ניסים שטרית 1- מתוך 'רב הנסתר', באדיבות כאן 11
ניסים שטרית ז"ל (מתוך 'רב הנסתר', באדיבות כאן 11)

רצח הנער ניסים שטרית ז"ל: הפרקליטות מערערת על שחרור אחד החשודים

בשנת 1986 נחטף, הוכה ונרצח ניסים שטרית ז"ל, אז נער בן 16, ונקבר על ידי רוצחיו ביער אשתאול. כ-35 שנה לאחר מכן, בעקבות הסרט 'רב הנסתר', נתגלו הרוצחים, אולם בית המשפט המחוזי החליט לשחרר את בנימין זאב, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל, בטענה כי העבירה התיישנה בשל אי ביצוע פעולות חקירה העוצרות את מרוץ ההתיישנות. על טענה זו מערערעת כעת הפרקליטות

פורסם בתאריך: 23.6.24 08:08

ניסים שטרית ז"ל נחטף, הוכה, נרצח ונקבר ביער אשתאול בידי חסידיו של מנהיג כת 'שובו בנים' אליעזר ברלנד. על העבודות הללו כמעט ואין עוררין, למעט חותמת סופית של בית המשפט. הרצח של שטרית ז"ל אירע, כפי שפורסם, בשנת 1986 בשל הפרת קוד הצניעות של הכת.

החשודים ברצח נתפסו באיחור של כ-35 שנה ולאחר חקירה לא ארוכה – חלקם הודו ושחזרו, קשרו את עצמם לאירועים וברלנד עצמו, כך פורסם בכלי התקשורת וב"כל העיר", אף שוחח עם אחיו של שטרית והתנצל בפניו.

בין החשודים – בנימין זאב, שבזמן הרצח היה מקורב מאוד לברלנד ולצמרת של 'שובו בנים'. אולם בית המשפט המחוזי הורה לפני מספר חודשים על שחרורו בטענה כי העבירה התיישנה בשל כך שחלק מהפעולות שביצעה המשטרה לא היוו פעולות חקירה העוצרות את מרוץ ההתיישנות.



כעת, הדרמה הזו נמשכת – והפרקליטות הגישה ערעור לבית המשפט העליון נגד שחרורו של זאבי והמשך העמדתו למשפט. בפרקליטות טוענים ויטענו בבית המשפט כי בוצעו פעולות כאלה ואחרות, וכי בית המשפט המחוזי טעה בפרשנות שנתן להן.

כך למשל, מציינים בפרקליטות בערעור כי בשנת 2010 נאספו מבני משפחת שטרית דגימות די.אן.איי. לטענת הפרקליטות מדובר על חלק מפעולות חקירת האירוע – אז היעלמותו של שטרית שכן לא היה ברור וידוע כי הוא נרצח (מאחר שלא נמצא גופה במשך עשרות שנים). לעומת זאת, בית המשפט המחוזי, כך תטען הפרקליטות, טעה לחשוב שמדובר בפעולות שנעשו במטרה להעביר דגימות למאגר הנעדרים ולא כחלק מחקירת הפרשה.

 

 

כאמור, הפרקליטות תטען שלא כך הדבר. שמדובר בהמשך של פעולות חקירה בתיק – ועל כן נקטע מרוץ ההתיישנות בעבירת הרצח שיוחסה לזאבי.

על פי כתב האישום, בערב יום 23.1.28 פיתתה הקבוצה (חסידי ברלנד שביצעו את הרצח, ר"ג) את המנוח בתרמית להגיע לדירה בה המתינו ביחד עם אישה החברה בקהילה. כאשר הגיע המנוח לדירה התנפלו עליו שניים מהקבוצה והכו אותו בכל חלקי גופו. לאחר מכן, המשיב (בנימין זאבי, ר"ג) ביחד עם שרביט הכניסו אותו בעל כורחו לרכב ונסעו כשאדם נוסף נוהג ברכב. בהנחיית המשיב (זאבי) הובל המנוח ליער אשתאול, שם המתינו להם אנשים נוספים. המשיב (זאבי) ושרביט הוציאו אותו בכוח מהרכב ועם הוצאתו מהרכב החלו כל הנוכחים להכות את המנוח במכות חזקות בגופו ובפניו במשך כמה דקות, עד שהכריז אחד התוקפים כי המנוח מת. המשיב (זאבי) ושאר הנוכחים קברו את המנוח בבור ביער וכיסו אותו באדמה. לאחר מכן נסעו בחזרה לירושלים ועדכנו את ברלנד כי הכאת המנוח הסתיימה במותו".

כידוע, כפי כפי שפורסם, הפרשה נחשפה בעקבות הסרט 'רב הנסתר' של היוצרת והעיתונאית שני חזיזה ששודר בכאן 11. בסרט ישנם עדויות אשר קושרות את משמרת הצניעות של 'שובו בנים' לפרשת רצח אברהם אדרי ז"ל וההיעלמות של ניסים שטרית. בעקבות הסרט החליטה המשטרה לפתוח מחדש את החקירה ובתחילה הוציאה צו איסור פרסום גורף, כולל על עצם קיומה של החקירה, וזאת מחשש לשיבוש הליכים. לפני כשלושה שבועות – לאחר כשנה וחצי ממועד שידור הסרט, הפכה החקירה לגלויה עם מספר מעצרים של חסידים בעבר או בהווה של קהילת 'שובו בנים'.

בהמשך חלקם נשברו בבית המשפט, הודו במיוחס להם, שחזרו את המקרה וביער אשתאול אף אותרו שרידים כאלה ואחרים.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר