השריפה במוזיאון ישראל (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה מחוז ירושלים)
השריפה במוזיאון ישראל (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה מחוז ירושלים)

השריפה שאיימה על מוזיאון ישראל: חשד ראשוני להצתה במספר מוקדים

מבדיקה ראשונית של חוקרי כבאות והצלה ירושלים עולה כי השריפה שהשתוללה אתמול בעמק המצלבה, ואף גרמה לנזק לאחד מגגות המבנים במוזיאון ישראל, נגרמה ככל הנראה מהצתת אש במספר מוקדים. החקירה נמשכת

פורסם בתאריך: 3.6.24 10:13

חוקרי השריפות של כבאות והצלה ירושלים חושדים כי השריפה שהשתוללה אתמול (ראשון, 2.6) בעמק המצלבה ואיימה לפגוע במוזיאון ישראל – ממוסדות התרבות המובילים בישראל – נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת. החשד הזה מבוסס בשלב זה על חקירה ראשונית של האירוע, כשבשלב זה ישנו חשד שעדיין לא נבדק לגמרי שהאש החלה במספר מוקדים שונים – מה שמעלה את החשד להצתה מכוונת.

כזכור, כתוצאה מהשריפה שהשתוללה אתמול במשך למעלה משעתיים, פונה מוזיאון ישראל ממבקרים, הלהבות הגיעו לרחבה ואחד מגגות המבנים נפגע קלות. נזק כבד ומשמעותי הרבה יותר נמנע הודות למאמצי הכיבוי של למעלה מ-20 צוותים ו-6 מטוסי כיבוי שפעלו בזירה.

 

 

 

אם אכן יאומת החשד הראשוני כי מדובר בהצתה מכוונת – הרי שישנה תופעה קשה בחודש האחרון של הצתות שריפות חורש בכל רחבי העיר. כפי שכבר פורסם ב"כל העיר" – הצתות מכוונות הובילו למספר שריפות במהלך חודש מאי, כולל השריפות הגדולות והמשמעותיות שהשתוללו בסמוך להר חומה, בסמוך לפסגת זאב ובסמוך להר שלמה.

בשכונות קו התפר החשד הוא שמדובר בהצתה על רקע טרור, כשעד כה למשטרה אין קצה חוט לגבי המציתים, והחקירה בעניין נמשכת.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר