המחאה אתמול ברחוב עזה (צילומים: דוברות המשטרה)
הפגנה סוערת ברחוב עזה (צילומי ארכיון: דוברות המשטרה)

בעוד כשעה – הכבישים שייחסמו לקראת הפגנת הענק מול הכנסת

משטרת ירושלים מעדכנת כי החסימות באזור הכנסת יחלו בסביבות השעה 16:00. יצוין כי קטע הכביש ברחוב עזה כבר נסגר לתנועה. האם הערב תצליח המשטרה למנוע פריצה והבערת אש על הכביש?

פורסם בתאריך: 18.6.24 08:19

עדכון אחרון: 18.6.24 15:10

***עדכון 15:00***

משטרת ירושלים מעדכנת כי במסגרת ההיערכות לקראת ההפגנה שצפויה הערב (שלישי), החל מהשעה 16:00 ייסגרו באזור ההפגנה מול הכנסת צירים שונים. יצוין כי רחוב עזה במקטע שבין ארלוזורוב להרצוג כבר נסגר לתנועה, ובמשטרה ינסו למנוע את המראות שנראו אמש – אז פרצו חלק מהמפגינים מחסומים והבעירו אש על הכביש.

כך או כך, על פי הודעת המשטרה – לקראת השעה 16:00 ייחסמו הצירים הבאים:

קפלן, רופין מצומת השעון ועד בן צבי, רבין- מלורך ועד בן צבי. כמו כן, ייתכנו חסימות נוספות ברחובות נוספים ואלו המובילים למקטעים אלו, ויתכנו עומסי תנועה באזור מרכז העיר ירושלים והכניסה לעיר.

המלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך:

– בעקבות עומסי התנועה הצפויים, מומלץ להימנע מנסיעה באזור הכנסת בשעות הערב. מומלץ להסתייע ביישומי הניווט ו/או בשירות התחבורה הציבורית אל העיר ירושלים ובתוכה.

– ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ובסובלנות. יש להישמע להוראות השוטרים שיפעלו להכווין את התנועה.

הנחיות לציבור המוחים:

– חל איסור מוחלט לקיים מחאות בשטח חסינות הכנסת או לבצע מעשים שישבשו את הפעילות התקינה במשכן. מחאה תתאפשר במתחם ההפגנות הייעודי שהוקצה לשם כך ושבו התקיימו מחאות רבות בעבר.

– בהתאם לפסיקת בימ״ש והוראות הדין: לא תתאפשר מחאה בסמוך לבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור. המחאה תתאפשר רק במרחק המותר ובמקום שהוקצה לכך בלבד.

– בהתאם לחוק ולפסיקת בימ״ש- קיום תהלוכה בצירי תנועה מותנה בתיאום ואישור מראש של המשטרה. חל איסור לקיים תהלוכות בניגוד לחוק.

– במהלך המחאה חל איסור על הבערת אש, לרבות לפידים ומדורות. מעשה מסוכן זה מהווה עבירה פלילית וייאכף בהתאם.

– לא תתאפשר חסימת צירים ראשיים שלא תואמה עם המשטרה וכל ניסיון לפגיעה קשה בשגרת החיים בירושלים ובחופש התנועה של אלפי הנהגים ותושבי ירושלים. המחאה תתאפשר במקומות שהוגדרו לכך בלבד.

– יש להישמע להוראות השוטרים בשטח ולהימנע מכל גילוי אלימות וונדליזם. מעשים פסולים ופליליים מעין אלו יטופלו באפס סובלנות.

– חל איסור על הטסת רחפנים באזור, ללא תיאום ואישור מראש של המשטרה.

 

 

מוקדם יותר פרסמנו: "שבוע ההתנגדות" עליו הכריזו ארגוני המחאה נגד הממשלה, יצא משליטה כבר בערב הראשון שלו – כשאמש, שני, בשעות הערב המאוחרות החלו מתפתחים עימותים אלימים בין מפגינים (מפרי סדר לטענת המשטרה) לבין השוטרים (שהפעילו אלימות לטענת המפגינים).

במהלך כל היממה כמעט שלא נרשמו עימותים בין המפגינים, שהתרכזו באזור הכנסת, לבין המשטרה. הכאוס החל בסיום הפגנת הענק בצומת הסינמה סיטי (שנחסמה לתנועה במשך שעות ארוכות), אז החלה צעדה לכיוון בית ראש הממשלה. הצעדה תואמה מראש בין המפגינים לבין המשטרה – אלא שעם הגיעם לרחוב עזה – פרצו מאות מפגינים את המחסומים המשטרתיים, חלקם הבעירו אש על הרחוב והעימותים בינים לבין השוטרים הפכו ליותר ויותר אגרסיביים.

