כיכר ספרא
כיכר ספרא

מאות תושבים התלוננו שהעירייה עיקלה להם את חשבון הבנק – זו הסיבה ההזויה שנמצאה

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניה אנגלמן בדק ומצא כי מאות אלפי דברי דואר לא חולקו לתושבי ירושלים. בין פריטי הדואר - הודעות קנס ודרישות תשלום ששלחה עיריית ירושלים לתושבים, ולאחר שלא שולמו - עוקלו חשבונתיהם. לאחר הבדיקה נמסר מהדואר כי מנהל היחידה הרלוונטית הושעה

פורסם בתאריך: 24.6.24 16:12

מאות תושבי ירושלים, מרביתם תושבי מזרח העיר, נדהמו לגלות כי העירייה עיקלה את חשבונם עקב אי תשלום חובות, כל זאת מבלי, שלטענתם, קיבלו התראה מוקדמת על כך. פניות לעירייה לא הועילו, ובכיכר ספרא התעקשו כי שלחו את הקנסות ואת דרישות התשלום לתושבים.

באין ברירה – פנו התושבים למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, ואז התגלה כי כ-400 אלף פריטי דואר שיועדו עבור תושבי ירושלים (מרביתם, כאמור, תושבי מזרח ירושלים) לא הגיעו ליעדם.

מהנציבות נמסר כי "לנציבות הגיעו תלונות חוזרות ונשנות מתושבי ירושלים, בעיקר ממזרח העיר, על כך שעיריית ירושלים עיקלה את חשבונם עקב אי-תשלום חובות, מבלי שקיבלו כל התראה מוקדמת על כך. בדיקת הנציבות העלתה שהעירייה מסרה לדואר ישראל את הודעות הקנס ודרישות התשלום ושילמה לה על שליחתן לחייבים, אולם לא נמצא תיעוד לכך שחברת הדואר אכן שלחה את הודעות הקנס ודרישות התשלום".

בשל החזרה של התלונות על עצמן ולאור העובדה שעיריית ירושלים הציגה את ההוכחות כי הם נשלחו – החלו בנציבות תלונות הציבור לבדוק לעומק את הבעיה. בבירור מערכתי שבוצע נמצא כי כ-400 אלף דברי דואר שהופנו בין 2021 ל-2023 ליחידת הדואר המרכזית במזרח ירושלים לא חולקו לתושבים כנדרש.

עוד העלתה הבדיקה כי "צוות העובדים ביחידה הסתיר כמויות גדולות של דברי דואר שלא טופלו בחדרי בית הדואר. 96 אחוז מכלל דברי הדואר שלא חולקו היו של לקוחות גדולים, ובהם עיריית ירושלים ורשות המיסים בישראל, וכללו 265,000 דברי דואר רשומים".


מתניהו אנגלמן (צילום: לע"מ)

מתניהו אנגלמן (צילום: לע"מ)


 

 

הנציבות, כמעט מיותר לציין, פנתה לדואר, שבתגובה מסרה כי השעתה את מנהל היחידה, ושפנתה לרשויות ששלחו את דברי הדואר לשם החזר של דמי משלוח על סך כ-1.5 מיליון שקל.

***

בתוך כך, בדוח שמפרסם המבקר והנציב מתניהו אנגלמן מצוין כי 52.6 אחוז מהתלונות שהגיעו לנציבות נמצאו מוצדקות. על פי הדוח, 5,183 תלונות, אשר מהוות כ-23 אחוז מכלל התלונות שהוגשו לנציבות, עסקו בגופי השלטון המקומי. כעשר אחוז מהתלונות – 522 במספרים מוחלטים – התקבלו על עיריית ירושלים.

43 אחוז מהתלונות שלנציבות הייתה סמכות לברר אותן בשנת 2023 נמצאו מוצדקות או באו על תיקונן (שיעור קרוב לזה של שנת 2022 – 44 אחוז). 31.4 אחוז מהתלונות שטופלו בשנת 2023 עסקו בנושא השירות לציבור – ו-52.6 אחוז מהן נמצאו מוצדקות. בשנת 2023 קיבלו מתלוננים שפנו לנציבות תלונות הציבור ואחרים שהושפעו מהחלטות הנציבות סכום כולל של כ-33.4 מיליון שקל. בשל חשיבות הנושא, תפרסם הנציבות בשנת 2024 דוח מיוחד שיעסוק בנושא טיב השירות שנותנים הגופים הציבוריים במדינת ישראל.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. שלטון הערב רב

    נו,משהו מהאחראים לכך שאזרחים החיים שלהם התהפכו,נכנס לכלא,הטילו עליו קנסות,עיקלו לאיזה אחראי את החשבון,פיטרו אותו ללא פיצויים,
    סביר להניח ששום דבר מזה לא קרה וגם לא יקרה
    אז אפשר להתעמר באזרחים,אף אחד לא ישלם מחיר,ככה זה במדינת שלטון הערב רב.
    בקשר לדו"ח המבקר,אפשר לנקות בו את העכוז.את מי זה מעניין,

  2. טל

    חח זה מה שקרה לי רק עם משהו אחר על חבילה שהיית אצלם קרוב לחודש ולא קיבלתי שום הודעה שבדקתי את המספר ורואים שחור על גבי לבן שזה אצלם המוקדנית שיקרה לי שאין פתאום למחרת שולחים לי הודעה על החבילה רק אחרי שפניתי אליהם מוזר מישהו בדואר מנסה לעשות קופה על חשבון אנשים צריך לעשות בדיקה מה הולך שם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר