סקר חדש שנערך על ידי גיאוקרטוגרפיה עבור חברת אדמוניס (Admonis), אשר פיתחה פלטפורמת אוטומציה לניהול ותפעול זירות מסחר וחנויות אונליין, בדק את הרגלי הצריכה של ישראלים בכל הנוגע לקניות ברשת. הסקר כלל מדגם מייצג של 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים
בהתייחס לתושבי אזור ירושלים – מנתוני הסקר עולה כי בכל הנוגע לשעות הקנייה ברשת: כ-15% מבצעים קניות אונליין במהלך שעות העבודה. לעומתם, כ 36% יעדיפו לעשות זאת בשעות הערב; 17% בשעות הלילה, ורק 10% בסופי שבוע.
בנוסף, הסקר בחן מבין תושבי אזור ירושלים הנוהגים לרכוש באינטרנט, אילו קטגוריות יעדיפו לרכוש רק בחנויות פיזיות ולא אונליין. במקומות הראשונים הנעלה (48.8%) וביגוד (46.5%). קטגוריית אמנות ודברי נוי צוינה במקום האחרון עם כ-12% ואילו כ-5% מהנשאלים ענו שאין להם קטגוריה כזו ומוכנים לרכוש כל דבר באינטרנט. בכל הנוגע למזון כ-36% יעדיפו שלא לרכוש באמצעות האינטרנט.
ניל אדמוני, מנכ"ל אדמוניס: "מנתונים שאספנו בשלש השנים האחרונות בכל הנוגע להתנהגות הצרכנים ברכישות אונליין, ניתן להסיק כי הקורונה האיצה תהליכים שהיו אמורים לקרות באופן אורגני – היא הרגילה צרכנים "חדשים" לרכוש באונליין. מגמה זו ניכרת גם בסקר וגם באזור ירושלים שכן ראינו שבמהלך מגיפת הקורונה הצטרפו לרשת צרכנים נוספים שלא היו שם קודם לכן כגון האוכלוסייה החרדית והערבית".
תגובות