המפגינים טוענים לאלימות מצד המשטרה ולפציעתם של לפחות שלושה משתתפים בהפגנות שפונו לבית החולים. במשטרה, מנגד, טוענים להפרת סדר ולהפרת הסיכומים היו עם מארגני המחאה.

חסימות כבישים והסדרי תנועה

כך או כך, הערב, שלישי, כך על פי הלו"ז של "שבוע התנגדות", שוב צפויה הפגנת ענק מול הכנסת. לאחריה, למרות שהדבר לא תואם מראש, נראה כי שוב יצעדו לפחות חלק מהמפגינים אל בית ראש הממשלה ברחוב עזה – ושוב צפויים מראות לא פשוטים לחזור על עצמם.
במשטרה, כמובן, ערוכים לעוד יום של הפגנות ומחאות. הערב צפויה המחאה להתחיל מאוחר יותר – רק בשעות הערב (19:00) ובהתאם לכך, גם החסימות יחלו מאוחר יותר.

בינתיים, הבוקר התנועה זרמה ברחוב עזה, אם כי הולכי הרגל התקשו להתהלך במרחב המיועד להם – המדרכות – מאחר ולא כל המחסומים המשטרתיים פונו ותלונות של תושבים בעניין לא טופלו.

כך או כך, רחוב עזה צפוי להיסגר הערב שוב לתנועה. המשטרה עדיין לא החליטה על שעת הסגירה ותעשה זאת על פי הערבות מצב במהלך היום.

בשעות אחר הצהריים, לקראת ההפגנה, ייסגרו לתנועת כלי רכב רחוב קפלן, ורחוב עזה בקטע שבין רחוב מטודלה לרחוב הזז. בהמשך היום בשעות הצהריים ייחסם לתנועה רחוב זוסמן, ותורחב החסימה ברחוב עזה.

בסמוך לשעת ההפגנה (19:00) צפויים להיסגר לפרקי זמן קצובים ובהתאם לצורך, הרחובות: לורך, רופין, בן צבי – מרבין ועד רופין, רמב״ן, רבין- מלורך ועד בן צבי.

יצוין כי ייתכנו חסימות נוספות ברחובות נוספים ואלו המובילים למקטעים אלו. בהתאם לחסימות – צפויים עומסי תנועה באזור מרכז העיר ולבטח שגם באזור הכניסה לירושלים.

במשטרה מסרו התייחסות באשר להפרות הסדר אמש מול בית ראש הממשלה ולטענות שנשמעו על אלימות מצד השוטרים וטוענים כי "החלה הפרת סדר והתפרעות אלימה ברחוב עזה בירושלים ע״י מאות מפרי סדר שהתפרעו במקום. אותם מפרי סדר, שהתאפשר להם להפגין כחוק במשך שעות הערב באזור הכנסת ובתהלוכה מתואמת, פרצו בכוח מחסומי משטרה רחוקים ברחוב עזה וניסו לפרוץ מחסומי משטרה הקרובים לבית רה״מ ללא הצלחה בניסיון להתקרב לבית רה"מ. כל זאת, בניגוד להוראות השוטרים, בניגוד לתיאום המוקדם של מיקום המחאה המותר ברחוב, ובניגוד לפסיקת בימ״ש בנושא המרחק המותר להפגין מבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור".

עוד טוענים במשטרה כי "הפרת הסדר וההתפרעות האלימה במקום, כללה גם מספר מקרים של תקיפת שוטרים, הבערת אש בכביש ופריצת גדרות כאמור. בעקבות כך שהמחאה הפכה להפרת סדר והתפרעות אלימה, קצין משטרה הכריז על מחאה בלתי חוקית והוראת פיזור מהמקום. מפרי הסדר לא נענו לכך, ולכן המשטרה פעלה תוך שימוש בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר בכדי להדוף את מפרי הסדר".

במהלך האירועים אמש נעצרו 9 מפגינים/מפרי סדר, חלקם נחשדים בתקיפת שוטרים והפרת סדר, ואחרים בהבעירת או בניסיון להבעיר אש בניגוד לחוק.

כתוצאה מהאירועים, כך אומרים במשטרה, נחבלו מספר שוטרים באורח קל.

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. בן ציון

    שבו בבית ותתפללו על החטופים והחילים במקום ליצר רע במדינה הטובה שלנו.

  2. הבערה

    עד שלא יחזור אחרון החטופים נמשיך במדורות מדורות מגורות מדורות

  3. פנינה

    ההפגנה תלך ותגבר, אנחנו לא מיעוט, לא אלים אנחנו אוהבי המדינה ואוהבי העם מה שקורה הממשלה זה גזל. בושה, בושה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר