כביש הגישה המשני למבשרת ציון, צבי זכר ודרבן הודי שנדרסו בכביש (צילומים: דב גרינבלט, עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע)
כביש הגישה המשני למבשרת ציון, צבי זכר ודרבן הודי שנדרסו בכביש (צילומים: דב גרינבלט, עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע)

הכניסה המשנית למבשרת ציון תיסגר? העתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי

החברה להגנת הטבע עתרה לבית המשפט בדרישה להוצאת צו לסגירת כביש הגישה הזמני למבשרת ציון מכיוון כביש 1, ולאפשר את המעבר בו לרכבי חירום בלבד. "עלול להביא לחיסול כללי של חיות בר הנמצאות בסכנת הכחדה"

פורסם בתאריך: 20.6.24 12:03

תושבי מבשרת ציון – שימו לב: בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, צפוי לדון בקרוב על סגירה מחדש של כביש הגישה הזמני ליישוב (שממוקם עוד לפני מנהרת הראל לבאים מכיוון ירושלים), זאת בעקבות עתירה הדורשת לאפשר נסיעה בכביש אך ורק לרכבי חירום, ביטחון והצלה.

את העתירה הגישה החברה להגנת הטבע, והיא מופנית נגד ועדת המשנה להקלות, של הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות, ונגד הוועדה לתשתיות לאומיות. בעתירה, כאמור, מבקשת החברה להגנת הטבע להוציא צו לסגירת הכביש (חוצה נחל ארזה), כך שיתאפשר מעבר רק לרכבי חירום. בעתירה נכתב, בין השאר, כי "המשך פעילות הכביש, עלולה להביא לחיסול כליל של חיות בר, הנמצאות בסכנת הכחדה, במרחב זה".

יצוין כי העתירה של החברה להגנת הטבע מגיעה לאור ריבוי מקרים של הרג חיות בר בתאונות דרכים מאז נפתח הכביש לכלל הציבור.


כביש עוקף נחל ארזי (צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע)

כביש עוקף נחל ארזי (צילום: דב גרינבלט – החברה להגנת הטבע)


בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אסף רוזנבלום ואסף בן לוי, מצוין כי נחל ארזה הוא מהחשובים ביובלי עמק ארזים ונחל שורק. "זהו נחל בעל מורכבות מבנית גדולה, שפע מקורות מים ומזון ועל כן הוא עשיר בצורה יוצאת דופן בחיות בר גדולות, חלקן בסכנת הכחדה עולמית", נכתב בעתירה.

עוד על פי העתירה: "בסקר אקולוגי שבוצע על ידי מכון דש"א, הוכר נחל ארזה כבעל ייחוד חזותי ותרבותי, המשמש כאזור טיולים, הצמוד ליישובים… למרות שנחל ארזה נמצא בין יישוב, לכביש ראשי, הוא קיבל 1, ציון גבוה מאוד, בסקר, במדד הערכיות הנופית".


עוקף נחל ארזה (צילום מסך: גוגל מפות)

(צילום מסך: גוגל מפות)


 

 

בעתירה מסבירים אנשי החברה להגנת הטבע את חשיבות של נחל ארזה ועל היותו חלק חשוב "ששומר על ההפרדה בין אזור הפיתוח של מבשרת ציון, לבין השטחים הפתוחים של נחל שורק… למרות קרבתו של נחל ארזה, למערכת כבישים מסועפת ופעילות אדם בחלקו התחתון, מדובר באחד מהאזורים העשירים בצומח וחיות בר גדולות. בנוסף, נחל ארזה, הוא מוקד פעילות לחיות בר, היות והגישה של אדם אליו, קשה והנגישות של חיות הבר למקווי מים, גדולה… בתצפיות שנערכו במהלך השנים, בנחל וביובליו, תועדו מגוון יונקים גדולים, שכוללים בין היתר, את הצבי הישראלי, מין בסכנת הכחדה עולמית, וצבוע מפוספס, הטורף הגדול בישראל. בתחום הנחל, אף נצפתה פעילות גורי צבוע, דבר המעיד על מאורה פעילה, בתחום הנחל".


צבי זכר שנדרס בכביש (צילום: עמיר בלבן - החברה להגנת הטבע)

צבי זכר שנדרס בכביש (צילום: עמיר בלבן – החברה להגנת הטבע)


בהמשך מצוין כי "לפי נתוני התצפיות של רשות הטבע והגנים, בסביבת הכביש הזמני, פעיל עדר צבאים ולכן המשך נסיעה שוטפת של כלי רכב לאורכו, צפויה להביא לדריסות נוספות, של מין רגיש ובסכנת הכחדה זה, ואף לחיסולו כליל, במרחב זה… הואיל והכביש הזמני, פוגע קשות בתפקוד האקולוגי של נחל ארזה ויובליו, מוביל לדריסות של חיות בר, המוכרזות כערכי טבע מוגנים, יש להחזיר את התפקוד האקולוגי לנחל, על ידי סגירת הכביש וביצוע שיקום נופי מלא".


דרבן הודי שנדרס בכביש (צילום: עמיר בלבן - החברה להגנת הטבע)

דרבן הודי שנדרס בכביש (צילום: עמיר בלבן – החברה להגנת הטבע)


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. חיה צייכנר

    מחזקת את ידיה של החברה להגנת הטבע, באין משרד ממשלתי בישראל.

  2. חלם זה פה

    ברור. בואו נסגר את כל הכבישים כי יש תאונות.
    מדינת חלם. תמצאו פתרונות. אל תגרמו ל-20 בעיות נוספות בגלל בעיה אחת.
    הכניסה הזו עוזרת מאוד למי שגר במבשרת ואין לי ספק שהגברת שהגיבה לפניי "מחזקת את החברה להגנת הטבע" כי היא לא גרה במבשרת או בגלל שקוראים לה חיה.

  3. ירון

    סוף סוף אנשי שמאל עושים משהו טוב(וכן זה בדרך כלל מגיע מהשמאל החברתי)
    עכשיו מצופה למצוא תקציב ולעשות להם מעברים מעל או מתחת ,ולגדר איפה שאין מעבר,אפילו מטיילים יהנו מזה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר