חניון בית הדפוס באזור התעשייה בגבעת שאול, יעבור החל מהיום, שני, 1.8.2022, לניהול חברת עדן. במסגרת המעבר, ישתנה מחיר החניה (שהיתה עד כה בכחול-לבן) והוא יתומחר בשני מסלולים אותם יש לבחור מראש – תשלום שעתי או תשלום יומי חד פעמי. תושבי העיר אשר ברשותם כרטיס "ירושלמי", יזכו להנחה בדמי החניה.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
בחניון בית הדפוס, כ-200 מקומות חניה, חלקם מיועדים לחניה יומית וחלקם לחניה שעתית. בנוסף, מופעלות במקום ארבע קרוסלות חניה, המאפשרות ניצול יעיל של השטח במתחם. לחניון במתכונתו הנוכחית, נוספו כ-50 מקומות חניה על ידי חברת עדן.
כחלק מפעילות החברה, היא מנהלת 7 חניונים עירוניים בהם כ-1,600 מקומות חניה.
המעבר של חניון בית הדפוס, שהתשלום בו היה כשל חניה רגילה בכחול-לבן, לחניון עם מפעיל בתשלום מגיע על רקע תלונות וטענות קשות של עובדי המשרדים ברחוב ובאזור התעשיה גבעת שאול על עומסי תנועה כבדים עד כדי בלתי נסבלים בשעות השיא – בבוקר ובצהריים – כשהיציאה מרחוב בית הדפוס בלבד אורכת לעיתים בין 30 דקות לשעה.
בנוסף למעבר החניון לחניון בתשלום, דבר שצפוי לגרוע ממנו רכבים ולהקל על העומסים, בתחילת רחוב בית הדפוס, בצומת עם רחוב וייץ (כביש הגישה להר נוף וליער ירושלים) החל לפעול אתמול, ראשון, רמזור אשר צפוי לווסת את התנועה ולהפוך אותה לקלה יותר וידידות לעובדי אזור התעשייה ולמבקרים בו.
ל"כל העיר" נמסר כי "לצד הפעלת החניון, מקדמת העירייה את העבודות להסדרת התשתיות עבור הרכבת הקלה, העתידה לעבור באזור. כך, תתאפשר הקלה בעומסי התנועה בעיר ותתאפשר אלטרנטיבה יעילה ונוחה להגעה לבנייני המשרדים באזור".
יצוין כי משרד התחבורה השקיע בחניון 4 מיליון שקלים.
ראש העיר משה ליאון: "עיריית ירושלים ממשיכה לפתח ולקדם פתרונות חניה יצירתיים בכלל שכונות העיר, זאת לצד המשך קידום תשתיות עבור מערכות תחבורה להסעת המונים ושבילי אופניים, במטרה לייצר אלטרנטיבה ולהפחית משמעותית שימוש בכלי רכב פרטיים להתניידות בעיר".
הנאשם לכלא
טמטום, אין להקל על כלי הרכב הפרטיים זה רק גורם לעומס! יש להפוך את הרחוב לחד סיטרי לכלי רכב פרטיים ודו סיטרי לתחבורה ציבורית, ז היקל על העומס באופן מיידי. כנ"ל כנפי נשרים, רק לצד ההפוך!
חניה חינם, נזק יקר
בחניה לא צריכים להיות יותר מידי יצירתיים, פשוט צריך לגבות תשלום שמשקף את הביקוש אל מול ההיצע. לא שעה חניה חינם או כל שטות פופוליסטית אחרת. חניה חינם, נזק יקר.