עיריית ירושלים משתדרגת והחל מהשבוע מפעילה רשת של עשרות קבוצות וואטסאפ עירוניות-שכונתיות בכל רחבי העיר. מדובר על 56 קבוצות שכונתיות שכבר נפתחו עבור התושבים, כשבמהשך יוקמו קבוצות נוספות, ייעודיות יותר.
המטרה של קבוצות הוואטסאפ העירוניות היא להנגיש מידע על המתרחש בעיר ובשכונות. זה יהיה למעשה אמצעי קשר ישיר של העירייה לתושבים, ושם יעודכנו מגוון רחב של נושאים מקומיים – החל מעבודות רחוב, דרך אירועי תרבות וקהילה ועד מידע חיוני בשעת חירום.
"בקבוצות נעדכן במגוון תחומים", אומרים בעירייה, "תרבות, קהילה, חינוך, שירותים חברתיים, תחבורה, עבודות ברחוב, פיתוח המרחב הציבורי ועוד. בנוסף, הקבוצות מהוות כלי תקשורת חשוב להעברת מידע חיוני לתושבים בעת חירום, כגון דרכי התגוננות, שירותים זמינים, סיוע עירוני, תמיכה והתנדבות שכונתית ועוד".
להצטרפות לווטסאפ העירוני: https://bit.ly/3sILvIn.
כאמור, עד כה נפתחו 56 קבוצות שכונתיות. מדובר על קבוצות שקטות, לעדכונים בלבד ולא לדיונים, וההודעות יישלחו אך ורק על ידי מנהלי הקבוצה. "המידע שיישלח בקבוצות יתבסס על הודעות דוברות העירייה, הרשתות החברתיות ואתר האינטרנט העירוני, ועל תוכן המגיע מגורמי העירייה השונים הרלוונטיים לכל שכונה", מציינים בכיכר ספרא.
על פי המידע שנמסר, הקמת הקבוצות מתבצעת בחתך גיאוגרפי לשכונות העיר השונות, ובעתיד יוקמו גם קבוצות "נושא" כגון צמי"ד, גיל הזהב, חינוך ועוד.
בעירייה מדגישים כי השירות החדש אינו נועד להחליף את מוקד השירות העירוני 106, אליו ניתן לפנות גם באפליקציה ייעודית.
לא עובד פסגת זאב
לא נכנס לקבוצות של פיסגת זאב כתוב התאפס