המגזרים באוכלוסייה. בכל שנה, מגיעים אליו כ-100 אלף מבקרים, מכל הגילאים ומכל רחבי הארץ.

"השנה, הפסטיבל גדול ומושקע הרבה יותר משנים קודמות מבחינת ההפקה, התוכן וההופעות וכפועל יוצא מכך, עלויות ההפקה עלו. כל ההכנסות מהפסטיבל מופנות לכיסוי עלויות אלו. בנוסף, בשנים האחרונות נרשמה עליית מחירים משמעותית ורוחבית בתחומי הבידור, התרבות וההפקה. עדיין, מדובר במחירים הנמוכים ביותר בשוק, בהשוואה לאירועים דומים, המשלבים ירידי תרבות והופעות מוזיקה מלאות ובפרט בהשוואה להופעות מוזיקה בלבד, שאינן במסגרת פסטיבל. קל וחומר לתושבי ירושלים הרשומים לכרטיס 'ירושלמי', אליו כלל תושבי העיר זכאים להירשם ללא עלות".

עוד נמסר: "לחוצות היוצר מוענקים גם הנחות ומבצעים רבים לכל ההופעות. לדוגמא, בנוסף למחזיקי כרטיס ירושלמי (89 שקלים), לוועדי עובדים וגם דרך גופים נוספים. עוד יצוין כי מחיר הכניסה לפסטיבל בלבד היא סמלית ועומדת על 35 שקל".

בעיריית ירושלים מציינים כי הפסטיבל השנה גדול ומושקע יותר משנים קודמות – אז יש לציין כי מבחינת מספר הערבים המספר נשאר זהה לשנים עברו – 11 ערבים. מבחינת האמנים המופיעים – הרי שהשנה ירד מספר האמנים ל-18 לעומת 21 בשנה שעברה.

זאת ועוד, יש לציין כי גם מחיר הכניסה ללא הופעה עלה – מ-30 שקל בשנה שעברה, ל-35 שקל השנה. בנוסף, על פי כל ההערכות של הגורמים המעורבים, סביר להניח שגם המחירים במתחם האוכל יהיו גבוהים יותר מאשר היו בשנה שעברה.


פסטיבל חוצות היוצר בירושלים (צילום: דור פוזאלו)

פסטיבל חוצות היוצר בירושלים (צילום: דור פוזאלו)


רשימת המופעים בחוצות היוצר

  • רביעי, 14.8 – אבי גפן והתעויוט | מרסדס בנד – 2 מופעים.
  • חמישי, 15.8 – רמי וריטה – המופע המשותף.
  • מוצ"ש, 17.8 – החברים של נטשה.
  • ראשון, 18.8 – שריד חדד | טיפקס – 2 מופעים.
  • שני, 19.8 – אושר כהן.
  • שלישי, 20.8 –אודיה מארחת את תיסלם – 2 מופעים.
  • רביעי, 21.8 – פוליקר תיסלם.
  • חמישי, 22.8 – שלומי שבת | הפרויקט של רביבו – 2 מופעים.
  • מוצ"ש, 24.8 – דני סנדרסון | התקווה 6 – 2 מופעים.
  • ראשון, 25.8 – איתי לוי | נסרין – 2 מופעים.
  • שני, 26.8 – ישי ריבו.

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להפסיק לקנות כרטיסים ולהצביע ברגליים

    כשהיינו ילדים הכניסה הייתה חינם

  2. ירושלמית

    תמשיכו להתבכיין וללכת. תמשיכו להתבכיין ולקנות. תמשיכו להתבכיין ותטוסו. ברגע שנפסיק לתת יד לעושק הכל פה יירד. עיריית ירושלים אתם חרא של עירייה, במקום לעזור לאזרחים אתם עושקים אותנו בכל דרך מדוחות חניה, והנה עד כניסה לחוצות היוצר…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר