הרכבת הקלה (צילום: כפיר הרכבת הקלה)
הרכבת הקלה (צילום: כפיר הרכבת הקלה)

סיוט תחבורתי – המבצע לחיבור קווי הרכבת הקלה יוצא לדרך: הצירים שייחסמו בחודשים הקרובים

במסגרת העבודות, שיתבצעו במספר שלבים עד לסוף חודש אוגוסט, יתקיימו שינויים משמעותים בהסדרי התנועה בחיבור בין שדרות הרצל לגבעת שאול. צירים ייחסמו לתנועה וקווי אוטובוס יוסטו ממסלולם. כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 25.4.22 08:19

מחר, שלישי (26.4) יחלו עבודות בצומת הרב צבי יהודה/שד' הרצל (צומת "בן דור"). מטרת העבודות היא לאפשר מפגש התוואי של הקו האדום (הפועל כיום) והתוואי הירוק (החדש) של רשת ה-JNET. במסגרת העבודות, שיתבצעו במספר שלבים במשך ארבעה חודשים – עד 24.8 – יתקיימו שינויים בהסדרי התנועה באזור, ותתקיים הפסקת פעילות חלקית של הרכבת הקלה.


בגורמים האמונים על העבודות – עיריית ירושלים וכפיר – הרכבת הקלה – מציינים כי "מומלץ להימנע ככל האפשר מנסיעה באזור זה ברכב פרטי בתקופת העבודות. מומלץ להשתמש בדרכים חלופיות ולהסתייע באמצעי ניווט טכנולוגיים בכל נסיעה. מעבר הולכי רגל יתאפשר והגישה לבתי המגורים, לעסקים ולמוסדות, יתאפשרו בכל שלבי העבודות. כמו כן, בסיום העבודות, תנועת הרכבות והרכבים באזור זה תחזור לשגרה".

כאמור, העבודות יחלו מחר, יום שלישי (26.4), בצומת הרחובות שד' הרצל-הרב צבי יהודה והצפי הוא ש"שיגרמו לשיבושי תנועה באזור זה. לכן, יש להימנע ככל האפשר מנסיעה באזור ולהשתמש בדרכים החלופיות שמוצעות לנוסעים ולתושבים".

מטרת העבודות, כאמור, הינה לאפשר את מפגש התוואי האדום הפעיל של הרכבת הקלה ושל הקו הירוק העתידי, בצומת הרחובות הרב צבי יהודה/שד' הרצל ("צומת בן דור"), ולחבר את שלוחת הרכבת הקלה לאזור התעשייה גבעת שאול.

כידוע, כפי שבוודאי שמתם לב, בשבועות האחרונים כבר החלו עבודות מקדימות להכשרת מעקף זמני בצומת בן דור (הרב צבי יהודה/שד' הרצל), אליו תוסט התנועה בשלבים הבאים על מנת להקל במעט, וכן עבודות להוספת נתיב נסיעה ברחוב קריית משה לכיוון מערב. עבודות אלו אינן משפיעות על הסדרי התנועה בשד' הרצל.

שלב 1 – עבודות תשתית במרחב הצומת – 22.6.22-25.4.22:

במסגרת שלב זה הצפוי לכ-8 שבועות, יתקיימו שינויים רבים בתנועה והעבודה ע"פ הפירוט הבא:
– הנסיעה בשדרות הרצל תוסט למעקף זמני שיעקוף את איזור העבודות.
– לא תתאפשר כניסת ויציאת רכבים לרחוב הרב צבי יהודה, דרך שד' הרצל. יש לנסוע בדרכים חלופיות.
– יבוטלו זמנית החניות בשד' המאירי, בקטע שבין רחוב קרית משה לבין רחוב הרב צבי יהודה, בשני צדי השדרה.
– יוסדרו מקומות חנייה חלופיים ברחוב הרב צבי יהודה בקטע שבין רחוב דגל ראובן לשד' המאירי.
– הנסיעה מביטוח לאומי לשד' הרצל (גשר המיתרים) דרך רחוב אברהם שפירא תותר לתחבורה ציבורית בלבד.
– העבודות יבוצעו בימים ראשון-חמישי במשך כל שעות היממה, ובימי שישי עד השעה 14:00.
– קווי האוטובוס יוסטו מרחוב צבי יהודה לרחוב קרית משה ושד' המאירי.
– הפנייה ימינה משד׳ הרצל לרחוב קרית משה – תתאפשר לתחבורה הציבורית בלבד.

שלב 2 – עבודות ליצירת מפגש המסילות – 24.8.22-22.6.22:

במהלך תקופה זו, תבוצע הפסקת פעילות חלקית בשירותי הרכבת הקלה, במקטע שבין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל, ויינתן מענה לנוסעים באמצעות קווי התחבורה הציבורית באוטובסים. בנוסף:
– יתווסף נתיב תחבורה ציבורית לאורך שד' הרצל, לשני כיווני הנסיעה.
– המעקף בשד' הרצל וחסימת הגישה לרח' הרב צבי יהודה יימשכו כמו בשלב 1.
– יופעל שירות אוטובוסים חלופי בין הר הרצל לתחנה המרכזית. מידע נוסף יימסר בהמשך.
– הנסיעה בשד' ויצמן לכיוון מערב (גשר המיתרים), תימשך כמו בשלב 1.
– העבודות יבוצעו בימים ראשון-חמישי במשך כל שעות היממה, ובימי שישי עד השעה 14:00.

השינויים בקווי התחבורה הציבורית העירוניים:

* קו 6 ייסע במסלול מקוצר ממלחה לבנייני האומה ובחזרה ולא יגיע לא.ת גבעת שאול. לרשות הנוסעים לגבת שאול יעמדו הקווים:
– 91 מרחוב בייט.
– 65, 74 מגשר המיתרים.
– 54, 67, 74, 75 מהתחנה המרכזית.

* קו 65 יוסט למעקף דרך הרחובות קרית משה ושדרות המאירי.
– הקו יעצור בתחנות ברחוב קרית משה ובשדרות המאירי (תחנה זמנית לפני מעגל התנועה).
– התחנות ברחוב הרב צבי יהודה יבוטלו.

* קו 74 יוסט למעקף דרך הרחובות קרית משה ושדרות המאירי.
– הקו יעצור בתחנות ברחוב קרית משה ובשדרות המאירי (תחנה זמנית לפני מעגל התנועה).
– התחנות ברחוב הרב צבי יהודה יבוטלו.

 

 

התוואי הירוק החדש הינו קו הרכבת הקלה השני שיוקם בירושלים והוא עתיד לחבר את שכונת גילה בדרומה של העיר, עד לגבעה הצרפתית השוכנת בצפון העיר, ויכלול שלוחות לגבעת שאול ולמלחה", מציינים ב"כפיר – הרכבת הקלה". "מטרת התוואי החדש היא יצירת רצף תחבורתי מתקדם ונוח שיחבר בין מוקדי עניין מרכזיים בעיר וייצר גישה נוחה ומהירה אל מוסדות ציבור, מרכזי תעסוקה ואטרקציות תיירותיות דוגמת קריית הממשלה, שלושת בתי החולים המרכזיים, קניון מלחה, גן החיות העירוני ואצטדיוני הספורט. הצפי לפתיחת חלקים מתוואי חדש זה הינו סוף שנת 2024, בואך רבעון ראשון בשנת 2025".

עדכונים אודות שינויים בהסדרי התנועה ועבודות לילה, יועברו בשוטף בפלטפורמות השונות – מנשרים, תפוצת דוא"ל, פייסבוק, ווטסאפ ובאתר – www.j-lrt.co.il


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. ליאון הבלון

    מינהל קהילתי מיתרים מעסיק הרבה מאד עובדים על חשבון תושבי השכונות. הוא מקבל טובת הנאה מראש העיר כדי למנוע התנגדות תושבים לכביש 16 וגם מתכנן אורבני של השכונות, וגורם לתושבים לסיוטים ולאבק, רעש כל לילה, מטרדים של פועלים שמסתובבים, סכנה לחצות כבישים

  2. חוצפת העיר

    עיריית ירושלים מצאה פטנט חדש: כתבות ממומנות באתר בשבע, של הציבור הדתי לאומי, למרות שראשה עיר והמועצה מייצגים את הציבור החרדי בלד, ולא נותנים בניה לדור ההמשך לדתיים לאומיים. בונים מגדלים כדי לקבל ארנונה מתושבי השכונות שלא מעוניינים לגור במגדלים של פינוי בינוי

  3. הלא מבין

    קדימה, מה קורה עם הקו הכחול? ולמה האתר של "תכנית אב לתחבורה בירושלים" לא מתעדכן באופן סדיר (עודכן בפעם האחרונה לפני כשנתיים)? מה כל כך קשה לעבור על מעט המידע שיש שם ולעדכן את הטעון עדכון פעם בחודש?

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר