(צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

89 אחוז מתושבי ירושלים: "ראינו נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת"

מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי 34 אחוז מתושבי אזור ירושלים מודים: "עברנו בשנה האחרונה צומת באור אדום"

פורסם בתאריך: 5.9.23 17:15

הסכנה בכבישים: חציית צומת באור אדום ברמזור היא אחת מעבירות התנועה המסוכנות ביותר שבמקרים רבים תוביל לתאונה קשה ולפציעות. מסקר שנערך על ידי עמותת אור ירוק באזור ירושלים שוב עולים נתונים מדאיגים מאוד. על פי הסקר, 89 אחוז מתושבי אזור ירושלים והסביבה העידו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום פעם אחת לפחות בשנה האחרונה – 31 אחוז טוענים כי חזו בתופעה ארבע פעמים או יותר.

לפני כשנה נפצע השחקן נירו לוי בתאונת דרכים בתל אביב כאשר נהג רכב פרטי חצה על פי החשד צומת באור אדום ופגע בלוי בשעה שרכב על האופנוע שלו. עד כמה התופעה של חציית צומת באור אדום נפוצה?

90 אחוז מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה – כך עולה מסקר חדש (יולי 2023) שערכה עמותת אור ירוק, באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. בנוסף, 25 אחוז טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום.

על פי הסקר, כאמור, 89 אחוז מתושבי אזור ירושלים והסביבה העידו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום פעם אחת לפחות בשנה האחרונה – 31 אחוז טוענים כי חזו בתופעה ארבע פעמים או יותר. 34 אחוז מהנהגים העידו כי נסעו בעצמם באדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

הסיבה המרכזית לכך, לפי 83 אחוז מהנשאלים באזור ירושלים והסביבה, היא שנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור ובעצם "גונבים את הרמזור". 13 אחוז טוענים כי הסיבה המרכזית היא חוסר בתשומת לב של נהגים שחוצים את הצומת באדום ולא מבחינים ברמזור או באור האדום. 4 אחוז השיבו כי הסיבה אחרת או שאינם יודעים.

כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב תושבי אזור ירושלים והסביבה (71 אחוז) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום. 20 אחוז טענו כי מצלמות בצמתים לא ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום. 9 אחוז השיבו כי הם לא יודעים.

עוד עלה מהסקר כי 67 אחוז מתושבי ירושלים והסביבה מאמינים כי החרמת הרכב לשלושים ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום יובילו למיגור התופעה המסוכנת. 20 אחוז מאמינים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון הנהיגה למי שנתפס חוצה צומת באור אדום לא יובילו למיגור התופעה ו-13 אחוז השיבו כי אינם יודעים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום הפכה למכת מדינה, ממש ענין יומיומי כמעט בכל צומת מרומזר. רוב הנהגים רוצים להרוויח עוד דקה או שתים ונכנסים לצומת באור אדום מלא ובכך מסכנים את עצמם ואת שאר משתמשי הדרך. למרות שמדובר בתופעה רחבה שגובה את חייהם של קרוב ל-30 בני אדם בשנה ואלפים נוספים נפגעים, מאוד קל ופשוט למגר אותה. הצבת מצלמות בולטות ומשולטת בצמתים הוכחה מחקרית כגורם שמפחית באופן ניכר את תאונות הדרכים בצומת כמו גם בצמתים הסמוכים באזור. נהג שידע שהוא נכנס לצומת מצולם וייענש בחומרה לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו. במשרד לביטחון פנים ובמשטרה חייבים לאתר את הצמתים האדומים ומרובי הנפגעים ולהתקין בהם מצלמות מצילות חיים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר