השיפוצים במינהל קהילתי בית הכרם (צילום: באדיבות המצלם)
עבודות לא נגמרות - מינהל קהילתי בית הכרם (צילום: באדיבות המצלם)

אבסורד: לאחר כשנה של עבודות הנגשה – מתנ"ס בית הכרם ייפתח ללא הנגשה

לפני קצת יותר משנה, בסוף יוני 2023, נסגר מינהל קהילתי בית הכרם לטובת שיפוץ מקיף, שעיקרו הנגשה עם התקנת מעלית. לאחר עיכוב של חודשים ועצומה של תושבים - ביום ראשון ייפתח המינהל מחדש, כשהוא לא מונגש ומבלי שכלל העבודות הסתיימו

פורסם בתאריך: 13.6.24 17:49

עיריית ירושלים או עיריית חלם? מעשה שהיה כך היה: בסוף חודש יוני 2023 מינהל קהילתי בית הכרם נסגר לצורך שיפוץ והנגשה – כשהתושבים אמורים היו ליהנות בחלוף כשלושה חודשים (חצי שנה עם העיכובים המתבקשים בפרויקטים עירוניים) ממתנ"ס חדיש וממעלית.

ובכן – קפיצה של שנה בזמן – אמצע יוני 2024: ביום ראשון הקרוב, 16.6, ייפתח לקהל הרחב מתנ"ס בית הכרם המחודש. טוב – ייפתח באופן חלקי, כשלא כל העבודות הגיעו לסיומן. והמבנה גם לא מונגש.

"אם לא מספיק שהשיפוץ נמשך שנה שלמה, המתנ"ס, ששופץ בראש ובראשונה בשביל ההנגשה והמעלית, ייפתח לאחר השיפוץ בלי מעלית ובלי הנגשה", אומרת תושבת בית הכרם בשיחה עם "כל העיר". "זו לא פחות משערורייה. ועוד יותר מכך – נאמר לי שהעירייה הורתה להם לפתוח את את המתנ"ס באופן מידי, גם ללא מעלית. הם אמרו לי שאת הטענות יש להפנות כעת למחלקת הנגישות של עיריית ירושלים".

עוד מוסיפה התושבת: "לא הסתדר לי שעיריית ירושלים מפרה את החוק ופותחת מקום כשהוא לא מונגש. לכן, כתבתי לראש העיר – והוא השיב לי שאין מניעה לפתוח את המתנ"ס בלי מעלית, בדיוק כפי שהיה לפני השיפוץ והוסיף שהדבר על דעת מנהלת אגף הנגישות בעירייה. זה לא מובן לי – מדובר בפעולה מנוגדת לחוק. אין שום הצדקה לחזור למצב שהיה לפני שהחל פרויקט הנגישות. אין פה טיפת התחשבות באוכלוסיית בני הגיל השלישי ובעלי המוגבליות".

לדבריה, "ראש העיר הפנה אותי למתנ"ס כדי לעצור את הפתיחה. אני? באיזו סמכות בדיוק הוא מצפה שאעשה זאת? זו האחריות שלו. מבחינתי – שלא יפתחו בכלל את המתנ"ס. לא ייתכן שכך מתייחסים אלינו – בני הגיל השלישי, שלא לדבר על בעלי המוגבליות. זו שערורייה".

 

 

יצוין כי במתנ"ס בית הכרם מדגישים כי אין שום סיבה שלא לפתוח את המתנ"ס, בטח לאור העובדה שהשיפוץ ארך כשנה שלמה ובזמן הזה לא היה מענה ראוי לאוכלוסיית השכונה.

והמעלית? על פי עיריית ירושלים – המעלית מותקנת וממתינה להגעתם של טכנאים ממכון התקנים כדי שיאשרו את הפעלתה. מכאן הגרסאות מתחלקות. בעירייה טוענים כי הטכנאים של מכון התקנים נמצאים במילואים ואין כרגע דרך לבצע את בדיקות התקינות עד לחזרתם מהמלחמה.

הבעיה היא שבמכון התקנים מסרו ל"כל העיר" ששום הזמנת עבודה לבדיקת תקינות המעלית לא התקבלה. יתרה מכך, במכון התקנים מדגישים כי ישנם 20 טכנאים שיכולים לאשר את הפעלת המעלית – וכי מרגע קבלת הזמנת עבודה, בתוך שלושה ימי עסקים יגיע טכנאי מטעמם.

מהעירייה נמסר בתגובה: "על פי הנחיות החוק, על העירייה להשלים את הנגשת המבנה המדובר עד למרץ 2025. העבודות לביצוע המעלית הסתיימו. בימים אלו, עוברת המעלית בדיקות פנימיות על ידי חברת המעליות והיא ממתינה לאישור תקינה על פי הנדרש בחוק. בשל המלחמה, קיים קושי לתאם בדיקת תקינה למעלית, וזאת מכיוון שהטכנאים הרשאים להורות על הפעלת המעלית במכון התקנים – מגויסים.

"עד להשמשת המעלית, יופעל הבניין כפי שהופעל טרם ביצוע עבודות ההנגשה. כמו כן, יקיימו פעילויות עבור אנשים עם מוגבלות במקומות מונגשים, במינהל ובאתרים נוספים בשכונה. עיריית ירושלים פועלת אל מול המכון לתיאום בדיקת תקינה בהקדם, זאת במטרה לסיים את הנגשת המבנה לטובת כלל המשתמשים במתחם".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. מתי בחירות?

    ההנהלה של המינהל (הועד המנהל) אמורה לסיים את הקדנציה עוד שנה. ביולי. נראה אם יסיימו את ההנגשה עד אז….

  2. גל

    אנשים עושים בבית שיפוצים והתקנת מעליות וזה לוקח שבועות ספורים.
    השלטון המרכזי מנסה להנגיש בניין, ושנה לא מספיקה.
    בינתיים, כמה מיליונים נשפכו לשוא?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר