אלירן מזרחי ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)
אלירן מזרחי ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)

הצדק נעשה: אלירן מזרחי ז"ל יובא מחר למנוחות בבית הקברות הצבאי בהר הרצל

סוף לסאגה המיותרת - משרד הביטחון וצה"ל אישרו כי מזרחי ז"ל, לוחם מילואים שסבל מפוסט טראומה ושם קץ לחייו רגע לפני שגויס שוב בצו 8, יזכה להלוויה צבאית - ביום חמישי בשעה 12:00 - רגע לפני שהמשפחה עתרה לבג"ץ ולאחר מאבק שנמשך מאז יום שישי

פורסם בתאריך: 12.6.24 20:59

עדכון אחרון: 13.6.24 07:14

הצדק נעשה: אלירן מזרחי ז"ל, לוחם המילואים שסבל מפוסט טראומה ושם קץ לחייו, "יזכה" להלוויה צבאית – כפי שדרשה משפחתו מלכתחילה, ויובא למנוחת עולמים בבית הקברות בהר הרצל ביום חמישי, 13.6, בשעה 12:00. תושבי מעלה אדומים מוזמנים לחלוק לאלירן ז"ל כבוד אחרון עם דגלי ישראל החל מהשעה 10:00 לאורך הציר הראשי של דרך קדם – אבני החשון, כיכר יהלום, קניון אדומים, עירייה, כיכר הגשר.

מזרחי ז"ל, בן 40 ממעלה אדומים, שם קץ לחייו ביום שישי שעבר, כאשר ככל הנראה הלחץ הנפשי והטראומה ממנה סבל בשל שירות ארוך של 186 ימים במילואים הכריע אותו. עוד קודם לכן, כך סיפרה משפחתו, הוא קיבל צו 8 והיה אמור להיכנס, שוב, לרצועת עזה עם הצוות שלו.

לאחר שמזרחי ז"ל שם קץ לחייו, צה"ל ומשרד הביטחון בישרו למשפחה כי הוא אינו זכאי להלוויה צבאית מכיוון ש"בעת מותו אלירן ז"ל לא היה חייל ולא בשירות מילואים פעיל". הדבר עורר זעם כבד מצד המשפחה ומצד הציבור, כשכולם לא הצליחו להבין ו/או לקבל את ההחלטה.

 

 

 

משפחתו של אלירן ז"ל הכריזה כבר ביום ראשון האחרון כי הדבר לא מקובל עליה, וציינה כי אם יהיה צורך – תוגש עתירה לבג"ץ בנושא. במקביל, קיבלה המשפחה אישור של רב שלא לקבור את אלירן ז"ל, ובנוסף פעלה בכל דרך אפשרית כדי לשכנע את משרד הביטחון – כולל מכתב שעליו חתמו למעלה מ-40 חברי כנסת.

במהלך החג הוחלט במשרד הביטחון ובצה"ל לאשר את דרישת המשפחה לקיום לוויה צבאית, וזאת רגע לפני שתוגש עתירה לבית המשפט העליון (היתה אמורה להיות מוגשת מחר, חמישי).

גיבור ישראל אלירן מזרחי ז"ל – נוח על משכבך בשלום.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אלון

    גזענות הצבאית קיימת ונושמת מזרחי שווה פחות תביישו לכם אנשי משרד ביטחון בושה היא שלכם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר