רחובות אליהו סלמן (משמאל) ופיכמן אחרי העבודות ולפניהן (צילומים: צחי קראוס)
רחובות אליהו סלמן (משמאל) ופיכמן אחרי העבודות ולפניהן (צילומים: צחי קראוס)

גם לעירייה נמאס מהבורות? מבצע לריבוד ואיטום בורות וסדקים בכבישי העיר

העבודות לקרצוף וריבוד הכבישים כוללות גם איטום בורות וסדקים שנוצרו בצירי תנועה ברחבי העיר בשל פגעי מזג האוויר. מהעירייה נמסר כי "העבודות מתבצעות בהתאם למצב התשתיות ברחבי העיר ולדיווחים המתקבלים מתושבים במוקד העירוני". ראש העיר ליאון מוסיף: "לבי עם תושבי העיר שסבלו מהמפגעים"

פורסם בתאריך: 12.4.22 08:15

מוטב מאוחר מאשר אף פעם: התסכול של תושבי ירושלים על מצב הכבישים בעיר, כפי שהובא ב"כל העיר" רק בחודש שעבר, הגיע ככל הנראה גם לאוזני הבכירים בכיכר ספרא. לדברי גורמים בעיריית ירושלים, מזה מספר שבועות מתקיים מבצע רחב היקף לקרצוף וריבוד כבישים בהיקף של כ-100 מיליון שקלים. העבודות, כך על פי אותם גורמים, כוללות קרצוף, ריבוד ואיטום בורות וסדקים בכבישי העיר.

על העבודות אמון אגף שפ"ע (שיפור פני העיר), אשר עובדיו פועלים מאז תחילת חודש מרץ – כך לדברי העירייה, "לתיקון הבורות שנפערו בכבישים כתוצאה ממזג האוויר הקשה – גשמים, שלגים וסחף – ומבצעת עבודות לחידוש, ריבוד מלא ושדרוג תשתיות".

"בסיום האיטום והריבוד מחדש", מוסיפים ומציינים בעירייה, "הכבישים מסומנים לטובת משתמשי הדרך, נהגים והולכי רגל. עובדי אגף שפ"ע משתמשים באספלט סטנדרטי בעל תו תקן לסלילת הכבישים בעיר".

וכאן המקום לציין כי למרות טענת העירייה כי בשל מפגעי מזג האוויר והכבד ששרר בחודשים האחרונים בירושלים – דבר שהוביל להרס הכבישים והקשה על העירייה לבצע את התיקונים ואת העבודות הנדרשות (לטענת גורמים שונים בכיכר ספרא אין אפשרות לרבד בקור קיצוני כפי שהיא כאן בחודשים ינואר ומרץ), בהודעה לעיתונות שפרסמה העירייה אתמול, שני, נכתב כי "מאז תחילת שנת 2022, שודרגו רחובות במזרח ובמערב העיר וכבר רובדו כבישים באורך של עשרות קילומטרים. העבודות מתבצעות בהתאם למצב התשתיות ברחבי העיר ולדיווחים המתקבלים מתושבים במוקד העירוני (106), וכן בסיורים יזומים יום יום. על הפרק עתה, טיפול בלמעלה מ – 50 רחובות שיקורצפו, ירובדו ויסומנו". אז אפשר לרבד בחורף או שאי אפשר?

כך או כך, מבצע הריבוד הנוכחי של העירייה הוא חלק מתוכנית שנתית של עיריית ירושלים לשדרוג רחובות שונים ברחבי העיר, כשבין העבודות גם קרצוף וריבוד מחדש של כבישי העיר. "התהליך הואץ במטרה לשדרג את המרחב הציבורי ואת דרכי הנוסעים ברכב, לצד פיתוח וטיפוח מדרכות, שבילי הולכי רגל ושבילי אופניים", מוסרים בעירייה.

"בשנת 2022 ישודרגו 51 רחובות נוספים בעיר ויקורצפו וירובדו 48 כבישים באורך של עשרות קילומטרים", נמסר מהעירייה, "העבודות לשדרוג הרחובות וריבוד הכבישים מבוצעות במסגרת מהפכת התשתיות המתבצעת ברחבי העיר מזה כשלוש שנים ובהתאם למדיניות ראש העיר, משה ליאון".

