נחלאות: פחות רכבים, יותר הולכי רגל (צילום הדמיה: ארד סימון אדריכלים)
נחלאות: פחות רכבים, יותר הולכי רגל (צילום הדמיה: ארד סימון אדריכלים)

מחסומים חכמים, מיתון תנועה וחניה לדיירים בלבד – לקראת שינויים דרמטיים בנחלאות

אחרי שנים ארוכות של תלונות על עומסי תנועה ובעיות חניה - האם נמצא הפתרון שיספק את תושבי נחלאות? בכניסות לשכונה, באזור שבין אגריפס לבצלאל, יוצבו מחסומים חכמים שיאפשרו כניסה וחניה רק לבעלי תו אזורי. "התוכנית צפויה לחולל שינוי דרמטי", קובע יו"ר המינהל הקהילתי אופיר לנג. ומה יעשו בעלי המקצוע?

פורסם בתאריך: 27.6.24 10:41

ביום ראשון הקרוב, 30.6, תחל עיריית ירושלים בביצוע עבודות שישנו את פניה של שכונת נחלאות. מדובר על עבודות להתקנת מחסומים אלקטרונים חכמים שיוצבו ברחובות המובילים לשכונה, ולמעשה ימנעו מעבר של כלי רכב שבעליהם אינם מתגוררים בנחלאות.

בשלב הראשון יבוצעו עבודות ברחובות הנציב ושומרון. מדובר יהיה על מחסומים אלקטרונים אשר ייפתחו באופן אוטומטי לרכבים הנושאים תו חניה אזורי 6 (תושבי נחלאות), ויאפשרו להם ורק להם להיכנס לתחום הרחובות ובהמשך – לתחום השכונה כולה.

המטרה, כך אומרים במינהל קהילתי לב העיר, שעמל על התוכנית בשיתוף עיריית ירושלים, היא "הסדרת התנועה והחנייה בשכונת נחלאות, כדי לאזן בין צורכי מגורי התושבים, פעילות הסוחרים והמבקרים. זוהי בשורה גדולה עבור התושבים, שכן עמדנו על כך כי כל החניות בנחלאות-צפון (בין אגריפס לבצלאל) יוכשרו לטובת בעלי תו אזורי בלבד 24/7".

השינוי המשמעותי בנחלאות הוא חלק מתוכנית כוללת רחבה יותר, שבמסגרתה, כפי שפורסם ב"כל העיר", יהפוך רחוב אגריפס לחד סטרי בסופי שבוע, כאשר הנתיב שייסגר לתנועת אוטובוסים (מכיוון רחוב כי"ח לשוק קניון) בימים חמישי ושישי יהפוך למדרחוב. "התוכנית צפויה לחולל שינוי דרמטי בפתרון מצוקת החנייה הקשה בנחלאות", אומר יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג. "והיא משתלבת עם פיילוט הכשרת חלק מאגריפס לנת"צ לאורך השבוע, ולחד סיטרי בסופי שבוע, באופן שיחולל שינוי תנועתי בהפיכת הרחוב לבטיחותי ונגיש יותר להולכי רגל".

 

 

הסדרי התנועה והחניה החדשים בנחלאות

– הצבת מחסומים אלקטרוניים חכמים בכניסות לנחלאות-צפון, שתאפשר תנועה וחניית רכבים של בעלי תו 6 בלבד בשכונה. המחסומים יפתחו אוטומטית לרכבים עם תו אזורי.

– הכשרת רחובות ארנון, אליהו סלמן, הרב בראשי, חכם שלום, ירמוך ונהר פרט לטובת בעלי תו אזורי 6 בלבד 24/7.

מיתון עומסי תנועה באגריפס

– רחוב אגריפס יהפוך לנת"צ בלבד במקטע שבין רחוב שילה עד כי"ח, למעט לבעלי תו אזורי 6 שתתאפשר עבורם נסיעה חופשית בנת"צ.

– כיוון התנועה ההפוך – מכי"ח לשוקניון – ימשיך לתפקד כנת"צ בלבד בימים ראשון עד חמישי בשעה 18:00.

– בימי חמישי בשעה 18:00 ועד לכניסת השבת ביום שישי רחוב אגריפס יהפוך לחד סטרי ובחלקו למדרחוב, כאשר ייסגר לתנועת אוטובוסים מכיוון כי"ח.

– תנועת האוטובוסים בציר תופנה למסלול עוקף (דרך רחובות עליאש ובצלאל). הכניסה והיציאה של רכבים מהרחובות המתחברים לאגריפס תתאפשר כסדרה.

 

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. מיצובארו

    בסדר גמור. אבל האם ינהלו גם את הנושא? האם התושבים סוף סוף ישלמו על התו לאור זאת שהם משתמשים במשאב ציבורי שעכשיו ברור שכולם מממנים? האם לפחות יגבילו אותם לתו בודד למשק בית ומי שירצה להחזיק עוד רכבים פשוט יעשה מנוי בתשלום לאחד החניונים מסביב? אני משער שאנחנו נמשיך לסבסד אותם ובסוף הם ימלאו את כל החניות לעצמם ואז שוב יגיעו תלונות על ״מצוקת חניה״

  2. רמתי

    ומה עם רכבים של נותני שירות? מוניות?
    חשוב גם לטמון את קוי החשמל באדמה, האם זה ייעשה מתישהוא?

  3. הנוסע

    זו התקדמות יפה בכיוון הנכון.
    בשלב הבא אולי אפשר יהיה להפנים שגם התושבים הגרים בסמיכות (ולא רק המבקרים) מנצלים באופן בלתי יעיל משאב טבעי מוגבל ומצומצם, דהיינו שטחים ציבוריים שהציבור כמה להשתמש בהם. וזאת במקום להפקיר אותם לצרכי חניה בלבד.

    ואז השונה תוכל להיראות ולפתקד אחרת לגמרי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר