למעלה מ-970 איש חתמו ב-48 השעות האחרונות על עצומה הקוראת לשרת התחבורה מרב מיכאלי להרחיב את שעות הפעילות של קו הרכבת בין ירושלים לנתב"ג גם בשעות הלילה.
הקריאה והעצומה נפתחו בעקבות הרחבת שעות הפעילות של הרכבת מתנב"ג לתל אביב, זאת ביוזמת משרד התחבורה והשרה שעומדת בראשו. כעת דורשים מארגני העצומה להרחיב את מתווה הרכבת הלילית מנתב"ג גם לכיוון ירושלים.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
בעצומה נכתב, בין השאר: "אנו תושבי ותושבות ירושלים בכלל ונוסעי ונוסעות הרכבת בפרט, קוראים לשרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, ומבקשים כי תקדם בהקדם גם הפעלת קו לילי של הרכבת עבור ירושלים, על מנת לשרת מיליון תושבים החיים בעיר הבירה. אם אתם בעד הפעלת קו רכבת לילי בין נתב"ג לירושלים חתמו על העצומה".
יצוין כי את העצומה ואת המאבק פתחו דווקא פעילי מפלגת העבודה במחוז ירושלים, שהשרה מיכאלי, כידוע, היא ראשת מפלגתם.
מזכיר מפלגת העבודה בירושלים ערן בן יהודה מסביר כי "שרת התחבורה מרב מיכאלי הכריזה לאחרונה על פתיחת קו לילה של הרכבת בין נתב"ג לתל אביב. אנו מברכים כמובן על הצעד הזה שהוא צעד חברתי ו"ירוק" מהמעלה הראשונה אשר משתלב במדיניותה של יו"ר המפלגה שלי של קידום תחב"צ על פני רכבים פרטיים. יחד עם זאת, לא ייתכן, כי תל אביב תזכה לקווי לילה, בעוד ירושלים בירת ישראל תישאר שוב מאחור".
כאמור, מאות מתושבי ירושלים כבר חתמו על העצומה, בהם דמויות מוכרות כמו איש הרדיו הירושלמי מיכאל מירו, חוקר הספרות ד"ר אמיר בנבג'י, פרופ' דויד גרץ, חבר מועצת העיר לשעבר תמיר ניר ונוספים. בסניף המפלגה הירושלמי מתכוונים לשלוח את העצומה לשרת התחבורה ויושבת ראש מפלגתם לכשיהיו 1,000 חותמים על העצומה, כך, שהיא צפויה להגיע לשולחנה של השרה מיכאלי כבר ביממה הקרובה.
במענה לפניית "כל העיר" נמסר ממשרד התחבורה כי "תחנת יצחק נבון נמצאת בימים אלו בעיצומו של תהליך לשיפור השירות הרכבתי. במסגרת זו, החל לפעול קו חדש בין מודיעין לירושלים. כמו כן, הורחב השירות בקו ירושלים הרצליה וכיום פועל בימי שישי ומוצאי שבת. בנוסף לכך נוספו שתי רכבות בשעות הבוקר המוקדמות בימים ראשון עד חמישי והוארכו שעות הפעילות עד בקירוב לחצות".
עוד נמסר ממשרד התחבורה: "משרדנו הנחה את רכבת ישראל לבחון הרחבה נוספת של השירות הלילי כבר בתקופה הקרובה לבירה".
שלמה
צריך לפתוח מחדש את קו ירושלים תל אביב הישן רכבת ישקיע בקו הזה 500 מליון שח חבורה של טיפשים.
הנאשם לכלא
בכל מקרה הקו עומד להיתפתח 6/24 החל מ-17 בספטמבר….
יוני
אם היו רוצים בשבת מיכאלי ישר היתה קופצת . נו מה הבנתם הכל פוליטיקה התחבורה ממש לא מעניינת אותה מה שמעניין אותה זה קולות הקלפי צבועה… יש יותר דרישה לרכבות בלילה מירושלים לנמל תעופה מאשר רכבת קלה בשבת בתל אביב .