תוכנית שדרוג הרחובות 'מקיר לקיר':

שדרוג הרחובות באזורים רבים ברחבי העיר, כולל החלפת תאורה לאורך הרחובות לתאורת לד, החלפת מדרכות עם אבנים משולבות, כולל הוספת מדרכות חדשות לאורך הרחוב, החלפה והתקנת קווי ניקוז, גינון הכולל נטיעת עצים חדשים וערוגות פרחים, התקנת ריהוט רחוב הכולל בין השאר ספסלים ופחונים חדשים, והקמת נישות חדשות לפחי אשפה וכמובן ביצוע קרצוף וריבוד כבישים.

 

 

עד כה, שודרגו בין היתר רחובות מרכזיים כמו – הפלמ״ח, רחוב שטיינברג במוצא ודרך בית לחם. בתוכנית קדימה מתוכננים רחובות לשדרוג בין היתר הרחובות בר-כוכבא בגבעה הצרפתית, שמעוני, הורקניה והתקופה בשכונת גוננים.

תוכנית קרצוף וריבוד כבישים:

העבודות הנרחבות והמקיפות לקרצוף וריבוד הכבישים כוללות גם איטום בורות וסדקים שנוצרו בצירי תנועה ברחבי העיר בשל פגעי מזג האוויר, שלגים וסחף, בתום העבודות יסומנו הכבישים ברחבי העיר למען בטיחות הולכי הרגל ומשתמשי הדרך .

העבודות לריבוד מבוצעות במקטעים בודדים, והכבישים לא ייסגרו לתנועה, אך יתכן כי ייווצרו עומסי תנועה בכבישים. שעות תחילת העבודה וקצב ההתקדמות יקבעו על פי תנאי מזג האוויר.

ראש העיר משה ליאון: "לבי עם תושבי העיר שסבלו מהמפגעים ומתחזוקת כבישים של טלאי על גבי טלאי במשך שנים. העירייה התגייסה על מנת לשדרג את התשתיות ולהפוך אותן למתקדמות, מודרניות ואיכותיות מעל הכל. לצד כל אלה אנו מטפלים במלוא המרץ בתחזוקה בעקבות החורף הקשה. השגנו תקציב בהיקף חסר תקדים ועכשיו, עם בוא האביב, צוותי העבודה שלנו נמצאים בכל פינה. אם אתם נתקלים בתקלה או בעיה, אנא פנו למוקד. אנחנו נטפל בכך".

יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות): "תקופה ארוכה שתושבי העיר סובלים מפגיעות ברכבים ומסכנת נפשות כתוצאה מהזנחה של העירייה את מצב הכבישים, מפגעים ובורות, הסדרי בטיחות לקויים, וניהול לקוי של עבודות הבנייה. רק כאשר הרמנו את הכפפה ואת המאבק והעלינו את הנושא לסדר היום עיריית ירושלים והעומד בראשה החליטו לטפל בליקויים. הצלחנו להוביל לשינוי, הכולל הקצאת משאבים, כחצי מליארד שקל, בכדי לטפל בכבישים ובמפגעים".
עוד מוסיף ברקוביץ: "חלק מהמפגעים טופלו, אך ישנה צורך בהמשך עבודה שיטתית, בפיקוח על קבלנים, ביצירת הסדרי בטיחות ראויים, בתחזוקה ובטיפול מהיר במפגעים. אנחנו לא נרפה עד שנשנה את המציאות בכבישים בירושלים ונמשיך לעקוב אחר המפגעים ולהציע את הפתרונות לכישלון הקולסלי בתחום התחבורה. אני קורא לתושבים להמשיך ולעמוד איתנו בקשר ולהציף את הבעיות, מגיע לתושבי ירושלים איכות חיים, יכולת התניידות מהירה ובטוחה ואנחנו נמשיך לפעול לכך".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אנשים בסך הולכים

    כביש 9 (רשמית – כביש 1) לפנים ממערב לדרום במחלף גולדה מאר – בורות ענק כבר חודשים לא מטופלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר