בשורה תחבורתית לתושבי צפון ירושלים: שני קווי אוטובוס חדשים ישדרגו את הנגישות למוקדי התעסוקה, המסחר, הפנאי והספורט. מדובר על שני קווים חדשים של חברת סופברוס – קו 540 מפסגת זאב וקו 509 מהר חוצבים. שני הקווים יגיעו לסיומם במלחה (הגן הטכנלוגי מלחה וקניון מלחה) וייסעו באותו המסלול גם בכיוון ההפוך.
מדובר על פעימה נוספת של שדרוג התחבורה הציבורית בירושלים, שתחל ביום שישי הקרוב, 2.2.2024, בהתאם לתנאי המכרז להפעלת התחבורה הציבורית בירושלים בקידומו של משרד התחבורה.
קו 540, יחבר בין שכונת פסגת זאב למלחה, בשני הכיוונים. הקו ייצא מהמסוף ברחוב חיל האוויר לכיוון מזרח ויעבור דרך הרחובות סיירת דוכיפת, גל, דב סדן, מאיר גרשון ויקותיאל אדם. הקו יסע בדרך האלוף עוזי נרקיס ויעבור במנהרה החדשה לכיוון כביש יגאל ידין, כביש בגין דרום. הקו ייצא במחלף הכניסה לעיר לשדרות ויצמן (גשר המיתרים), וימשיך בכביש בגין דרום עד לקניון מלחה, אצטדיון טדי, הגן הטכנולוגי וסיום במסוף מלחה ברחוב דוד בנבנישתי. הקו ייסע באותו מסלול גם בחזרה לכיוון פסגת זאב.
קו 509 ,יחבר בין הר חוצבים למלחה בשני הכיוונים.הקו ייצא מרחוב קרית המדע בהר חוצבים ויעבור דרך רחוב הרטום. משם ייצא לשדרות גולדה מאיר, יעבור בכביש בגין דרום עד למחלף ליפתא. משם, דרך שדרות שז"ר, רחובות הזז ובן צבי, הרצוג וצומת פת, עד לדרך א.ס. בית"ר – שמהווה נקודת חיבור לקניון מלחה ולאצטדיון טדי.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אנו פועלים כל העת לשדרוג התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, בהמשך למדיניותה של השרה רגב לחיבוריות וקישוריות בתוך הערים ובין הערים. הוספת שני הקווים החדשים בירושלים מהווים נדבך נוסף בפיתוח מערך התחבורה הציבורית בירושלים ובהגדלת פריסת הקווים ברחבי העיר, לרווחת התושבים. הקווים החדשים ישפרו את דרכי ההגעה מהשכונות הירושלמיות השונות למרכזי התעסוקה והמסחר המרכזיים בעיר תוך מתן זמינות, ייעול רמת השירות וקיצור זמנים. נמשיך לפתח ולקדם תחבורה ציבורית יעילה בכל מקום ולכל מקום".
שני הקווים הללו מצטרפים לארבעה קווים חדשים נוספים אותם החלה סופרבוס להפעיל ברחבי ירושלים במהלך שלושת החודשים האחרונים: קו 512, מתלפיות מזרח לצומת אורה, קו 510 מתלפיות מזרח עד לתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל, קו 95 משכונת חומת שמואל למרכז הרפואי שערי צדק ותחנת הרכבת הקלה יפה נוף וקו 505 מחומת שמואל דרך השכונות גילה ומלחה ועד לאזור התעשייה גבעת שאול.
בנוסף, בתקופה זו שיפרה החברה שני קווים קיימים: קו 97, שהחל לפעול במתכונת דו-כיוונית עם נקודות קצה בקיבוץ רמת רחל שבדרום ירושלים ובסמוך לבנייני האומה בכניסה לעיר, וקו 90 שהוארך עד לבית החולים הרצוג בגבעת שאול דרך צומת הכניסה לעיר ומספק שירות ישיר מבנייני האומה לבית החולים.
אסי אברהמי, סמנכ"ל חטיבת תחבורה ציבורית בצוות תכנית אב לתחבורה בירושלים: הקווים החדשים מאפשרים לנוסעים למוקדי התעסוקה בעיר לבחור בתחבורה ציבורית, בזכות מסלולים מהירים ויעילים, תדירות נוחה ואמינות משופרת. אנו מאמינים כי ככל שנציג חלופות ראויות לתושבי ירושלים והסביבה, הם יבחרו בפתרונות תחבורה ציבורית בזכות היתרונות שהם מגלמים.
צחי נווה, מנכ"ל חברת סופרבוס:"הוספת שני הקווים החדשים מהווים נדבך נוסף בפיתוח מערך התחבורה הציבורית בירושלים ובהגדלת פריסת הקווים של סופרבוס ברחבי העיר, לרווחת התושבים. אנו פועלים כל העת, בשדרוג דרכי ההגעה מהשכונות הירושלמיות השונות למרכזי התעסוקה והמסחר המרכזיים בעיר וזאת תוך מתן זמינות, ייעול רמת השירות וקיצור זמנים. אנו מודים לכל לקוחות החברה על האמון הניתן בנו מדי יום, ונמשיך לפתח ולקדם תחבורה ציבורית יעילה ומתקדמת בירושלים".
אורח
מה עם חיבור בין פסגת זאב להר חוצבים
כל בוקר אני לוקח 3 אוטובוסים שונים כדי להגיע מפסגת זאב להר חוצבים
בבקשה תעשו משהו בעיניין.
הנאשם לכלא
חיבור מתבקש יותר הוא בין שכונות סמוכות ולא בין שכונות רחוקות: מה עם חיבור ישיר של קריית היובל לגבעת שאול, שמשמשמת מרכז תעסוקה חשוב? כיום על מנת להגיע מקריית היובל לגבעת שאול צריך 2-3 אוטובוסים.