התוכנית להקמת מתחם לשגרירות ארצות הברית בשכונת ארנונה אושרה היום, שלישי, סופית בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, זאת לאחר שמיעת כל ההתנגדויות והתאמת התוכנית לסביבה.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים
התוכנית שאושרה כוללת מבנה בן 10 קומות ולצדו מבנה נוסף למגורי סגל בגובה 4 קומות. בסך הכל מוצעים כ-53,000 מ"ר למתחם השגרירות, כ-1,800 מ"ר מתוכם למגורים. מתחם השגרירות, כפי שאושר, ישתרע על שטח של כ-31 דונם במתחם הרחובות דרך חברון ממערב, חנוך אלבק ממזרח ודניאל ינובסקי מדרום. יצוין כי מדובר בשטח ריק מבינוי, וכי המתחם נמצא בצמוד לקו הכחול העתידי של הרכבת הקלה.
בוועדה המחוזית מציינים כי התוכנית שמה דגש על שיפור את הממשק עם הסביבה. "לשם כך קבעה הוועדה הוראות מיוחדות להרחבת המדרכות, וזאת על מנת להבטיח הקמת גינות, שבילי הליכה ושבילי אופניים", נמסר. "בנוסף קבעה הוועדה שינויים בבינוי והנמכתו, וזאת על מנת לצמצם את היקף עקירת העצים במתחמים וכן את מופע גובה הבינוי כלפי רחוב".
מתחם השגרירות המוצע מהווה מתחם בעל משמעות ציבורית וסמלית ועתיד לרכז סביבו פעילות ציבורית בהיקף גדול, זאת בדומה למתחמי שגרירות ארה"ב בבירות אחרות בעולם. המתחם ממוקם לאורך דרך חברון, שהיא דרך היסטורית ראשית בעיר ובצמוד לציר הרכבת הקלה אשר עתיד להיות ציר עירוני אינטנסיבי, מעורב שימושים ובעל דפנות פעילות לאורכו.
מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "מדובר בתוכנית חשובה, המהווה ציון דרך לעיר, אשר לצד החשיבות הסמלית שלה, צפויה להוות מוקד לפעילות ציבורית, כלכלית ודיפלומטית ענפה, תספק מאות מקומות עבודה חדשים לעיר, וזאת בהסתמך על השירות המצוין של הרכבת הקלה לאורך דרך חברון".
התוכנית, יש לציין, הוגשה על ידי שגרירות ארצות הברית ורשות מקרקעי ישראל, ונערכה על ידי משרד יגאל לוי אדריכלים.
איתמר שחר, יו"ר עמותת 'תוכנית מגירה' שהגישה התנגדות לתוכנית: "אנחנו מברכים על קבלת חלק מההתנגדות שהגשנו – הוועדה השתכנעה שיש צורך לתקן את התוכנית ולתקן את התוכנית בסעיפים הנוגעים לשימור עצים ולחומה ההיקפית המוצעת. בזכות זאת, ועם קצת רצון טוב, ניתן לקוות שתשומר רצועת עצים שתחצוץ בין דרך חברון לחומה ההיקפית, באופן שיפחית במידה מסוימת את הנזק החזותי של חומה בגובה 3.5 מטר. הוועדה גם הנמיכה את גובה מבנה החניה העילי שגובל ברחוב אלבק, באופן שמצמצם במקצת את הבניה המאסיבית והפגיעה ברחוב.
"לצד זאת, לצערנו הוועדה השתמשה ביד רחבה בנימוקים בטחוניים כתירוץ לדחיית טענות נוספות, כדוגמת הצורך לצמצם את מספר מקומות החניה המופרז (שעומד על 700 מקומות, במרחק נגיעה מתחנת רכבת קלה). נציין שהתוכנית הוגשה לוועדה המחוזית, ולא לוועדה למתקנים ביטחוניים, ועל כן מצופה היה שהשיקולים שידריכו את החלטתה יהיו הנימוקים התכנוניים כבדי המשקל שהוצגו לה, ולא נימוקים בטחוניים נסתרים שלא ניתן לערער אחריהם".
תגובות