התחבורה השיתופית של התעוררות בשבתות צילום שקד להיס (1)
התחבורה השיתופית של התעוררות בשבת (צילום: שקד להיס)

שוב נסיון לעצור את 'אוטובוס השבת' של התעוררות: קינג עתר לוועדת הבחירות

בחירות 2023: סגן ראש העיר אריה קינג עתר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט העליון נעם סולברג, ודרש לעצור לאלתר את התחבורה השיתופית החינמית לחוף היום בשבתות. הטענה - "תעמולה אסורה ומתן שוחד לבוחר". התעוררות בתגובה: "קינג, נציגו של בן גביר בירושלים, נותן לכולנו הצצה איך נראית כפייה במסיכה"

פורסם בתאריך: 11.9.23 10:57

כבר חמישה שבועות ש'אוטובוס השבת' של 'התעוררות' פועל ומסייע לעשרות צעירים ירושלמים להגיע בשבתות לחוף הים בתל אביב, אבל גורמים במועצת עיריית ירושלים ממשיכים לנסות ולעצור את הפעילות הזו.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כשלושה שבועות פנו מספר חברי מועצת העירייה ליועץ המשפטי לעיריית ירושלים בדרישה שיאסור את הפעלת התחבורה השיתופית של 'התעוררות'. היועץ המשפטי לעירייה דחה את הדרישות הללו, אבל הניסיונות לעצור את 'אוטובוס השבת' נמשכים.

הבוקר, שני, 11.9, הגישה סגן ראש העיר אריה קינג ('מאוחדים') עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון נעם סולברג, שבה הוא טוען כי "מתן הסעות חינמיות לחוף הים מהווה מתן מתנה הקשורה בתעמולת בחירות אשר הוא בבחינת תעמולה אסורה על פי חוק".
עוד כתב קינג בעתירה: "פעילות ההסעות הינה עניין אשר מטרתו לצוד את הבוחרים תוך מתן שוחד בחירות בדמות הסעות חינמיות לחוף הים ואינה תעמולה תמימה".

בעתירה מציין קינג תקדים לעצירת הסעות דומות, כשציין כי סיעת 'העבודה' נאלצה להפסיק הפעלת הסעות חינמיות בשבת עקב הערות יו"ר הוועדה דאז, השופט חנן מלצר. לבסוף דורש קינג בעתירה להורות על צו מניעה אשר יהפוך לקבוע נגד 'התעוררות'.

 

 

"לא נשלים ולא נשקוט למול חילול שבת בוטה ומרתיח כמו זה", מסביר קינג את הסיבות לעתירה שהגיש. "סיעת התעוררות פועלת בצורה פלילית ומתריסה כדי לערער את הסטטוס קוו הקיים בעיר במטרה צינית למשוך בוחרים לטובתה בקלפי. אנחנו אומרים בצורה מפורשת – היו לא תהיה. לא נאפשר לאף אחד לפגוע בקדושת העיר ירושלים ובקדושת השבת והמסורת היהודית. כפי שפעלנו בקדנציה הנוכחית כדי לשמור על צביונה היהודי ועל המורשת של העיר, כך גם הפעם. אני קורא לכל חברי הסיעות החרדיות להצטרף למאמץ על שמירת קדושת העיר ולא לעמוד דום נוכח חילול השבת הציבורי בירושלים".

מהתעוררות נמסר בתגובה: "בן גביר משתלט על ירושלים. תוכניתו המסוכנת של בן גביר ונציגיו בירושלים הוצגה לציבור ועכשיו מהלכת אימים על הציבור הליברלי, הסובלני והיצרני בירושלים.

"אריה קינג, נציגו של איתמר בן גביר, נותן לכולנו הצצה איך נראית כפייה במסיכה ומה הוא מתכנן לציבור הירושלמי הליברלי בעיר, לחמש השנים הקרובות. העתירה מוכיחה שהבחירות הקרובות יכריעו – האם ירושלים תהיה של קיצוניים או ירושלים סובלנית, ציונית ויצרנית של התעוררות. אסור לתת לזה יד, אסור להפיל את ירושלים בשבי הקיצוניים. התעוררות תמשיך להילחם עבור הציבור הליברלי הציוני והמתון ותעשה הכול כדי למנוע מאריה קינג להיכנס לקואליציה הבאה".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר