זירת התאונה שבה נהרג יואל דוד לנאו ברוממה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
זירת התאונה קטלנית ברוממה (צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה)

פי 3 יותר מהבאה אחריה: ירושלים – העיר המסוכנת ביותר לילדים עד גיל 14

מנתוני הלמ"ס אשר עובדו על ידי עמותת אור ירוק, השעות המסוכנות ביותר להיפגעות ילדים בתאונות דרכים הן בין 16:00 ל-19:00. עוד עולה מהנתונים - ירושלים מובילה בפער ענק במספר הילדים שנפגעו - בשנה שעברה ובעשור האחרון

פורסם בתאריך: 2.6.24 08:13

הורים שימו לב – ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר להיפגעות ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר עובדו על ידי עמותת אור ירוק ופולחו לפי ערים ולפי השעות המסוכנות ביותר ביום – בהן נפגעו הכי הרבה ילדים ברחבי ישראל.

מהנתונים עולה כי השעות המסוכנות ביותר להיפגעות ילדים עד גיל 14 הן שעות אחר הצהריים – 19:00-16:00 – עם סיום מסגרות הצהרון השונות ובזמן שרבים מהילדים עושים דרכם לחוגים, לחברים, לגני שעשועים ועוד. ירושלים, כאמור, מובילה בפער ניכר כעיר המסוכנת ביותר להיפגעות ילדים בשעות הללו.

48 ילדים עד גיל 14 נפגעו בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים (19:00-16:00) בירושלים בשנת 2023 – מהם אחד נהרג ועשרה נפצעו באורח קשה. הנתון הזה גבוה פי שלושה מהעיר הבאה ברשימת הערים המסוכנות להיפגעות ילדים – תל אביב, שבה נפגעו 16 ילדים בשעות אחר הצהריים (2 מתוכם קשה). בחיפה ובבני ברק נפצעו 13 ילדים בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים – בחיפה ילד אחד נהרג ובבני ברק 3 ילדים נפצעו באורח קשה.

 

 

והנתונים של ירושלים קשים גם אם בודקים אחורה יותר – בעשור האחרון, כך על פי בדיקת 'אור ירוק', 513 ילדים עד גיל 14 נפגעו בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים (השעות המסוכנות ביותר ביום, כאמור), חמישה מהם נהרגו ו-71 נפצעו.

גם בבדיקה זו תל אביב במקום השני ובפער ניכר מירושלים – 232 ילדים עד גיל 14 נפגעו בתחומי תל אביב בשעות אחר הצהריים – אחד מהם נהרג ו-17 נפצעו קשה. בחיפה (השלישית) – 160 ילדים נפגעו, אחד מהם נהרג ו-14 נפצעו קשה. בבני ברק (רביעית) – 152 ילדים נפגעו בתאונות בשעות אחר הצהריים בעשור האחרון, 27 מהם נפצעו באורח קשה.

אז נכון, ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל ויש בה את מספר הילדים הגדול ביותר בישראל – אך הפערים והמספרים הם בלתי נתפסים ומעידים על מסוכנות יתר לילדים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שעות אחר הצהריים מהוות נקודת תורפה מרכזית בהיפגעותם של ילדים בתאונות דרכים. במהלך היום הילדים נמצאים בבית הספר אשר מהווה עבורם מסגרת מגוננת. היעדר מסגרות ומזג אוויר נעים מובילים להימצאות של ילדים רבים ברחובות. הדרך לצמצום היפגעותם של ילדים בתאונות דרכים היא באמצעות הנחת פסי האטה בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים כמו גני שעשועים, פארקים ומתנס"ים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקדם אזורי מיתון תנועה בסביבת ריכוז של ילדים בכל הערים והישובים. ככל שנקטין את מהירות הנסיעה באותן נקודות תורפה נגדיל את הסיכוי של כלי רכב לעצור כאשר ילד יורד לכביש וגם נקטין את עוצמת הפגיעה. יש להגביר את המודעות וההסברה לסכנות שבכביש הנלוות לל"ג בעומר כדי שכל הילדים יסיימו אותו בריאים ושלמים".

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. טיפה לחשוב לא מעבר

    מחקר חובבני מאוד
    איפה בדיקה של יחס בין כמות הילדים לכמות הנפגעים? איפה בדיקה לפי מגזר והשוואה לערים דומות. (ערים חרדיות, וערביות)
    סתם לצאת בכותרת מפוצצת?
    הרי ברור שאם כמות הילדים למשפחה ירושלמית גדולה פי 4 מתל אביב וכמות התושבים בירושלים גדולה פי כמה מתל אביב, כמות הילדים שנפגעו תהיה גדולה יותר

  2. שרון כהן

    בעיר המגעילה ביותר בישראל שנוהגים בחרדים וערבים ששניהם אין להם כבוד לאיש ולא לשום חוק שרצים בכביש ולא על המדרכה שעושים מה שבא להם פוגעים ובורחים גורמים לתאונות ונעלמים זה מה שיהיה ואפילו יחמיר יותר ובעיקר מעורבותה של עיריית ירושלים שהסירה את מקומות החניה והקטין את הכבישים וגורמת לפקקי ענק גורמת לאנשים לנהוג בכביש בצורה מופרעת כי הם מאבדים יותר מידי זמן

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בס"ד
    ההשוואה במספרים יבשים היא לא נכונה. ירושלים גדולה יותר מפי 2 מהעיר הבאה אחריה מבחינת כמות תושבים. והאמת צריך לבדוק מבחינת כמות ילדים. כי זה הבדל גדול לעומת העיר שאחריה בגודל.

  4. הנוסע

    דרוש חיתוך לפי מגזר הילדים הנפגעים, ולפי מגזר הנהגים הפוגעים, ולפי האם זה כביש ראשי או צדדי, ובאיזה שכונות. כמו כן האם נפגעים במעברי החציה (והאם מרומזרים או לא) או במקום אחר.

    מעבר לכך יש ליצור מעברי חציה יותר בטוחים (מוגבהים לגובה המדרכה), ולהסב יותר נתיבי נסיעה למדרכות יותר רחבות ולנתיבי אופניים בטוחים ומופרדים מהתחבורה. כמו כן יש לתפוס אנשים מסוגו של שרון כהן ולהשליך לכלא, עד שיפנימו שהכביש לא שייך לסבתא החורגת שלהם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר